redbull??

Bergen89

Glad i forumet
Januarhula 2014
Jeg har kuttet ut alt som kan og som er farlig for barnet, som jeg vet om værtfall, men en gang i mnd tar jeg meg en redbull.. kansje drukket fire stykker siden eg ble gravid.. Er det farlig?? står at gravide må være forsiktig med det, men er liksom det eneste som funker når jeg er stup trøtt.. og kan ikke være det på jobb :(

Med tanke på at man skal begrense inntaket av koffein, så vil det nok ihvertfall inkludere bruk av redbull. Kanskje du kan prøve litt vanlig kaffe istedet? Det er ihvertfall svakere enn redbull..

Ja, de fraråder redbull for gravide pg det dr vel en grunn til det :)

Hvor mye koffein inneholder en redbull?

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Jeg vet ikke hvor "farlig" det kan være. Snakk med jm om det. Det er jo ikke mye du får i deg.

Termin 9. februar med første frøet:)

det er svært lite jeg drikker av det. holder meg jo unna alt som er koffein ellers :P det er ca 80mg koffein i en sånn liten boks :) men det er vel kansje andre ingredienser i den som gravide burde vært foruten? kan snakke med jordmor om det når jeg skal inn neste mnd :) blir bare denne boksen denne mnd uansett. hehe

100-200mg er MAX anbefalt pr døgn

ja, okei. da er jo værtfall ikke koffeinet som er problemet..

Man bør ikke drikke mer koffein daglig enn det er i en kopp kaffe. Og det er mer i redbull? Selv om du ikke drikker hver dag så kan det vel bli for mye på
en gang? Hvis du er så trøtt så trenger kroppen din hvile og søvn - ikke å bli pushet videre med koffein.

nå har jeg kjøpt redbull uten sukker:

3kcal
0,02g protein
0,04g natrium
8mg niacin
2mg pantotensyre
0,2mg vitamin b6
2ug vitamin b12

vann, surhetsregulerende middel (natriumsitater, magnesiumkarbonat), syrningsmiddel sitronsyre, kullsyre,taurin (0,4%), søtningsmiddler ( acesultam K, aspartam) koffein (0.3%), inositol, vitaminer ( niacin, pantotsyre, b6, b12), aromastoffer, fortykningsmiddel xanthan gum, fargestoffer (sukkerkulør, riboflavin). inneholder en fenylalaninkilde.

:P

nå har jeg kjøpt redbull uten sukker:

3kcal
0,02g protein
0,04g natrium
8mg niacin
2mg pantotensyre
0,2mg vitamin b6
2ug vitamin b12

vann, surhetsregulerende middel (natriumsitater, magnesiumkarbonat), syrningsmiddel sitronsyre, kullsyre,taurin (0,4%), søtningsmiddler ( acesultam K, aspartam) koffein (0.3%), inositol, vitaminer ( niacin, pantotsyre, b6, b12), aromastoffer, fortykningsmiddel xanthan gum, fargestoffer (sukkerkulør, riboflavin). inneholder en fenylalaninkilde.

:P
Innholdet er jo en blanding av cola zero og villa Farris.

Vann, sukkerkulør, sitonsyre, aspartam e211 innholdet fenylalaninkilde, aroma, koffein, e338 og e331

Man bør ikke drikke mer koffein daglig enn det er i en kopp kaffe. Og det er mer i redbull? Selv om du ikke drikker hver dag så kan det vel bli for mye på
en gang? Hvis du er så trøtt så trenger kroppen din hvile og søvn - ikke å bli pushet videre med koffein.

jeg kan ikke være vekke fra jobb bare fordi jeg er så trøtt. da er det bedre med en redbull, og jeg tror ikke det er så farlig for bebi når det er så små mengder? men selvfølgelig jeg er jo interessert i å vite, sunn fornuft og hva som faktisk er påvist. kan jo være min fornuft sier noe annet enn hva deres fornuft sier :P så slutter lett med redbullen om dere mener det er langt fra bra :)

hehe, sykt hva vi putter i oss. egentlig burde vi faktisk holdt oss på frittgående og økologisk. Det hadde vært uten tvil det beste alternativet for både oss og bebiene inni magen <3

Dette er forskellen på redbull og cola zero og villa Farris

,taurin (0,4% inositol, vitaminer ( niacin, pantotsyre, b6, b12)

hei!

er gravid i 4 mnd.. er det farlig å drikke battery, red bull eller dark dog energy drikker?? Isåfall hvorfor ikke?

Jente 23

(Gravid? / graviditet)
Svar:

Hei!
Disse drikkene inneholder mye koffein.
Offentlige myndigheter har følgende anbefalinger når det gjelder koffeinholdige drikker:
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.
Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt) (Matportalen.no)
Hilsen jordmor

Fant dette da jeg søkte på google. tror jeg skal slutte med redbull ja..

jeg kan ikke være vekke fra jobb bare fordi jeg er så trøtt. da er det bedre med en redbull, og jeg tror ikke det er så farlig for bebi når det er så små mengder? men selvfølgelig jeg er jo interessert i å vite, sunn fornuft og hva som faktisk er påvist. kan jo være min fornuft sier noe annet enn hva deres fornuft sier :P så slutter lett med redbullen om dere mener det er langt fra bra :)
Tenkte mer på å kanskje legge deg en time tidligere eller noe sånt ;)

Back
Topp