Rebusløp

Mammalicious

Glad i forumet
Mailykke 2018
Trenger hjelp fra noen som er litt mer kreative enn meg.. emoticon

Skal arrangere rebusløp neste helg, og på tre av postene skal vi ha en praktisk oppgave som laget skal løse sammen for å samle poeng. Skal ha en medhjelper på hver post som skal organisere dette.

På den ene posten skal vi ha quiz.
På den andre tenkte jeg å ha en oppgave der laget skal montere sammen en barnestol fra Ikea på kortest mulig tid (uten bruksanvisningen selvsagt..)

Men trenger hjelp til å finne på en oppgave til siste posten. Forslag?
Helst ikke noe som innebærer ølstyrting, da det blir litt kjipt for de som er sjåfører.

lag kleslenke?
hvert lag må knyte sammen klærne de har på seg (valgfritt hvor mye man vil kle av seg..) og så får man poeng som tilsvarer antall meter kleslenke de har...Vi gjorde dette på en elgfest for et par år siden, i regnvær.. og det var rasende festlig... iallefall for oss som så på... :D

Ja, det er veldig morsomt, men det hadde vi på rebusløpet for et par år siden. Så da kan jeg ikke ta det på nytt.

Men takk for godt forslag! :-)

Andre ting vi allerede har brukt er:

Kims lek (huske ting under teppe)
Ølstafett (med lakrissnøre-spising)
Fiske opp eple fra bøtte med vann og så finne sukkertøy i bolle med mel (uten å bruke hender)
Lagpyramide (rekke opp høyest mulig)
Klesbytte
Nevn så mange som mulig ølmerker/amerikanske stater osv
Spise fem mariekjeks og deretter plystre Bæ.bæ, lille lam på kortest mulig tid
Sekkeløp
Tre-bensløp, altså to og to deltagere sammen med to ben bundet sammen, løpe en løype på kortest mulig tid
Badminton/strandtennis, holde ballen i spill så lenge som mulig

Tenkte kanskje å ta lommerusk-lenke, altså tilsvarende som kleslenke bare at det skal bestå av ting de har løst i bilen, i lommer, vesker osv.
Er det morsomt? emoticon

Back
Topp