Rebus for barn

Jessjess

Elsker forumet
Hei!

Jeg skal lage en slags rebus for barna i barnehagen, det skal være en skattejakt hvor barna først får ett spørsmål, tre alternativer og det riktige svaret gir også plassering for neste spørsmål. (Spørsmålene skal henge ute på ark) =) Har dere noen ideer? Står helt fast jeg! =)

antar du skal bruke bilder istedefor setninger/ord siden det er småfolk,

Jeg ville kanskje laga noe alle "løv + fugl" (bilder) = tre (bilde,svar på neste destinasjon)

bøtte + spade = sandkasse
glass + tallerken = kjøkken/matsal

Men litt vanskelig å hjelpe når jeg ikke helt vet om jeg er på riktig spor her :P

antar du skal bruke bilder istedefor setninger/ord siden det er småfolk, eller skal noen være med å lese?

Men litt vanskelig å hjelpe når jeg ikke helt vet om jeg er på riktig spor her :P

Kanskje lettere å hjelpe med spørsmål, om jeg vet svaret/hintet

Hva med å lage spørsmål med bilder? Bruk enkle ting, som barna vet svaret på.

F.eks: Tegn en sol, og gi de tre farger som alternativer.
Eller noe med dyr? Hivlket dyr legger egg/får vi melk fra? Ha tre dyr som alternativer. etc etc. Vanskelighetsgraden må du jo selvfølgelig se an om det er for 2-3 åringer eller 5 åringer.

Bruk ting fra ting barn er opptatt av. F,eks Barne-TV/Disney, dyr, farger, påske (nå i disse dager passer det seg kanskje), eventyr/kjente historier, ting i barnehagen/nærmiljøet osv osv.

Back
Topp