Rebozo

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Må bare vise dere bilde av Felix i rebozoen. Jeg kjøpte den i Mexico for flere år siden, og har ikke brukt den til noe som helst før nå. I dag satte jeg meg endelig inn i hvordan jeg kan knyte den som slynge med regulerbar knute, og den var flott til å bære med inne. Fint å ha Felix på hoften foran, der liker han seg godt, og kan se alt jeg holder på med. Når jeg skulle ordne noe jeg ikke ville at han skulle borti, så var det kjempelett å bare dytte ham bak på ryggen, for så etterpå å ta ham fram like lett igjen.[:D] I Mexico blir rebozo brukt til mye forskjellig, og jeg kom på at hun som solgte meg den sa at den også kunne brukes som hamaca / hengekøye for babyer. Da måtte vi selvsagt prøve det også da vi først var i gang.[:)]

I tillegg har jeg faktisk vært på kurs en gang i tiden, og lært hvordan rebozo kan brukes som et hjelpemiddel ved fødsler, men det tror jeg at jeg venter litt med å prøve ut i praksis.[;)]

Å, så FIN!!!! Han ser jo ut til å kose seg noe veldig!!
Så heldig du er som har en ekte mexikansk rebozo. Det må bli det neste her, kanskje[8|][:)].

Til alle som ønsker seg en rebozo, mange fine er å få kjøpt på rebozo.no
:) Det var der jeg kjøpte min FINE, gode Lupita meitai med sjalstropper!

PS- nå ble jeg nysgjerrig - hvordan kan man bruke en rebozo som hjelpemiddel ved fødsler?

Åh.. Den så digg ut[:D]

ORIGINAL: almara

Å, så FIN!!!! Han ser jo ut til å kose seg noe veldig!!
Så heldig du er som har en ekte mexikansk rebozo. Det må bli det neste her, kanskje[8|][:)].

Til alle som ønsker seg en rebozo, mange fine er å få kjøpt på rebozo.no
:) Det var der jeg kjøpte min FINE, gode Lupita meitai med sjalstropper!

PS- nå ble jeg nysgjerrig - hvordan kan man bruke en rebozo som hjelpemiddel ved fødsler?
Det var veldig morsomt å gynge i hengekøya i ca 2 minutter før han rullet seg ut,den er sikkert bedre for en liten baby som vil vugges i søvn, eller for mexicanske babyer som alltid sover i hengekøye.[:)]

Hvor mye bæretøy har du nå?[;)] Tror en ringslynge sikkert er enda mer letttvint enn en rebozo, men når jeg har en rebozo er det absolutt unødvendig å kjøpe slynge. Siden jeg vanligvis bærer ham i meitai, så var det en veldig fin funksjon med slynge at jeg kunne ta ham mellom rygg og mage uten å knyte på nytt. Jeg ville nok ikke gått ute og bært lenge med den, selv om jeg så masse mødre som gjorde det i mexico. Der var alle babyen jeg så enten sovende eller ammende i rebozo. Alle småbarna jeg så ble bært av fedrene sine uten bæretøy, jeg ble virkelig imponert over hvordan de fedrene kunne klare å bære så tunge barn så lenge.

Skal se hva jeg husker av bruksområder her, rebozo kan brukes til kjempemasse. (Eller så er det mayaene som er så fattige at de ikke har noe annet å bruke...) De bruker det i svangerskapet ved at den gravide legger seg på ryggen på bakken, med midten av rebozoen under bekkenet. Så tar en eller to personer og løfter opp etter endene, og rugger og smårister fram og tilbake. Det skal virke som avslapping, og for å få ruglet babyens hode i riktig posisjon. (Unngå stjernekikkere.) Kan brukes likt i fødsel for å rugle løs stjernekikker og andre babyer som har kommet litt skjevt, og for at ristingen skal slappe av morens bekkenmuskulatur og slippe babyen ned.

Ellers så kan den brukes som støtte i forskjellige posisjoner i fødsel. Enten ved å bruke en hjelper, eller ved å ta rebozoen rundt noe, f.eks. en takbjelke. Det er veldig mange som liker å ha noe å dra i når de skal presse, jeg tror jeg nesten slet i to et lite håndkle selv.[8D] Eller du kan bruke rebozoen for å løfte magen på riene, og dermed lindre smertene, kan få hjelp av noen til det også.

Så interessant, Sukkertopp! Vi burde kanskje alle ha en rebozo på lur- kan brukes til så mangt:)

Nå har jeg tre sjal, to meitaier (inkl. en med sjalstropper), en badeslynge, og så har jeg kjøpt Manduca til pappaen. Det burde holde:) Hadde en meitai til, men greide å tråkke på sovehetta så stoffet revna, dermed kunne jeg rettferdiggjøre et nytt kjøp.. Men tror jeg skal gi bort et sjal til arbeidsstedet mitt, der er det mødre med barn som jeg tror kunne ha hatt godt av bæring!

Back
Topp