Reborn dukke

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Hva synes dere om det?

Det er selfølgelig flott at barnløse kan ha glede i en slik dukke, og sikkert mye positivt med det.

Men heg personlig synes det er veldig rart. Virker som et psykisk problem.
En dukke du ikke får respons fra, som ser ut som et dødt spedbarn. En dukke som aldri kan vokse opp..
nei - for min del synes jeg det virker sykt.

Men for all del- bra for de som har glede av det

Aldri hørt om. Reborn dukke, er det noe nytt? Er de i nyfødt babystørrelse?

Synes de dukkene er creepy:confused:
Og jeg skjønner heller ikke greia. Men hjelper det noen, så flott. Men virker veldig rart for meg

Jeg personlig har ingen formening om det :)
Hvis det gjør folk glade får de bare styre på selv om jeg ikke ville hatt en selv.
Ingen som tar skade av det.
Og de er jo et rent kunstverk da! For en jobb det må være å lage dem, jeg blir litt fasinert. Og jeg synes de er litt søte også, fordi de likner slik på babyer :hilarious:
....Men så er vel jeg både litt creepy og rar da:wtf:

Aldri hørt om. Reborn dukke, er det noe nytt? Er de i nyfødt babystørrelse?
Dukker som er håndlaget og malt og satt på hår av "dukkekunstnere" (i mangel på et annet ord) som ser ut som ekte babyer:
twina_b_1024x1024@2x.jpg

Ja, det der er DUKKER :o

Jeg tenker litt etter jeg skumleste artikkelen i Aftenposten (tror jeg det var) om de som har disse dukkene, at det kanskje er bedre at noen leker med dukker i stedet for å få barn. Hvis noen ikke føler seg skikket til å få barn, er det bedre at de har dukker. Tenk om disse personene heller hadde barn og ikke tok vare på dem. Så får vi andre tenke det er litt rart og kanskje litt creepy. Men de fleste har jo lekt med dukker som barn og kan huske at det ikke var så viktig å se dukken vokse opp.

Litt spesielt i mine øyne. Men kan også være fint for de som mister babyen sin av ulike årsaker. Det finnes de som lager eksakte kopier av babyer som har dødd, og tenker det er fint for foreldre i en vond situasjon :)

Beklager å si det, men du er veldig fordømmende i innlegget ditt.

Jeg har fulgt ei dame som har en slik dukke i en lang stund. Hun er veldig åpen om at hun ikke egner seg som forelder. Dels på grunn av en turbulent oppvekst der barnevernet var tungt inne, dels på grunn av diagnoser (ingen av de psykiske). Hun kan ha perioder der hun ikke orker noe, verken å "ta seg av" dukken, eller seg selv - hadde dukken vært et barn, hadde hun ikke kunnet ta seg av det overhodet - for lets face it, et barn er mer jobb enn en dukke selv på de dager der energien er på topp, og tålmodigheten strekker til.

Hun er svært klar over at dukken er en dukke. Og at den aldri kommer til å være noe annet enn en dukke. Og hun ønsker ikke at den skal være noe annet heller. For henne oppfyller dukken de behovene hun har for å yte omsorg for et lite barn, uten at det går utover den tilmålte energien hun har til å yte slik omsorg. Fordi dukken kan legges i sengen sin, og ligge der i fire dager, om hun faktisk ikke greier å komme seg ut av sin egen seng. Og hun trenger ikke ha dårlig samvittighet når hun spiser dritt for tiende dag på rad, for dukken lider ikke under et dårlig kosthold og så videre.

Det vitner snarere om et godt gjennomtenkt valg, en psykiske problemer.

Jeg har fulgt ei dame som har en slik dukke i en lang stund. Hun er veldig åpen om at hun ikke egner seg som forelder. Dels på grunn av en turbulent oppvekst der barnevernet var tungt inne, dels på grunn av diagnoser (ingen av de psykiske). Hun kan ha perioder der hun ikke orker noe, verken å "ta seg av" dukken, eller seg selv - hadde dukken vært et barn, hadde hun ikke kunnet ta seg av det overhodet - for lets face it, et barn er mer jobb enn en dukke selv på de dager der energien er på topp, og tålmodigheten strekker til.

Hun er svært klar over at dukken er en dukke. Og at den aldri kommer til å være noe annet enn en dukke. Og hun ønsker ikke at den skal være noe annet heller. For henne oppfyller dukken de behovene hun har for å yte omsorg for et lite barn, uten at det går utover den tilmålte energien hun har til å yte slik omsorg. Fordi dukken kan legges i sengen sin, og ligge der i fire dager, om hun faktisk ikke greier å komme seg ut av sin egen seng. Og hun trenger ikke ha dårlig samvittighet når hun spiser dritt for tiende dag på rad, for dukken lider ikke under et dårlig kosthold og så videre.

Kanskje virker det litt fordømmende? Som jeg skrev er det flott at noen kan få glede av det.
Jeg har lite kunnskaper om akkurat dette, og for meg virker det litt sykt.
Må jo være bedre med en katt eller noe som er levende en kan ta vare på? Virker unaturlig å ha ei dukke. Men det er min mening.

Jeg kjenner ikke noen som har ei slik dukke, men syns du skrev det på en fin måte :Heartred

Kanskje virker det litt fordømmende? Som jeg skrev er det flott at noen kan få glede av det.
Må jo være bedre med en katt eller noe som er levende en kan ta vare på? Virker unaturlig å ha ei dukke. Men det er min mening.

Selv en katt krever noe av deg. En dukke gjør ikke det - det er hele poenget.

Selv en katt krever noe av deg. En dukke gjør ikke det - det er hele poenget.

Ja, ser den.. men en katt krever ikke så mye mer enn å slippe den ut og inn- sørge for at det er mat og vann i skåla.
Men ikke alle liker katter.. skjønner jo at det er viktig for enkelte med en dukke siden det er så mange som skaffer seg en slik av ulike grunner.

Har lest om folk som skaffer seg en slik dukke etter de f eks har mistet en baby.. mange måter å sørge på også.

Ja, ser den.. men en katt krever ikke så mye mer enn å slippe den ut og inn- sørge for at det er mat og vann i skåla.
Men ikke alle liker katter.. skjønner jo at det er viktig for enkelte med en dukke siden det er så mange som skaffer seg en slik av ulike grunner.

Har lest om folk som skaffer seg en slik dukke etter de f eks har mistet en baby.. mange måter å sørge på også.
Vår katt er lettvin, slippes inn og ut som hun vil. Krever likevel turer til dyrlege, evnt medisiner og trenger kos (ja, det er viktig for dem også). Og hvis man da er sengeliggende og ikke orker noenting, hva da? :(

En katt er et levende vesen som krever ganske mye av deg, selv om den er ganske selvstendig. Det er ikke bare mat i skåla og nytt vann så går resten av seg selv. For de som sliter med å ta vare på seg selv vil ikke en katt være et godt alternativ i det hele tatt, tenk om katten må ha ny mat eller til dyrlegen, og eier er ikke i stand til å sørge for det? Eller ikke i stand til å se behovene?

Flott at noen kan ha sånne dukker som kan dekke deres behov! Selv om jeg ikke helt forstår det, så er jeg glad for at det kan være til hjelp for andre. Og ikke minst er jeg glad for at de ikke skaffet seg et levende vesen hvis de ikke var i stand til å ta vare på det!

En katt er et levende vesen som krever ganske mye av deg, selv om den er ganske selvstendig. Det er ikke bare mat i skåla og nytt vann så går resten av seg selv. For de som sliter med å ta vare på seg selv vil ikke en katt være et godt alternativ i det hele tatt, tenk om katten må ha ny mat eller til dyrlegen, og eier er ikke i stand til å sørge for det? Eller ikke i stand til å se behovene?

Flott at noen kan ha sånne dukker som kan dekke deres behov! Selv om jeg ikke helt forstår det, så er jeg glad for at det kan være til hjelp for andre. Og ikke minst er jeg glad for at de ikke skaffet seg et levende vesen hvis de ikke var i stand til å ta vare på det!

Ja, det er sant. Tenkte mer på at om hun var dårlig bare i perioder så kan katten klare seg selv.. og så er hun der for katten når hun har det bra. Men alt er jo relativt. Kjenner jo ikke til den dama

Meget spesielt synes jeg, men så er de meget spesielle de som "leker" med dem , kjøper ekte barnevogn og bilstol og behandler de som barn.

Men bevares , funker denne terapien , er jo det flott.

Jeg hater dokker , synes de er ekle , noen værre enn andre selvfølgelig . Lekte sjelden med dokker som liten, var livredd dem. Biler og bamser var bedre haha

De er gamske populære enkelte steder her i England.

Flere steder har de begynt å ta de i bruk som terapi for eldre på sykehjem, samt bamsehunder. Det har vist seg at de har svært god effekt hos foreksempel demente å hjelper dem huske sine egne barn lettere når de besøker. Samt at det selvfølgelig er fint for dem å ha noe å stelle med å vise omsorg for :)

Men hva om katten blir syk og må ha spesialoppfølging? Dyrlege, medisiner, operasjon. Den må.desditen ha mst hver dag, vann hver dsg, slippes ut og inn, kattekasse, børstes innimellom, klør, sjekkes for flått eller andre ting. Er ikke bare bare med dyr. De trenger stell og omsorg.

Back
Topp