Reborn dukke

Hehe, godt ikke alle samler på frimerker! Synes også det er fint at ikke alle er A4... Men likevel et stykke fra A4 til å dra reborn dukke helt ut :p Men det er vel kanskje ikke så vanlig! Jeg har ingen hobbyer jeg da, litt sært det :o :p

Det er nok ikke så vanlig vil jeg tro, men noen gjør det jo. Finnes mange der ute som gjør noe uvanlig :) Men den vanlige bruken av disse dukkene tror jeg er mer til pynt, eller slik som nevnt "modeller" for barneklær :)

Har du ingenting du liker å gjøre? Jeg har altfor mange hobbyer, er litt rar der kanskje :p haha

Det er nok ikke så vanlig vil jeg tro, men noen gjør det jo. Finnes mange der ute som gjør noe uvanlig :) Men den vanlige bruken av disse dukkene tror jeg er mer til pynt, eller slik som nevnt "modeller" for barneklær :)

Har du ingenting du liker å gjøre? Jeg har altfor mange hobbyer, er litt rar der kanskje :p haha

Burde hatt noen hobbyer, men har dessverre ikke det. Er blitt kronisk syk, så ikke så mye overskudd nå :( Men hadde ikke hobbyer før heller! Tar gjerne i mot tips til hobbyer :D

Tenkte på disse dukkene da jeg så på min døde sønn. Noen får de laget så de ligner sitt døde barn og har jeg skjønt.

De ser jo mye mer levende ut enn en faktisk død baby, men hadde nok aldri klart å ha en kopi av min sønn i hus. Da ville han blitt for levende for meg tror jeg, og tror ikke jeg hadde klart å takle sorgen på samme måte.
Men vi er jo forskjellige, heldigvis :)

Men en tilfeldig dokke som samlegjenstand eller modell for babyklær blir annerledes. Ville ikke hatt det selv, men hver sin lyst.

Burde hatt noen hobbyer, men har dessverre ikke det. Er blitt kronisk syk, så ikke så mye overskudd nå :( Men hadde ikke hobbyer før heller! Tar gjerne i mot tips til hobbyer :D

Jeg har selv lite energi og ligger mye på sofaen, men da har jeg samtidig behov for litt å drive med noe, skape noe om du skjønner?
Jeg lærte meg å hekle litt, tittet på YouTube og har utviklet meg videre fra der.
Nå strikker jeg små plagg, begynte med en lue. Det krever ikke så mye energi, det gjør egentlig så jeg kobler av :)
Jeg driver også med scrapping, da må jeg ha energi og kreativitet så det er kun i perioder :)
Hobbyer er bra å ha, men begynne med noe smått som ikke krever noe kanskje?

Jeg har selv lite energi og ligger mye på sofaen, men da har jeg samtidig behov for litt å drive med noe, skape noe om du skjønner?
Jeg lærte meg å hekle litt, tittet på YouTube og har utviklet meg videre fra der.
Nå strikker jeg små plagg, begynte med en lue. Det krever ikke så mye energi, det gjør egentlig så jeg kobler av :)
Jeg driver også med scrapping, da må jeg ha energi og kreativitet så det er kun i perioder :)
Hobbyer er bra å ha, men begynne med noe smått som ikke krever noe kanskje?

Hadde vært fint med en hobby når man er syk! Forstår den godt :) Vet bare ikke hvor jeg skal begynne :( Er ikke så veldig kreativ liksom (:

De er skumle.

Jeg har nærmest en fobi mot en del dukker og figurer, så de reborn dukkene gir meg noia av dimensjoner. Spesielt når jeg leser motivasjonen til enkelte av de som driver med de dukkene er de ekstra creepy, siden de skal være så realistiske.
Som ei jeg snakka med som begynte å kjøpe sånne r hun var utrolig verpesjuk men ikke fikk lov av mannen til å få flere barn.
Da er det ganske klart at det er noe underliggende med det, ikke bare at folk syns de er fine/søte.

Hadde vært fint med en hobby når man er syk! Forstår den godt :) Vet bare ikke hvor jeg skal begynne :( Er ikke så veldig kreativ liksom :)
Kreativ planlegging! Veldig gøy, litt praktisk, og man kan bli mer eller mindre kreativ underveis. Søk på #plannercommunity på instagram for å se hva jeg snakker om ..

Jeg grøsser virkelig av de dukkene, ser så ekte ut og het stille, nesten som om det er en død baby (sorry, men det er den assosiasjonen jeg får), men det er meg.
La nå de som liker dem få samle på dem, det skader ingen
Har sett en dokumentar (england) som handlet om ei som lager slike dukker, og de som samler på dem. Veldig interessant faktisk :)dukkene kan lages slik at de både puster og gråter slik at de ser helt ekte ut :wideyed:mange av dukkene er nydelige og ser helt ekte ut, men det er også de som ikke er skikkelig laget og bare ser creapy ut :sorry:

Det er mennesker som har forskjellige hobbyer, noen samler på frimerker, andre på servise til huset og noen samler på dukker, fint vi er forskjellige tenker jeg :)
Ofte i forbindelse med disse dukkene så samler man på nostalgiske barnevogner.
De personene er ikke syke og trenger terapi selv om de kanskje har en litt annen type hobby enn det normale :)

Men mange kjøper disse dukkene og behandler dem som babyer. Legger dem for natta, mater, går tur, snakker med dem osv. Kjøper bilsete blant annet. Da er det vel litt mer enn bare en hobby? Har sett et par dokumentarer der disse menneskene har opplevd å miste et barn og må ha en slik dukke for å fylle tomrommet. Som en substitutt. Dette fortalte de selv. Det var ei dame som mistet barnebarnet sitt og fikk en dukke laget etter et bilde av han. Hun behandlet dukken som en ordentlig baby.

Jeg syns dukkene er litt creepy og syns det er merkelig det disse menneskene gjør. Betyr ikke at jeg dømmer eller tenker negativt om dem. Det er bare så fremmed for meg.

Men mange kjøper disse dukkene og behandler dem som babyer. Legger dem for natta, mater, går tur, snakker med dem osv. Kjøper bilsete blant annet. Da er det vel litt mer enn bare en hobby? Har sett et par dokumentarer der disse menneskene har opplevd å miste et barn og må ha en slik dukke for å fylle tomrommet. Som en substitutt. Dette fortalte de selv. Det var ei dame som mistet barnebarnet sitt og fikk en dukke laget etter et bilde av han. Hun behandlet dukken som en ordentlig baby.

Jeg syns dukkene er litt creepy og syns det er merkelig det disse menneskene gjør. Betyr ikke at jeg dømmer eller tenker negativt om dem. Det er bare så fremmed for meg.

Selv om mennesker gjør dette, så synes jeg ikke man skal si at de er syke og trenger terapi for det. Vi mennesker er forskjellige og noen gjør litt andre ting som kan være rart for noen.
Vi er så flinke til sette stempel på andre, derfor jeg skrev det jeg gjorde ;)
Så flott om de menneskene kan fylle tomrommet med en dukke, om det gir de glede, ett plaster på sorgen så er jo det bare flott :)

Selv om mennesker gjør dette, så synes jeg ikke man skal si at de er syke og trenger terapi for det. Vi mennesker er forskjellige og noen gjør litt andre ting som kan være rart for noen.
Vi er så flinke til sette stempel på andre, derfor jeg skrev det jeg gjorde ;)
Så flott om de menneskene kan fylle tomrommet med en dukke, om det gir de glede, ett plaster på sorgen så er jo det bare flott :)

Jeg syns bare det blir feil å kalle det hobby. Jeg er ikke psykolog og kan ikke gi de noen diagnose, men dette er jo, for mange, en måte å takle sorg på.

Finnes det seriøst slike?

Slike som henger på forum og faker en hel historie, ja? Var stadig slike her før, er lenge siden jeg har hørt om noen nå. Vi hadde ei på terminforumet i 2009, og jeg syns hun var såå trivelig. Så var jeg uten nett i forbindelse med flytting en stund, og fikk høre hele historien da jeg kom tilbake. Viste seg at hun hadde født prematurt, var en hel greie med flytting til USA og overføring til Norge med den lille babyen, og oppi alt dette kritiske og skumle med babyen så mistet hun vel oversikten, og det ble oppdaget at hun hadde løyet om alt mulig. En såå aktiv bruker som virkelig delte masse av seg selv og ble venner med flere, og så var det bare tull. Merket meg da at den typen forumtroll ofte forteller litt tragiske historier, så jeg får følelsen av at de enten vil leve ut en fantasi, gjenomoppleve et traume de sliter med, og/eller bare være midtpunkt og få masse sympati, generelt skape en fantasi og få utløp for en masse følelser. Men det er jo bare mine teorier da...

Slike som henger på forum og faker en hel historie, ja? Var stadig slike her før, er lenge siden jeg har hørt om noen nå. Vi hadde ei på terminforumet i 2009, og jeg syns hun var såå trivelig. Så var jeg uten nett i forbindelse med flytting en stund, og fikk høre hele historien da jeg kom tilbake. Viste seg at hun hadde født prematurt, var en hel greie med flytting til USA og overføring til Norge med den lille babyen, og oppi alt dette kritiske og skumle med babyen så mistet hun vel oversikten, og det ble oppdaget at hun hadde løyet om alt mulig. En såå aktiv bruker som virkelig delte masse av seg selv og ble venner med flere, og så var det bare tull. Merket meg da at den typen forumtroll ofte forteller litt tragiske historier, så jeg får følelsen av at de enten vil leve ut en fantasi, gjenomoppleve et traume de sliter med, og/eller bare være midtpunkt og få masse sympati, generelt skape en fantasi og få utløp for en masse følelser. Men det er jo bare mine teorier da...

Oj, jeg tenker for godt om folk jeg kanskje. Trodde seriøst slikt ikke fantes

Back
Topp