Reborn dukke

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Hva er egentlig greia med det? Har jeg forstått det riktig at voksne mennesker leker med dukker som er så naturtro som mulig? Andre enn meg som synes dukkene er creepy?

Jeg vil vel ikke kalle det leking så mye som at det virker som om dette er mennesker som av ulike årsaker har et enormt savn etter å ha en baby og får utløp på denne måten. Tror det er mange som rett og slett er syke og skulle hatt terapi... I alle fall hvis jeg tenker på det samme som du nå, disse naturtro dukkene som enkelte (gjerne middelaldrende+ damer) drar rundt i bilstoler og vogner osv...

Jeg vil vel ikke kalle det leking så mye som at det virker som om dette er mennesker som av ulike årsaker har et enormt savn etter å ha en baby og får utløp på denne måten. Tror det er mange som rett og slett er syke og skulle hatt terapi... I alle fall hvis jeg tenker på det samme som du nå, disse naturtro dukkene som enkelte (gjerne middelaldrende+ damer) drar rundt i bilstoler og vogner osv...

Ja, akkurat sånne dukker jeg tenkte på!

Det er mennesker som har forskjellige hobbyer, noen samler på frimerker, andre på servise til huset og noen samler på dukker, fint vi er forskjellige tenker jeg :)
Ofte i forbindelse med disse dukkene så samler man på nostalgiske barnevogner.
De personene er ikke syke og trenger terapi selv om de kanskje har en litt annen type hobby enn det normale :)

Ja, akkurat sånne dukker jeg tenkte på!

Jeg får samme følelse som jeg får av sånne gjennomførte mammaforumstroll. Slike som faktisk henger med en termingruppe i månedsvis og bare faker en hel historie. Tenker de er syke og lever ut en fantasi.

Det er mennesker som har forskjellige hobbyer, noen samler på frimerker, andre på servise til huset og noen samler på dukker, fint vi er forskjellige tenker jeg :)
Ofte i forbindelse med disse dukkene så samler man på nostalgiske barnevogner.
De personene er ikke syke og trenger terapi selv om de kanskje har en litt annen type hobby enn det normale :)

Ja til mangfold :) Mente ikke at de var psykisk syke (har vel heller ikke skrevet det). Men synes at selve dukkene ser litt creepy ut! Folk må gjerne pynte en nostalgisk barnevogn med en sånn dukke og gjøre akkurat hva de vil ellers :) Men i artikkelen stod det om godt voksne damer som steller, bader, har med dukken i bilstol, busser etc. Synes det virket litt "rart" (i mangel av et bedre ord)?

Jeg grøsser virkelig av de dukkene, ser så ekte ut og het stille, nesten som om det er en død baby (sorry, men det er den assosiasjonen jeg får), men det er meg.
La nå de som liker dem få samle på dem, det skader ingen

Jeg får samme følelse som jeg får av sånne gjennomførte mammaforumstroll. Slike som faktisk henger med en termingruppe i månedsvis og bare faker en hel historie. Tenker de er syke og lever ut en fantasi.

Ja, akkurat sånn! En ting er å ha en sånn til pynt, men en helt annen ting å ha en sånn og behandle den som en levende baby!!

Jeg grøsser virkelig av de dukkene, ser så ekte ut og het stille, nesten som om det er en død baby (sorry, men det er den assosiasjonen jeg får), men det er meg.
La nå de som liker dem få samle på dem, det skader ingen

Sikkert det som gir den creepy følelsen ja! Er noe med utseende jeg ikke liker!

Ja, folk får velge selv. Men tenker også at det er en vesentlig forskjell på å samle på disse/bruke de til pynt vs å behandle de som en levende baby / bruke det som en erstatning for det?

Ja til mangfold :) Mente ikke at de var psykisk syke (har vel heller ikke skrevet det). Men synes at selve dukkene ser litt creepy ut! Folk må gjerne pynte en nostalgisk barnevogn med en sånn dukke og gjøre akkurat hva de vil ellers :) Men i artikkelen stod det om godt voksne damer som steller, bader, har med dukken i bilstol, busser etc. Synes det virket litt "rart" (i mangel av et bedre ord)?

Var en annen som skrev det over i tråden, synes det er litt synd å mene at de som er litt utfor det "normale" (hva det enn er) er syke. Derfor jeg skrev dette, var ikke ment som negativt til noen her :)
Jeg synes det er flott med mangfold, og så kjedelig verden hadde blitt om alle ville samlet på det samme frimerket om du skjønner :p hihi
Helt enig at det er spesielt, men tenker det er demmes ting. Men nå skal det sies at jeg møter mye mennesker som er litt utenom det vanlige, og jeg har sett mye rart i mine år på jobb. Men Har tilgode å se noen dra rundt på en slik dukke enda, men har sett det samme på Facebook :)

Liker ikke dukker sånn generelt. Mest pga skrekkfilmer har satt sitt preg [emoji23]

Men skjønner at folk liker de, når de ser så ekte ut. Men syke priser for dukker. Men hei. Noen bruker mangfoldige tusen på vesker også [emoji14]

Flere familiemedlemmer har en eller to slike dukker. De bruker de som modeller for alt babytøyet de strikker og syr. Tøyet tar seg jo unektelig godt ut på disse dukkene ved fotografering og reklamering av håndarbeidet som lages.

Men jeg synes de er skikkelig creepy uansett hvilken bruk man har av disse dukkene.

Var en annen som skrev det over i tråden, synes det er litt synd å mene at de som er litt utfor det "normale" (hva det enn er) er syke. Jeg synes det er flott med mangfold, og så kjedelig verden hadde blitt om alle ville samlet på det samme frimerket om du skjønner :p hihi
Helt enig at det er spesielt, men tenker det er demmes ting. Men nå skal det sies at jeg møter mye mennesker som er litt utenom det vanlige, og jeg har sett mye rart i mine år på jobb. Men Har tilgode å se noen dra rundt på en slik dukke enda, men har sett det samme på Facebook :)

Hehe, godt ikke alle samler på frimerker! Synes også det er fint at ikke alle er A4... Men likevel et stykke fra A4 til å dra reborn dukke helt ut :p Men det er vel kanskje ikke så vanlig! Jeg har ingen hobbyer jeg da, litt sært det :o :p

Flere familiemedlemmer har en eller to slike dukker. De bruker de som modeller for alt babytøyet de strikker og syr. Tøyet tar seg jo unektelig godt ut på disse dukkene ved fotografering og reklamering av håndarbeidet som lages.

Men jeg synes de er skikkelig creepy uansett hvilken bruk man har av disse dukkene.

Da blir det jo litt annen bruk da :)

Back
Topp