Realkompetanse

Trebarnsguttemamma

Elsker forumet
Er det noen som har søkt på høyskole/universitet som har kommet inn med realkompetanse??

Evt. hvilke linje kom dere inn på? Og hvilken erfaring hadde dere??

Hmm, ingen som har gjort det?? Lover ikke bra...

Dytter hvertfall litt tilfelle det kommer noen inn som har erfart det..

vennina mi kom inn på barnevernspedagoglinja med fagbrev barne og ungdomsarbeider, og jobbet 15 år i bhg[:)]

Vil råde deg til å kontakte en rådgiver ved eventuelt de skolene du vil søke på.. Jeg gikk selv på voksen opplæringen og fikk til slutt kompetanse til å komme inn på høgskolen, slapp mange poeng pga alderen min[:)]

Takk for svar til dere begge to[:)][:)].

markus03: Du skriver du gikk på voksenopplæring, var det for å få studiekompetansen det da?? Du skjønner jeg føler liksom ikke jeg har tid til å ta studiekompetansen først, føler jeg må begynne på selve utdannelsen nå hvis ikke føler jeg det blir for sent... Er jo tjuetretten...

dytter litt igjen jeg[:D][:D]

Opp med seg igjen[:D][:D]

jeg skal begynne på voksenopplæring nå.. 2 år med allmenn så jeg får generellstudiekompetanse[:D]
men jeg er bare 21 da..[8D][:D]

ORIGINAL: Hyssamaia!

jeg skal begynne på voksenopplæring nå.. 2 år med allmenn så jeg får generellstudiekompetanse[:D]
men jeg er bare 21 da..[8D][:D]

Hadde jeg vært 21 igjen så hadde jeg jo gjort det jeg og... Lurt av deg det[;)][;)]. Men jeg må nok innse at med en gutt på snart 14 så har nok årene flydd litt fra meg, er derfor jeg ikke føler jeg har tid til å ta den generelle kompetansen først..

Jeg har. Men det er vanskelig å gi det no ekstakt svar.For i realkompetanse så vurderes det forskjellig på de ulike linjene samt de ulike høgskolene...

Jeg har hjelpepleier fra før og kom inn på yrkesfaglærer i helse og sosialfag. i tillegg måtte jeg ha engelsk grunnkurs, norsk og matte. Så det eneste jeg manglet å studikompetanse var 2 uke timer i naturfag og nyere historie

ORIGINAL: Toyah

Jeg har. Men det er vanskelig å gi det no ekstakt svar.For i realkompetanse så vurderes det forskjellig på de ulike linjene samt de ulike høgskolene...

Jeg har hjelpepleier fra før og kom inn på yrkesfaglærer i helse og sosialfag. i tillegg måtte jeg ha engelsk grunnkurs, norsk og matte. Så det eneste jeg manglet å studikompetanse var 2 uke timer i naturfag og nyere historie

Er yrkesfaglærer på høyskolen?? Jeg har 3 årig helse- og sosial fag, og har 5 års jobb erfaring + 7 år som hjemmeværende.... Vet om noe av det kan brukes til noe i det hele tatt??

Hva har du og hva vil du ta da??

Jeg er veldig dratt i forskjellige retninger, enten sykepleien eller lærerutdannelse..

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

Har du jobbet innen helse og sosial etter du tok fagbrev/autorisasjon. Da kan du bruke dette. Da kan du f.eks gå sykepleien eller Yrkesfaglærer som er høgskoleutdanninger, ja[:)]

Er yrkesfaglærer på høyskolen?? Jeg har 3 årig helse- og sosial fag, og har 5 års jobb erfaring + 7 år som hjemmeværende.... Vet om noe av det kan brukes til noe i det hele tatt??

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

Har du jobbet innen helse og sosial etter du tok fagbrev/autorisasjon. Da kan du bruke dette. Da kan du f.eks gå sykepleien eller Yrkesfaglærer som er høgskoleutdanninger, ja[:)]

Har jobbet som helsesekretær i 5 år pluss at jeg har vært et år i hjemmesykepleien...

Tusen takk for veldig informative svar[:)][:)], jeg skal jammen undersøke dette med yrkesfaglærerutdannelse, vet du forresten hvor i landet de har disse utdannelsene??

I fjor hadde de tilbud på høgskolen i akershus, nord trøndelag og finnmark. Selv har jeg gått i finnmark deltid over 4 år. Jeg anbefaler egentlig Akershus.
Hvis ikke du bor i nærheten av de andre da selvsakt. Deltidsstudiene er samlingsbassert og man kan fint kombinere med jobb og familie.

Husk søknadsfrist for deg er 1 mars

I fjor hadde de tilbud på høgskolen i akershus, nord trøndelag og finnmark. Selv har jeg gått i finnmark deltid over 4 år. Jeg anbefaler egentlig Akershus.
Hvis ikke du bor i nærheten av de andre da selvsakt. Deltidsstudiene er samlingsbassert og man kan fint kombinere med jobb og familie.

Husk søknadsfrist for deg er 1 mars

Tusen tusen tusen takk for hjelpen din[:)][:)]. Jeg satte virkelig pris på det. Føler meg ørlite klokere nå enn tidligere i dag:)

Back
Topp