Reaksjon på BCG-vaksine hos baby

Kiiwi

Glad i forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
Noen som har baby som har tatt denne vaksinen og kan dele hvordan og når reaksjonen var?
Lille E tok BCG-vaksine i midten av oktober. Ingen reaksjon før for et par uker siden. Og siden det har det bare blitt større og rødere på stikkstedet.
Nå er det en skikkelig kul med rødt merke på, og rundt.

Skulle ikke dette skjedd et par uker etterpå? Er sånn i tvil om jeg bør ringe helsestasjonen å høre. Han reagerer ikke når jeg tar på, så det er tydeligvis ikke vondt.
 
Ingen lignende reaksjon her, men høres ikke ut som om det er slik det skal være. Jeg ville definitivt ringt, det skader aldri å splrre .:)
 
Lille tok vaksinen i tidlig desember og ingen reaksjon enda. Ble også fortalt det kom til å komme reaksjon etter noen uker, men at det så ville utvikle seg over flere måneder, så jeg regner med det er i orden.
 
Noen som har baby som har tatt denne vaksinen og kan dele hvordan og når reaksjonen var?
Lille E tok BCG-vaksine i midten av oktober. Ingen reaksjon før for et par uker siden. Og siden det har det bare blitt større og rødere på stikkstedet.
Nå er det en skikkelig kul med rødt merke på, og rundt.

Skulle ikke dette skjedd et par uker etterpå? Er sånn i tvil om jeg bør ringe helsestasjonen å høre. Han reagerer ikke når jeg tar på, så det er tydeligvis ikke vondt.
Hei,jeg ser at det er et gammelt post,men min datter har det samme problemet nå.Hvis du er snill for å svare meg hvordan gikk det med ditt barnet?Tømte kulen seg av seg selv?Takk på forhånd
 
Hei,jeg ser at det er et gammelt post,men min datter har det samme problemet nå.Hvis du er snill for å svare meg hvordan gikk det med ditt barnet?Tømte kulen seg av seg selv?Takk på forhånd

Det gikk over av seg selv, men tok litt tid. Lege/helsesøster mente det umulig kunne ha en sammenheng med vaksinen (siden det skjedde så lenge etterpå) og at det må ha vært tilfeldig at det var akkurat der. Det tror ikke jeg, men fikk aldri sjekket det mens det sto på som verst.
 
Back
Topp