Reaksjon på apocillin

Mr.Darcy

Gift med forumet
Sønnen min har fått apocillin for øreverk. Gikk kjempefint å ta medisinen på mandag og tirsdag. Natt til onsdag kastet han opp to ganger...og vi var sikre på at han hadde fått omgangssyken.....

Magen tålte alt av drikke, mat (det lille han spiste) og medisin på onsdagen (noe vi var overrasket over....men overlykkelige for)

Så idag.....gir han medisin en liten stund før middag....og etter mye om og men så får vi i ham noen skjeer med middag....så går det 1 minutt og så spyr han utover hele gulvet.....[&:] det samme skjedde med grøten nå ikveld....[&:][:(] Ringte legevakten, og de var en vanlig reaksjon.....

Hvorfor sier de ikke noe om det da....og at han mister matlysten helt.....vil jo overhodet ikke ha mat...må omtrent tvinge ham til å spise....[:(][:(][:(][:(]

så da blir det noen dager til uten mat....[:(][:(][:(][:(]

Flere som har opplevd det samme med apocillin....????

har ikke opplevd det nei, men vetle fikk diare av en annen type penicillin, en sterkere en. har du prøvd å gi biola? Vi blandet havregryn i biolan å det fikk han til å spise

Ikke med tanke på medisinen, men snuppa vår har vært sånn den siste uka med maten..

Hun er i fin form helt til maten kommer fremfor henne - blæææææh!

Er nok omgangssyka skal du se...

God bedring til lille vennen din[:)]

Har ikke merket noe på unger, men jeg blir ekstremt kvalm selv når jeg får appocilic

Medisinen tar han kjempefint...ingen problem....det er maten som er problemet.....på legevakten sa de at det var en vanlig bivirkning å reagere slik....og at det var naturlig at matlysten ble borte....

Men jeg liker ikke at han ikke spiser...[:(][:(][:(][:(]

Allt av melk og melkeprodukter var visst fy fy....pga at det fremmer brekningsrefleksen....

Hvorfor kan de ikke opplyse om det når de skriver ut resepten....[&:]

biola også? det har ikke jeg hørt.. det skal være bra for magen.. saltstenger og eplejuice da?

På flaska står det jo at kvalme og diare kan være en bivirkning....men hodet mitt koblet jo ikke det....[&:]

Men hvis det er så vanlig å bli så kvalm at man kaster opp, så kunne man jo ha nevnt noe.....(er bare litt oppgitt og frustrert nå...og redd for at han ikke vil ha mat.....[:(][&:][:(])

Har alltid fått beskjed om å gi biola elelr lignende for å motvirke dårlig mage ved penicilin bruk[8|]

Håpe det går over da, er vel ikke så mange dagene han skal ta det?

ORIGINAL: Rebecca85

Har alltid fått beskjed om å gi biola elelr lignende for å motvirke dårlig mage ved penicilin bruk[8|]

Håpe det går over da, er vel ikke så mange dagene han skal ta det?

Samme her, det hjelper på å bygge opp tarmfloraen i tarmen igjen etter peniccilinbruk!

Skal heldigvis ikke gå på kuren mer enn til lørdag.....

Skal kjøpe masse biola når han er ferdig med kuren...tør ikke å gi før...er så redd for a han skal kaste opp....[:(]

Er det derfor nicholas ikke spiser da?? Han går på appocillin nå for halsbetennelse og spiser omtrent ingenting i løpet av dagen. Og blir sutrete fordi han er sulten også blir alt bare kjipt....

jeg blei veldig kvalm og dårlig av den. men spydde ikke det lille jeg fikk i meg.. Men fikk beskjed om å drøye spisinga til 2 timer etter at jeg tok medisinen så kanskje det har noe å si..

Trym går også på Apocillin nå (mot streptokokker), han spiser nesten ikke han heller, nekter [&o] og han er veldig løs i magen.

Ido Form er også bra for magen etter en penicilinkur. Det er bare å blande det i grøten, yoghur eller juice o.l..

Jeg tåler det ikke, blir ikke dårlig i magen, men hovnet opp i hele kroppen, ble rød over alt og klødde som besatt. Fikk 40 i feber og lå strak ut i over en uke. Måtte ta antihistaminer for å bli bra.

Skal aldri ta imot apocillin mer.....det er ihvertfall sikkert.....har blitt anbefalt imocilin (?) av ei her inne, som er bra og som i tillegg smaker godt.

Jeg opplevde ikke det, men fikk en voldsomt kløende utslett.[:'(]

Celine spiser så og si ikke noe når hun har fått pencillin.
Han er jo så stor at det går nok bra så lenge han drikker litt.

Back
Topp