Reagerer på ull?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Hvordan ser man om babyen reagerer på ull? Og hvor fort kommer reaksjonen? Kan de bruke ull i en måned uten å reagere før reaksjonen kommer?

Baby med utslett den siste uken, bare på mage, rygg og i nakken. Han har ikke feber, er forkjølet, men har god allmenntilstand. Utslettet kom samtidig med forkjølelsen, men jeg skjønner ikke hvorfor han skulle få utslett av det... Skal til helsesøster på tirsdag altså, bare nysgjerrig på om noen har greie på dette. Vil jo ikke kle han i ull hvis det klør...

Brukte ull på mini lenge før han plutselig utviklet atopisk eksem. Nå kan han ikke bruke ull lengre, da får han utbrudd.

Brukte ull på mini lenge før han plutselig utviklet atopisk eksem. Nå kan han ikke bruke ull lengre, da får han utbrudd.
Googlet atopisk eksem nå, og det er jo langt fra så ekstremt som de bildene som kommer opp. Begynte det med bare litt og ble verre eller kom det ganske fort?

Frøkna mi ble veldig rød og tørr av å bruke ull når hun var nyfødt, nå tåler hun det (10 mnd).. Mi reagerte med en gang jeg prøvde ull på henne i starten.

Frøkna mi ble veldig rød og tørr av å bruke ull når hun var nyfødt, nå tåler hun det (10 mnd).. Mi reagerte med en gang jeg prøvde ull på henne i starten.
Min er fem måneder og fikk eksem i forrige uke. Har brukt ull i en måneds tid... Vet liksom ikke om det er det.

Googlet atopisk eksem nå, og det er jo langt fra så ekstremt som de bildene som kommer opp. Begynte det med bare litt og ble verre eller kom det ganske fort?
Her var det kun en flekk i nakken til å starte med. Hadde den lenge uten noe mer. Etter hvert har det utviklet seg til at han får flere flekker rundt nakken og innsiden av albuene. Det er langt fra så ekstremt som de bildene på google! Har også tørr og nuppete overkropp i perioder. Er verst på denne tiden av året når den kalde vinterluften kommer. Vi holder det ganske greit i sjakk ved å smøre med god fuktighetskrem og unngå bruk av ull direkte på kroppen. Behandler med kortisonsalve når han har utbrudd.

Min er fem måneder og fikk eksem i forrige uke. Har brukt ull i en måneds tid... Vet liksom ikke om det er det.
Min var 5-6 mnd da første flekken kom, hadde da brukt ull uten antydning til problemer helt siden fødselen.

Rød og tørr hud. Her reagerer snuppa på noe ull. Heldigvis er ikke det mye av det vi har kjøpt. Men vi holder det i sjakk med forskjellige kremer og bad.

Rødprikkete og tørr hud. Mange har anbefalt devold active som eneste ungene tåler av ull. Dessverre reagerer sønnen vår på det også. Her går det i bambus eller bomull innerst.

Kom med en gang her, som tykke røde flekker bak knærne og inni albuene. Røde sporadiske flekker på mage, rygg og lår. Her bruker vi ikke ull, i så fall over bomull. Barn med atopisk eksem er visst varmere enn barn uten atopisk eksem.

Min eldste var rundt 4 måneder når han begynte å få eksem. Det begynte på kinnet etter at han hadde sovet på saueskinn en stund og brukt ei lue i ull et par ganger.
Først var det bare rødt og tørt, men etterhvert ble det til store, væskende sår. Han fikk lite ellers på kroppen siden han hadde brukt bomullspysj når han sov på skinnet, og ikke brukte ullundertøy.
Han er fortsatt tidvis tørr i huden, men har fra han var rundt 4 kunnet bruke ull.

Jeg ville droppet ull enn stund for å se om det blir bedring.
Vi måtte det med mini og vips var utslettet borte. Skjønte forøvrig hva det var med en gang. Typisk irritert hud der hvor bodyen hadde vært.

Min er født i februar, første vinteren reagerte han ikke,men da vi begynte med ull igjen da han var rundt 7 mnd ble han tørr og rød. Han tåler noen typer ull mens andre får han utslett av iløpet av noen timer..

Mi fekk utslett etter en stund. Plutselig tålte hun ikke ull, ikke noe med ull/silke osv.

Men vokste det av seg når hun var rundt 4 år. Var ofte bekymret for at hun skulle fryse på kalde dager, når dem var ute i bhg. Men ofte så er dem med atopisk eksem veldig varmblodige.
Stemte iallfall veldig godt på mi. Hun går ofte i bare singlet, så fort hun får muligheten.

Min tålte ikke ull som baby,fikk røde tørre flekker rundt forbi på kroppen bare timer med ull på seg,brukte ikke ull før hun var 3-4 år,har tålet det fint helt siden da:)

Back
Topp