Reagere på hormoner??!

pandalise

Gift med forumet
Kan man reagere så kraftig på hormoner (fra p-plaster/piller) 

at man plutselig bestemmer seg for at man ikke elsker samboeren mer og vil flytte for seg selv?
Jeg kom til å tenke over at jeg nylig tok på meg p-plaster igjen (har ikke brukt det på flere måneder fordi jeg reagerte sånn på det, med sinne (eller mer klikka helt)), og plutselig bare over helgen bestemte jeg meg for at jeg var møkk lei av å gjøre alt av husarbeid..

Det har seg slik at vi må flytte ut herfra (vi leier) innen 01.06, og det gjør meg stressa og, siden vi ikke har en trygg bosituasjon.. 

Ehm - JA!

Jeg bruker IKKE hormonell prev. for å si det sånn ... Klusser til alt =/

Er jo livredd nå for at jeg vil flytte fra han fordi prevesjonen min klusser med hodet mitt 

Hadde noe som kunne ligne på et raserianfall i mårrest bare fordi sønnen min ikke ville ha på seg bukse .. Ikke helt bra det de putter i de plastrene!

Kort sagt: oh yessda! Det kan man REAGERE på! -------------- Litt lengre sagt: Jeg er en annen person innvendig etter jeg sluttet på hormonprevansjon! Slitt i flere år med sykeste svingniger og rare depresjoner med rare grunner/uten grunner osv osv... Tok ut staven i oktober, startet på p-ring, ble kanskje litt bedre, sluttet på alt, og jeg kan ikke kjenne meg igjen! På den positive måten! Blandt annet med tanke på forhold... Jeg har slitt med ekstrem usikkerhet og plutselige nedturer med ønske om å gå fra kjæresten (og x-en, men der var jeg litt usikker uansett, men ble nok værre av hormonene). Jeg trodde aldri jeg skulle klare å forlove meg og gifte meg osv, siden jeg alltid hadde disse underliggende rotete følelsene som ikke var knuttet opp mot noe og som fikk meg til å skylde på at det sikkert hadde med kjæresten å gjøre osv... Nå drømmer jeg om bryllupp iløpet av de neste årene, med mannen jeg elsker over alt, og aldri føler noe usikkerhet rundt lenger osv osv osv! Dette var bare noe av det som er anderledes. Og jeg er ganske så overbevist om at prevensjonen (hormonene) var en viktig del av det.... Håper jeg aldri trenger å gå tilbake på hormonprevensjon! (prøver nok kopperspiral etter en eventuelt fødsel, er prøvere nå) Livet mitt er plutselig blitt noe fantastisk istedenfor ett reint helvete... Det kan da ikke bare være tilfeldig? Nå snakker vi fra selvmordsforsøk, dødsønsker, selvskading og inn og ut av psyk til lykkelig og livsnyter!!! Er det forskjeld eller? Selvfølgelig kommer det psykiske litt tilbake av og til, men langt i fra så sterkt eller så lenge eller noe som helst! Kan ikke sammenlignes! ---------------- Ble langt svar, men kanskje det hjelper deg litt?

Det hjalp utrooolig mye! Fikk også snakket litt med samboeren min nå, og han er enig i at vi bør prøve!!

Hittil har grunnene til krangling vært penger og husarbeid. Og med litt faste rutiner i husarbeidet (fordelte arbeidsoppgaver) så blir muligens det bedre..

Og med tanke på penger kommer jo ikke den saken til å bli bedre hvis vi blir alene!

Back
Topp