Re: Vektoppgang i svangerskapet...

dollymama

<3Mai2015<3
Tilgangsansvarlig
VIP
Septembermødre <3
Aprilbarna`15
Idag mannet jeg meg opp å gikk på vekta:-)
Snart 16 uker å har gått opp 600 g!:-)
Ble så letta, for var så sikker på att det skulle være mye mer!!
Hvordan ligger dere andre ann?

Jeg har lagt på meg veldig. Blir veid hos jordmor eller lege annenhver uke. I går var jeg blitt 57 :( Var 51 i utgangspunktet, gikk ned en først, så rett til værs. Lege og jordmor er happy, jeg synes det er vanskelig, aldri vært så stor i mitt liv :( Trodde jeg skulle bli rett rundt 60 ved termin jeg, hadde aldri trodd jeg skulle bikke 60 kilo i løpet av mitt liv...

Eg har gått ned 4-5 kilo etter eg vart gravid ca! Veit ikkje om det er bra eller ikkje, men beibisen har det vell bra uansett :)

Fader så lite dere har lagt på dere da?! :( Nå har jeg fått vann i kroppen allerede, men jeg tror jeg er på 6 kg blank nå :smiley-angry002

Var på 0 altså på startvekt enda :) har noen kg til overs så det er helt greit :)

Jeg er 16+5 og lagt på meg 2 kg:) slank fra før. Så skader ikke.. Men håper ikke jeg legger på meg veldig mye! Litt vanskelig å ikke spise For mye søtt for meg..

17 uker og gått opp 200g, superfornøyd med det. Håper jeg er like flink resten også :-)

Sist gikk jeg opp 20 kg, og 13 av de forsvant.. så sitter denne gangen med ett høyere utgangspunkt enn sist. Har også fått anbefalt vekt oppgang på bare 5 kg.. tror kanskje det blir vanskelig, men håper ihvertfall å holde meg under 10 kg. Men er derfor jeg måtte juble litt for ikke mer enn 600 g idag:-) for var helt sikker at det skulle være så mye mer!

Sist svangerskap gikk jeg opp 23kg+.
Nå er jeg 13+3 og har gått ned 7-8kg. Har litt å ta av, så håper vekta holder seg der lengst mulig! :)

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Har gått opp nesten 2 kg. Er 17 uker i dag. Slank i utgangspunktet så er vel heilt greit. :)

Hmm, la plutselig merke til at ticker dama mi i signaturen har større mage enn meg! :laughing002 Kjiperen!

17 uker og gått opp 200g, superfornøyd med det. Håper jeg er like flink resten også :)

Ikke bare til deg også, men er det virkelig å være flink å ikke gå opp i vekt? Det er jo det jeg også føler, men jordmor og ege er altså helt uenige med meg, og sier jeg er flink som går opp nok, at jeg skal fortsette med det, og jeg har altså gått opp 6 kilo på 4 måneder... Ikke at jeg skal gå opp mest mulig, men minst 12 kilo, og helst jevnt gjennom hele svangerskapet i stedet for masse siste halvdel.

Men når alle sier de er flinke som ikke har gått opp får jeg jo lyst å slutte å spise...

Bollemagen: ja der enig i ordbruken flink.. Jeg har også som deg sikkert godt av noen kg:) Ikke bry deg så mye,du hadde jo veldig lav start vekt. Jeg spiser godt,og det jeg vil. Selv om det er mye sunt,og mye ikke:P vil ikke bruke svangerskapet til å bekymre meg for vekta. Vi er vell ca like langt på vei? Er 16+5 jeg:)

Ikke bare til deg også, men er det virkelig å være flink å ikke gå opp i vekt? Det er jo det jeg også føler, men jordmor og ege er altså helt uenige med meg, og sier jeg er flink som går opp nok, at jeg skal fortsette med det, og jeg har altså gått opp 6 kilo på 4 måneder... Ikke at jeg skal gå opp mest mulig, men minst 12 kilo, og helst jevnt gjennom hele svangerskapet i stedet for masse siste halvdel.

Men når alle sier de er flinke som ikke har gått opp får jeg jo lyst å slutte å spise...
Har nok en del med hvor mye man har fra før. Er man normal/tynn så er det greit å gå opp, men har man en del fra før, så syns jeg det er bra å ikke gå for mye opp, hvertfall i starten, siden mesteparten kommer på slutten.

Har nok en del med hvor mye man har fra før. Er man normal/tynn så er det greit å gå opp, men har man en del fra før, så syns jeg det er bra å ikke gå for mye opp, hvertfall i starten, siden mesteparten kommer på slutten.

Nei, det er jo helt sant.

Back
Topp