Rastløse ben?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Ser flere av dere kommenterer at dere har det? Hvordan føles det?
Her får jeg en sånn rastløs/kløende/urolig følelse i hele kroppen - ofte på kveldstid. Klarer liksom ikke helt å finne roen?! Kan dette være noe av det samme? Mamma har nevnt magnesiummangel, men dette må vel måles hos lege?

Trenger ikke nødvendigvis å være mangel heller. De fleste ligger innenfor normalen, men kan har restless legs syndrom. Det kan faktisk bli så gale at det er smertefullt :p magnesium tilskudd er supert :))

Er sånn du beskriver det. Hver eneste kveld! Skal få dratt på apoteket å kjøpt magnesium, klarer ikke sitte i ro å se en film med gubben om kveldene engang.. Eneste som hjelper er å legge meg. Litt kjipt når det begynner i 8 tiden liksom.. hadde det med første også.

Skal høre med jordmor på torsdag :)

Jeg tar Floradix magnesiumtilskudd 2 ganger om dagen. Fås kjøpt i matbutikken. Det funker veldig bra! Før kunne jeg bli helt gal av rastløse ben på kvelden, klarte ikke sitte i sofaen eller ligge rolig.. Det kriblet i bena! Jeg spurte gyn om lov, og han sa det var helt i orden:-)

Ser flere av dere kommenterer at dere har det? Hvordan føles det?
Her får jeg en sånn rastløs/kløende/urolig følelse i hele kroppen - ofte på kveldstid. Klarer liksom ikke helt å finne roen?! Kan dette være noe av det samme? Mamma har nevnt magnesiummangel, men dette må vel måles hos lege?

Anbefaler magnesiumtilskudd jeg også! Ikke noe poeng i å måle blodverdi, det trenger ikke å ha noe å si :)

Anbefaler magnesiumtilskudd jeg også! Ikke noe poeng i å måle blodverdi, det trenger ikke å ha noe å si :)

Tenkte ikke på å måle blodprosent nei, men om jeg har magnesiummangel. Men får høre med jordmor på torsdag. Liker ikke å putt noe slags tilskudd i kroppen under graviditet, uten å ha rådført meg med lege eller jordmor

Tenkte ikke på å måle blodprosent nei, men om jeg har magnesiummangel. Men får høre med jordmor på torsdag. Liker ikke å putt noe slags tilskudd i kroppen under graviditet, uten å ha rådført meg med lege eller jordmor
Var magnesium jeg også tenkte på, det måles også i blod :) Men verdien i blodet trenger ikke nødvendigvis være en god indikasjon for resten av kroppen, var det jeg mente. Men hør med jordmor, vi vet jo for eksempel ikke noe om din helsetilstand og andre medisiner du evt. tar :)

Endelig fått kjøpt meg magnesium, etter en hel natt med rastløse ben! Men på boksen står det 1-2 tabletter hver dag, tar dere 1 eller 2??

Endelig fått kjøpt meg magnesium, etter en hel natt med rastløse ben! Men på boksen står det 1-2 tabletter hver dag, tar dere 1 eller 2??
Jeg tar to nå den første tiden i alle fall, og krysser fingrene for at symptomene forsvinner raskere da:) Ta 1 om du kun er litt plaget, 2 om du plages mer!

Jeg tar to nå den første tiden i alle fall, og krysser fingrene for at symptomene forsvinner raskere da:) Ta 1 om du kun er litt plaget, 2 om du plages mer!
Okei! Tror faktisk jeg begynner med 2 jeg også, sovna en halvtime før vesla skulle opp idag tidlig, lå bare å vrei meg i hele natt :/ helt utrolig irriterende :p

Blææ kjenner det kommer sigende nå som det er kveld og jeg begynner å bli trøtt.. kanskje fordi jeg tenker så mye på det?? Håper magnesiumen kicker inn snart ;)

Eg har da litt sjøl om eg tar magnesium, men e mykje verre viss eg ikkje tar. Har da i både arma og bein. Einaste så funke her då, e å legga seg...

Må si jeg merka stor forskjell i natt! Bein var rolige, men den EINE armen var skikkelig rastløs! Haha, den ene liksom.. jaja, magnesium virker ihvertfall!! :D

Når tar dere magnesium? Morgen eller kveld? Har det noen betydning? Og hvor lang tid tok det før det virket?

Det virka første kvelden på meg! Helt utrolig! Snakk om mirakel tilskudd.. :p Jeg har tatt det på morningene, alt fra 08-12, spørs når jeg kommer på det ;)

Back
Topp