Ååååå, holder på å bli sprø. Ikke nok med at jeg ikke får sove grunnet for mye lys, varme, dårlig sovestilling, ukomfortabel med magen osv. Men nå. Uff. Altså, har hatt rastløse bein i mange år, men, blitt mye mye mye verre ila svangerskapet. Ikke sovet på evigheter, og i natt skulle jeg eeeeendelig få sove. Skulle tro en runde med mannen ville hjelpe på søvnen, men neida.. Ingenting hjelper. Måtte forlate mannen og gå ned i stua. Klarer ikke ligge. Må sitte oppreist, med beina opp, eller i kryss av noe slag. Blir gal av dette. Seriøst… Rastløse bein er det verste!
Jeg vet ikke om de som ikke har opplevd det selv virkelig kan sette seg inn i hvor grusomt det er, for det høres jo så "mildt" ut. Jeg har også "alltid" hatt det, men det blir 100 ganger verre når jeg er gravid. For meg hjelper det å passe på å ta nok jern, smøre leggene (det området hos meg som er mest plaget) med magnesiumolje, og eventuelt spyle leggene med vann før jeg legger meg. Må sitte/stå og vugge mens jeg ser på tv om kveldene fordi plagene er så ille, og nå er det ikke bare på kveldstid lenger heller. Kan forsøke å legge meg litt nedpå på ettermiddagen og fortsatt kjenne de forbanna leggene