Rastløse bein!!!

Kaffekanna

Glad i forumet
Junibollene 2023
Ååååå, holder på å bli sprø. Ikke nok med at jeg ikke får sove grunnet for mye lys, varme, dårlig sovestilling, ukomfortabel med magen osv. Men nå. Uff. Altså, har hatt rastløse bein i mange år, men, blitt mye mye mye verre ila svangerskapet. Ikke sovet på evigheter, og i natt skulle jeg eeeeendelig få sove. Skulle tro en runde med mannen ville hjelpe på søvnen, men neida.. Ingenting hjelper. Måtte forlate mannen og gå ned i stua. Klarer ikke ligge. Må sitte oppreist, med beina opp, eller i kryss av noe slag. Blir gal av dette. Seriøst… Rastløse bein er det verste!
 
Ååååå, holder på å bli sprø. Ikke nok med at jeg ikke får sove grunnet for mye lys, varme, dårlig sovestilling, ukomfortabel med magen osv. Men nå. Uff. Altså, har hatt rastløse bein i mange år, men, blitt mye mye mye verre ila svangerskapet. Ikke sovet på evigheter, og i natt skulle jeg eeeeendelig få sove. Skulle tro en runde med mannen ville hjelpe på søvnen, men neida.. Ingenting hjelper. Måtte forlate mannen og gå ned i stua. Klarer ikke ligge. Må sitte oppreist, med beina opp, eller i kryss av noe slag. Blir gal av dette. Seriøst… Rastløse bein er det verste!
Du har helt sikkert prøvd alt mulig! Mannen min har rastløse bein. Og det eneste han synes funker er å ligge og spenne beina/leggene. Og å legge de høyt. En stor hotellpute under leggene.
 
Du har helt sikkert prøvd alt mulig! Mannen min har rastløse bein. Og det eneste han synes funker er å ligge og spenne beina/leggene. Og å legge de høyt. En stor hotellpute under leggene.
Jeg har en seng jeg kan heise opp, problemet er at jeg ikke kan ligge på ryggen nå i graviditeten.. Ellers pleier det å hjelpe.
 
Jeg har en seng jeg kan heise opp, problemet er at jeg ikke kan ligge på ryggen nå i graviditeten.. Ellers pleier det å hjelpe.
Så klart! Det går ikke her heller. Kanskje prøve å få mannen til å tøye leggene dine før dere skal sove? Det må jeg gjøre på han her hjemme. Håper du får sove snart. Er utrolig irriterende å ikke få slappet av i kroppen
 
Så klart! Det går ikke her heller. Kanskje prøve å få mannen til å tøye leggene dine før dere skal sove? Det må jeg gjøre på han her hjemme. Håper du får sove snart. Er utrolig irriterende å ikke få slappet av i kroppen
Nei, det hjelper ikke, jeg pleier å fremprovosere kramper i leggene, men hjelper ikke nok..
 
Hos meg hjelper det litt å stille meg øverst i trappa å ta tåhev , tøye. Massasje på leggene hjelper også. Forferdelig dritt dette!!
 
Rastløse bein er den absolutt verste plagen jeg har :arghh: Jeg vet ikke om de som ikke har opplevd det selv virkelig kan sette seg inn i hvor grusomt det er, for det høres jo så "mildt" ut. Jeg har også "alltid" hatt det, men det blir 100 ganger verre når jeg er gravid. For meg hjelper det å passe på å ta nok jern, smøre leggene (det området hos meg som er mest plaget) med magnesiumolje, og eventuelt spyle leggene med vann før jeg legger meg. Må sitte/stå og vugge mens jeg ser på tv om kveldene fordi plagene er så ille, og nå er det ikke bare på kveldstid lenger heller. Kan forsøke å legge meg litt nedpå på ettermiddagen og fortsatt kjenne de forbanna leggene :mad: Du har all sympati fra meg, håper vi snart er ferdige med dette!
 
Jeg hadde det slik svangerskap og det var grusomt og for sent til å begynne med magnesiumtbl. Det som faktisk funket for meg var å surre og knytte ulltråd rundt anklene av alle ting - tro det eller ei. Brukte det når jeg sov og byttet når/hvis jeg syns det mistet effekt. Denne gangen var jeg tidlig ute med magnesium heldigvis, men har de siste ukene kun tatt 120 mg på morgenen så fikk rastløse ben i forgårs kveld. Da tok jeg magnesium, men jeg tok også paracet for å se om det kunne lindre..noe av de virket ihvertfall for jeg sovnet.
 
Det som hjalp meg å bli kvitt det var å ta magnesium tablett 1 stk på kvelden, 1 time før leggetid. Dette er da i tillegg til at jeg tar multivitaminer med magnesium i på morgenen.
Vær obs på at du MÅ opprettholde dosen over lengre tid, slik at kroopen har et lager av magnesium opparbeidet hvis ikke så fungerer det ikke.. Jeg har tatt denne dosen siden jeg fikk rastløse bein i uke 18 frem til nå i uke 39. Det merkes hvis jeg glemmer å ta magnesium enten på morgen eller kveld, da kommer plagene kjapt tilbake!
 
Last edited:
Back
Topp