Rastløse bein ....

Pernille88

Betatt av forumet
Flere enn meg som er skikkelig plaget med rastløse bein? Og det hjelper når man er ute og går, men da kommer kynnere fra helvete? :/ unnskyld språket, men jeg griner meg halvt ihjel snart, jeg er så lei av alle plagene :(

Noen som har noen gode tips mot rastløse bein? Hvis flere enn meg er Plaget med dette, hva gjør dere?
 
Jeg er veldig plaget pga kronisk sykdom og tar vanligvis medisiner for det, men det jeg har merket som kan lette litt er magnesiumspray /-olje fra f.eks. Life. Det er vel det som har hjulpet mest. Og jeg har prøvd mye :p
 
Jeg er veldig plaget pga kronisk sykdom og tar vanligvis medisiner for det, men det jeg har merket som kan lette litt er magnesiumspray /-olje fra f.eks. Life. Det er vel det som har hjulpet mest. Og jeg har prøvd mye :p
Å? Er det noe man smører direkte på beina da eller? :)
 
Mer plaget mer små kramper i leggene hele tiden som gjør at søvn er et mareritt om dagen..:( Skikkelig støl midt på leggene og det gir seg ikke. Varme på leggene og magnesium og drikke mye melk hjelper litt.
 
Min søster var veldig plaget med det i alle sine graviditeter. For henne ble magnesium redningen (tabletter)
 
Magnesiumtabletter før leggetid (jordmor rådet meg til høyere dose enn hva som står på pakningen, 500 - 600 mg daglig) og å spise 1 banan før leggetid (jeg er plaget av dette på natten), samt massasje og tøyeøvelser av leggene har hjulpet meg.
 
Du kan også prøve å blande peppermynte olje i iskaldt vann og spraye på leggene. Da blir de kalde og «nummer» litt av følelsen. Jeg har også bena høyt når jeg gjør det og tar 3 tabletter med magnesium og spiser banan med melk til. På de værste dagene har jeg også klemt til med en Paracet.
 
Back
Topp