Rastløs/lite kosete baby

mjej

Betatt av forumet
Fra han var bittebitteliten har han aldri vært noe fan av å kose eller sitte i ro i fanget. Startet vel ved 1 måneds alder. Han er en ekstremt aktiv baby som alltid skal hoppe og sprette. Om jeg prøver å gi han flakse mens han ligger/sitter i fanget mitt, så blir det helt feil.. Om han er stuptrøtt, og jeg prøver å slappe av med han i armkroken/oppå meg (hva som helst), så vil han ikke slappe av. Han er alltid i farten, sparker og slår med armene :p Beina hans går som to trommestikker hele tiden, og det har de alltid gjort. Er det egentlig vanlig å ha en baby som liker å bare slappe av litt i fanget til mor/far? Vi har nesten aldri opplevd det. Jeg vet at det er individuelt, men synes det er ekstremt mye energi i den lille kroppen. Og rart han ikke vil kose..

Om han våkner på natta/tidlig morgen, har vi fått tips om å prøver å ha knøtten i senga med oss. Men akk nei, da er han spinnvill. "Trikset" våres for å få han våken er å ha han nær oss. Hjelpes.. Det er ikke veldig plagsomt, men jeg synes som sagt at det er litt trist å ikke kunne kose med han noen gang.. Det skjer som sagt ytterst sjeldent.

Erfaringer? :)
 
Haha! Sånn er det her også for tiden! Hun vil kose når hun tar initiativet til det selv, er trøtt eller har slått seg, men det er stort sett full fres fra morgen til kveld! Var veldig kosete frem til hun oppdaget krabbing og ståing..
 
Haha! Sånn er det her også for tiden! Hun vil kose når hun tar initiativet til det selv, er trøtt eller har slått seg, men det er stort sett full fres fra morgen til kveld! Var veldig kosete frem til hun oppdaget krabbing og ståing..

Ja, det har jo blitt litt verre etter at han ble mer mobil på gulvet :p Men, det har alltid vært sjukt lite kos og stillesitting :dead: Nærmeste familie forsikrer meg hele tiden om at "dette blir det en idrettsmann av, garantert! Han løper jo 2 maraton hver eneste dag"
 
Triks for å få han våken??? Den skjønte jeg ikke :p

Her har lillegutt heller aldri vært glad i og kose og må "holdes" litt fast når han skal sove for selv om han er stup trøtt greier han ikke ligge stille nok til å sovne :p
Her sover han bedre i sengen sammen oss siden da rekker vi å roe han ned for han reiser seg opp og kaver seg enda mer opp! Vurderer p prøve sånn sovepose med seler, men han sover best på magen så er litt redd for å "låse" han fast på rygg!
 
Triks for å få han våken??? Den skjønte jeg ikke :p

Her har lillegutt heller aldri vært glad i og kose og må "holdes" litt fast når han skal sove for selv om han er stup trøtt greier han ikke ligge stille nok til å sovne :p
Her sover han bedre i sengen sammen oss siden da rekker vi å roe han ned for han reiser seg opp og kaver seg enda mer opp! Vurderer p prøve sånn sovepose med seler, men han sover best på magen så er litt redd for å "låse" han fast på rygg!

Hehe, det var dumt formulert av meg:p Jeg mente at om vi legger han sammen med oss om natten/tiiiidlig om morgenen, så blir han/er han lys våken og klar for en ny dag.. Han forbinder nok oss med våkentid. Vi har han derfor aldri i senga..
 
Det er stor forskjell på hvor mye kos unger liker. Vår eldste ville aldri ha kos eller sove på oss helt fra hun ble født. Kun hvis hun slo seg skikkelig fikk vi en klem. Barn nr 2 har vært en koseunge fra fødsel. Der er de utrolig forskjellige, og hatt alltid vært det. De er nå 9 og 6 år.
 
Han har aldri vært glad i kos, nei. Eneste kosen jeg får er at han stryker meg på nesa når han får flaske :p Ellers har han ikke tid til sånt, sånn har det vært siden fødsel egentlig.
 
Lite kos å få her og. Er egentlig kun når han har vært febersyk han har sittet stille:) er helt normalt. Jeg har hatt en kose baby, og to turboer;)
 
Jeg har en liten kosejente, men kjenner flere med småtasser som du beskriver, som er helt uinteresserte i kos. Er nok bare litt ulike temperamenter og personligheter tenker jeg. Kjæresten min var visst også sånn da han var liten, og ja, han er fortsatt en aktiv kar (men heldigvis kosete også;). Interessant nok har alle babyene som jeg har møtt som har vært anti-kos vært gutter.

Fortsett å prøve litt kanskje, alle har jo godt av nærhet, men ikke stress med det, han kommer nok når han vil kose <3
 
Her kan jeg snike til meg litt kos med en gang hun våkner fra en dupp, ellers er hun totalt uinteressert i å sitte på fang og kose. Vrir seg som en mark og vil opp og stå, eller ned på gulvet. Har vært sånn siden fødsel egentlig, kos er ikke noe kos tydeligvis ;)

Men hun stryker meg på kinnet, og kose-drar meg i håret mens hun ammer, så jeg kommer til å holde på amminga så lenge hun vil :)
 
Forstå meg rett, men det er godt å lese at det er flere unger som ikke er kosete/har tid til kos :p Det er nok ikke unormalt nei.. Men, litt "godt" å lese at flere opplever noe lignende.. :)
 
Triks for å få han våken??? Den skjønte jeg ikke :p

Her har lillegutt heller aldri vært glad i og kose og må "holdes" litt fast når han skal sove for selv om han er stup trøtt greier han ikke ligge stille nok til å sovne :p
Her sover han bedre i sengen sammen oss siden da rekker vi å roe han ned for han reiser seg opp og kaver seg enda mer opp! Vurderer p prøve sånn sovepose med seler, men han sover best på magen så er litt redd for å "låse" han fast på rygg!
For oss fungerer det bare meden sånn pose som festes over skuldrene, vanskeligere å reise seg opp i senga..
 
Hvordan pose er det?

Vi har prøvd sovepose (uten seler) og mini sov bedre med dèt. Han kommer seg fortsatt rundt, men det må litt mer til. Og han får ikke like mye bevegelighet, noe som gjør at han sover litt bedre :) Dessuten slipper han å bli kald, da dyna alltid ender oppi hjørnet bak hodet, haha. Men; vi har kjøpt slike klyper også, som festes rundt sprinklene og klypes fast i "snippene" på dynen i fotenden. Hjelper masse!
 
Hvordan er det med kos nå? Syns det hadde vært interessant å se om det er flere som opplever forskjell. Etter at mini rundet året har han blitt mye mer kosete! :D Ikke "sitte på fanget timevis og kose", men jeg får gode, lange klemmer når jeg spør om det ;)
 
Her er det også mer kos nå, men kun av typen komme og gi kos når man spør om å få. Sitter aldri i ro :)
 
Back
Topp