Rassisme

Solo super

Elsker forumet
VIP
Hva er egentlig det? og hvor går grensa?

Jeg er såååå lei av å høre at folk sier...

-Ja dissa jævla muslimene de bla bla bla...
så står jeg der da,med mine to små herlige muslimske gutter og tenker...er det det her de er nødt til å vokse opp med,må de høre på sånn her dritt.
Og hvis jeg sier noe,så forsvarer folk seg med en teit standard kommentar...
-ÅÅÅ men vi mener da ikke dere[8|][8|]

Blir så oppgitt,kan forså at folk er redde og skeptiske til ting de ikke vet..Fremmedfrykt burde settes opp som en permanet lidelse...
For hvis fremmedfrykt kunne blitt den neste folkesykdommen,med gyldig sykemeldings grunnlag...
Da vet jeg om en del folk som hadde blitt sykemeldte ja[;)]

ORIGINAL: Rimpro

er ikke rassisme slik han Antony Annan driver med på fotballbana?

JAU!

Beklager at jeg skrev rasisme feil.... bare dysleksien som kikka inn!!!!!

Rasisme er HAT!!! Ikke misunnelse.
Hitler var rasistisk, han ville utrydde alle som ikke var ariske.
Mye av rasisme bunner i religioner, selv om det i utgangspunktet ikke har noe med det å gjøre.

Føler at ordet rasist fort blir kastet ut, fordi man har en annen mening enn andre.
Frp er ifølge veldig mange rasistiske, noe som ikke stemmer overhodet. De HATER ikke andre raser!

Det må gå ann å ha en mening, uten å bli kalt rasist!
Muslimer blir nok ofte dratt inn i sammenhenger om "utlendinger" mange tror nok at alle utlendinger er muslimer og tilber al quaida...

ORIGINAL: Febbis

Mye av rasisme bunner i religioner, selv om det i utgangspunktet ikke har noe med det å gjøre.

Føler at ordet rasist fort blir kastet ut, fordi man har en annen mening enn andre.
Frp er ifølge veldig mange rasistiske, noe som ikke stemmer overhodet. De HATER ikke andre raser!

Muslimer blir nok ofte dratt inn i sammenhenger om "utlendinger" mange tror nok at alle utlendinger er muslimer og tilber al quaida...

Ja det burde det,men voksene mennesker må da tenke på hvor de står å prater om det her... små barn misforstår fort og blir lei seg og redde!!!!

Husker da jeg var liten og gikk på søndags skole,misforsto skikkelig en dag og kom hjem gråtende...for jeg trodde at mamma og pappa ikke kunne være med meg til himmelen fordi de hadde sagt F***

ORIGINAL: solo super

Ja det burde det,men voksene mennesker må da tenke på hvor de står å prater om det her... små barn misforstår fort og blir lei seg og redde!!!!

Husker da jeg var liten og gikk på søndags skole,misforsto skikkelig en dag og kom hjem gråtende...for jeg trodde at mamma og pappa ikke kunne være med meg til himmelen fordi de hadde sagt F***

Absolutt, det går på uvitenhet.
Og man kan gi Bin Laden mye av æren for "hatet" mot muslimer i denne verden.
Å lære folk å tenke før man prater kan bli en misjonsjobb for den som liker utfordinger.

ORIGINAL: Arianne SmartASS

Beklager at jeg skrev rasisme feil.... bare dysleksien som kikka inn!!!!!

Huff, må ikke skrive feil nei![:-] Men bra at du beklaget det iallefall.[8D]

Og ja, du har helt rett. Og de som evt. sier du tar feil, er nok av den sykemeldte sorten.[;)]

Ja må gå foran som et bra eksempel på høffelighet,itilfelle han naboen som trua med å drepe alle de andre muslimene som kom til å flytte hit...sitter med kikkert å ser på hva jeg driver med/planlegger av farlige ting[:D][8D][;)]

ORIGINAL: Lissyjane

Ja man skal vokte seg for hva man sier foran barneører. Jeg fikk beskjed om at sa jeg Herregud eller Satan,så kom han opp og tok meg[X(] Og da sa jeg det bare enda mer,for jeg var nysgjerrig på hvordan Satan så ut[X(]

he he... akkurat som da jeg hoppet over bekken for å se etter nøkken[:D]

ORIGINAL: Natural Beauty

Nei ikke i alle tilfeller. Men de som er rasistiske fra før av vil bli sterkt misunnelige hvis de ser at en utlending gjør det bedre enn han/henne. Hva vet du om frp? De er kanskje en smule rasistiske!!

hahahahahah!
Hva tilsier at de er rasistiske? Har de gitt uttrykk for at de hater noen som ikke er av deres rase? For da har noe gått meg hus forbi?

Nei ikke i alle tilfeller. Men de som er rasistiske fra før av vil bli sterkt misunnelige hvis de ser at en utlending gjør det bedre enn han/henne. Hva vet du om frp? De er kanskje en smule rasistiske!!

hahahahahah!
Hva tilsier at de er rasistiske? Har de gitt uttrykk for at de hater noen som ikke er av deres rase? For da har noe gått meg hus forbi?

Kanskje det har gått deg hus forbi..aner ikke[:-] Hvis en person sier "se på pakissen a, skaffet seg ny bmw. Sikkert hasj penger". Da vil jeg si at det er en smule rasisme og misunnelse.

1: Det har ingenting med et politisk parti å gjøre.
2: Hva i alle dager hadde dette med denne diskusjonen å gjøre????????
3: føler meg utrolig tråkket på siden jeg også kjører BMW!

Og helt til sist: Tror ikke du finner mange nordmenn som er så veldig misunnelig fordi noen kjører BMW! Du må gjerne tro at alle misunner de som gjør det, men det er nok feil[;)] 

Har jeg sagt at alle gjør det?

Å hjelp......[&o]

Fikk følelsen av at denne tråden var seriøs, ikke dra den ut på det barnslige nivået.
Og ikke begi deg uti en diskusjon, når du ikke har peiling i det hele tatt!!!
Men hører du mange nordmenn slenge kommentarer som "sikkert kjøpt med hasjpenger" etter bmw'er?
Kanskje DU misunner de har finere ting enn deg selv?

ORIGINAL: Bouncy Bollocks

At FRP er det partiet som tiltrekker seg flest rasister er vel hevet over enhver tvil.

Så kan man jo spørre seg hva som er grunnen til dette. Er det partiets politikk og profil som tiltrekker seg mennesker med rasistiske holdninger? Er det da riktig å si at partiet ikke har en rasistisk profil?

Eller har partiet en slik politikk og profil at det tiltrekker seg velgere som er så dumme at de ikke vet hva de stemmer på, og velger FRP i den tro at partiet vil fremme innvandrerfiendtlige holdninger - tilsynelatende ved en feiltagelse?

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, merker jeg.

Nå har frp flere politiske syn utover innvandringspolitikken, se litt på www.frp.no
de har fått et stygt stempel på seg på å være rasistiske, det er litt dårlig gjort mtp at de jobber for SÅ mange andre gode saker!

KAN...Og mener fortsatt at de er smule rasistiske.

utifra hva jeg har sett i den tråden her, så har du ikke særlig peiling på begrepet rasist..
ikke rart halve norge blir kalt rasister, når det skal så lite til å bli det..

du må gjerne forklare deg HVA i frp som er rasistisk..

TRO meg jeg har peiling. Er utlending selv så jeg vet helt klart hva rasisme er. Halv norge blir ikke kalt rasister?!?!?! LINK?
Den FRP diskusjonen gidder jeg ikke ta her og nå, mange av dems påstander vil jeg helt klart si er rasistiske. Men hvorfor henger du deg så mye oppi hva jeg mener om partiet. Er ikke det denne tråden handler om. Du må gjerne TRO at de ikke er det. MEN jeg har min mening.

hvis du ikke vil ta diskusjonen, så ikke ta det opp heller da!
Tråden handler om rasisme, og definisjonen av den!

skikkelig rasistisk:

Asyl- og innvandringspolitikk

[link=http://www.frp.no/?module=Files;action=File.getFile;ID=29856][/link]
Fremskrittspartiet er opptatt av at alle borgere i Norge skal oppleve et fritt og åpent samfunn. Likeledes er FrP opptatt av at ingen skal forskjellsbehandles på bakgrunn av hudfarge, religionstilhørighet eller etnisk bakgrunn. For å få dette til er det viktig at innvandrings- og integreringspolitikken fungerer godt. Alle skal ta del i samfunnet, ha like rettigheter og like plikter. FrP mener dagens innvandrings- og integreringspolitikk er naiv og snillistisk. Ved å ta imot flere enn vi klarer å integrere, vil utfordringene vi ser i dag bare forsterkes i årene som kommer. Alt for mange av dem som har fått opphold i Norge, står utenfor arbeids- og boligmarkedet. FrP mener at mye av årsaken skyldes lite vellykket innvandrings- og integreringspolitikk

KAN...Og mener fortsatt at de er smule rasistiske.

utifra hva jeg har sett i den tråden her, så har du ikke særlig peiling på begrepet rasist..
ikke rart halve norge blir kalt rasister, når det skal så lite til å bli det..

du må gjerne forklare deg HVA i frp som er rasistisk..

TRO meg jeg har peiling. Er utlending selv så jeg vet helt klart hva rasisme er. Halv norge blir ikke kalt rasister?!?!?! LINK?
Den FRP diskusjonen gidder jeg ikke ta her og nå, mange av dems påstander vil jeg helt klart si er rasistiske. Men hvorfor henger du deg så mye oppi hva jeg mener om partiet. Er ikke det denne tråden handler om. Du må gjerne TRO at de ikke er det. MEN jeg har min mening.

hvis du ikke vil ta diskusjonen, så ikke ta det opp heller da!
Tråden handler om rasisme, og definisjonen av den!

Følg med litt, ikke jeg som tok opp frp!!
Rasisme i mine øyne, er basert på fordommer.

for 30 min siden var det misunnelse[&:]

Men hvorfor er det greit at vi Normenn stadig vekk blir kaldt rassister. Det er ikke til å skyve under enn stol at mange av våre nye innbyggere har ødelagt for seg selv. Og derfor blir også mange av de lovlydige, skadeliggende under dette. Jeg opplever stadig vekk jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det, vet ikke om det er fordi jeg er kvinne eller hvit. Men opplever stadig stygge og undertrykkende kommentarer på min arbeidplass. Og det er ikke av etninske normenn. Jeg kjenner det koker når jeg må ty til ekstern hjelp og jeg får beskjed om at det er kunn pga du er rasist!
Jeg synes man skal bli litt mer forsiktig å hive fra seg ordet rasist, så fort det er snakk om våre nye landsmenn. Vi må få lov til å være litt skeptiske. Betyr ikke at vi er rasister for det!

Du følger virkelig ikke med du...jeg sa at rasisme + misunnelse...les litt oppover i tråden.

har lest alt du har skrevet jeg.

rasister var misunnelige fordi de trodde pakkiser med bmw'er solgte hasj.

ORIGINAL: Bouncy Bollocks

skikkelig rasistisk:

Asyl- og innvandringspolitikk

[link=http://www.frp.no/?module=Files;action=File.getFile;ID=29856][/link]
Fremskrittspartiet er opptatt av at alle borgere i Norge skal oppleve et fritt og åpent samfunn. Likeledes er FrP opptatt av at ingen skal forskjellsbehandles på bakgrunn av hudfarge, religionstilhørighet eller etnisk bakgrunn. For å få dette til er det viktig at innvandrings- og integreringspolitikken fungerer godt. Alle skal ta del i samfunnet, ha like rettigheter og like plikter. FrP mener dagens innvandrings- og integreringspolitikk er naiv og snillistisk. Ved å ta imot flere enn vi klarer å integrere, vil utfordringene vi ser i dag bare forsterkes i årene som kommer. Alt for mange av dem som har fått opphold i Norge, står utenfor arbeids- og boligmarkedet. FrP mener at mye av årsaken skyldes lite vellykket innvandrings- og integreringspolitikk

Men hallo, det der er jo jeg også enig i. Ville kanskje ikke brukt ordet snillistisk, fordi jeg forbinder det med Carl I. Hagen og hans hersketeknikker, men essensen er jeg enig i.

Hvem som helst kan jo skrive pene ord i et partiprogram. Nyansene utspiller seg idet politikken skal utøves og ikke minst uttales. Det er der det går i surr for FRP, serru.

Forresten så svarte du ikke på spørsmålet mitt, som var: Hva er det som gjør at FRP tiltrekker seg såpass mange rasister som det gjør, hvis det ikke har en profil som gjør at rasister identifiserer seg med det? Og ikke kom trekkende med "andre flotte saker"; det er jo ikke så helt uvanlig at rasister lar nettopp sitt syn på rase, religion og kultur være førende for hvilket parti de velger å stemme på. Det er ikke tilfeldig at rasistene velger FRP, liksom.

At de skriver det pent her, er nok sant. Men de kan jo ikke lyve på hjemmesidene, og mene noe helt annet...
jeg tror veldig mange rasister/rasebevisste o.l. stemmer frp rett og slett pga ryktet partiet har fått på seg. At frp hater utlendinger og vil stoppe alle grenser inn til Norge, det er jo faktisk det synet veldig mange som ikke i det hele tatt har lest programmene deres sitter igjen med.
Forøvrig synes jeg det er helt feil å stemme på et parti utifra kun ETT av tingene politikken dreier seg om, det er så utrolig mye annet som partiet som skal styre landet bestemmer.
Det siste året har jo faktisk Jensemann snurpet igjen grenseovergangene han og, mener jeg leste her at det er halvparten så mange asylsøkere til Norge i 2010 som i 2009.
Så det er ikke bare Frp som ønsker å begrense hvor mange asylsøkere Norge tar imot.

Nå går jeg bare utrifra det som står på hjemmesidene og det jeg har fra media, jeg har ikke vært med på noen politiske møter. og tror heller ikke Frp har hemmelige nazi-møter for rasister[8D]

En annen ting som er veldig merkelig hvis frp er rasistiske:
Hvis jeg ikke tar veldig veldig feil nå, så er vel Oslo den kommunen i Norge med den høyeste andelen innvandrere. Hvorfor er da Frp valgt fram av folket til å styre i kommunen?[8|]

hahahahahah!

Kanskje det har gått deg hus forbi..aner ikke[:-] Hvis en person sier "se på pakissen a, skaffet seg ny bmw. Sikkert hasj penger". Da vil jeg si at det er en smule rasisme og misunnelse.

vetdu hva!!! jeg bleogså beskylt engang pg.a bilen min... kjøpte den gang en splitter ny rav4 jeep, idet jeg går av bilen er det gammelt ektepar (litt av den harry typen) dama nikker mot meg ogsier til mannen: ja disse her, har nok råd til slikt og andre ting takket være gode ordninger.. og vi må klare oss med et eller annet sa hun som jeg ikke fikk med meg[8|] jeg som jobber ræva av meg for å kjøpe den bilen! var det den blikket og den kommentaren jeg fikk!!JA VEL JA[>:]

Back
Topp