Raspeballer/komler :)

Uten dott!:D med kålrotstappe og mørrpølse:D pleier å ha salt kjøtt til også men det spiser jeg ikke:p

Uten dott!:D med kålrotstappe og mørrpølse:D pleier å ha salt kjøtt til også men det spiser jeg ikke:p

Jeg spiser kun saltkjøtt når det er pinnekjøtt :p det andre kan jeg spare meg for ;) mørrpølse har jeg ikke hørt før! Må notere ;)

Raspeballer er så utrolig godt :D <3

Spiser med kolerabistappe, vossakorv, baconfett og salt/røykt svineknoke eller røykt lammekjøtt/pinnekjøtt. Skal ikle være noe inni så blir dårlig med komber på min samboer etter han flyttet sammen med meg :p han vill helst ha med noe i å smør å sukker på.

Her heter det komler

Lager de med hvetemel, potetmos, byggmel og havregryn.

Tilbehør:
Kålrabistappe, pølse, svineknoke, bacon (til mannen). Jeg lager med dopp/dupp attåt, noe som farmor alltid lagde :)

Jeg liker det ikke, men her jeg bor heter det kløbb og dopp (saus lagd på brunost) , spises med flesk/bacon og sirup.

Potetball er elsk! Vokst opp med det, har nok en del å si..
Vi har salta og røkt svineknoke, kålrabi, bacon (gjerne i midten) mør og kjøttpølse.
Slankemat er det ihvertfall ikke ;)

Aldri lagd det, ikke vant med det hjemmefra.. Smakte første gang for noen år siden fra fjordland faktisk:-P jeg likte det veldig godt så kan tenke meg ordentlig hjemmelagde må være godt :-D

Haha, Trøndelag ja, Innherred mer konkret :p
Fysj! :p Ble servert det da jeg var barn hos en trøndersk familie. Høres jo helt fjernt ut, men det har virkelig satt spor. Jeg klarer nesten ikke se bilder av det uten å bli kvalm. Rart det der med matvaner og tradisjoner. :)

Er lov å snike litt og si at du også ikke liker komler, altså! :p :p

Haha, er faktisk veldig glad i potetball, som det heter på Møre! Har riktignok ikke spist det på lenge, men kjenner jeg må legge inn en bestilling til mamma til neste gang jeg skal på besøk :D

Sniker litt jegelsker komper som det heter på sørlannsk
lages av poteter,potetmel du selv presser ut av potetene, litt salt og hvetemel, seff med salt kjøtt inni som kalles trimmings herserveres med smør, sukker og melk å drikke vesiden av...
nam!!!!

Lurer litt på hvordan den brunostsausen er jeg!

Er ikkje det eg velger :P

Back
Topp