Raspeballer/komler :)

sbr

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
Inspirert av tv2:p

Hvordan lager dere de? Hvilket tilbehør har dere? Med eller uten dott? Hva kaller dere det?

Jeg elsker raspeballer ❤️

Usj! Har så dårlig erfaringer med det fra barndommen, så blir kvalm bare av tanken! :eek:

Lager ikke det hehe :) smakte for første gang tidligere i høst, men var i min verste kvalmeperiode, så ingen god opplevelse :p

Aldri laget raspeballer selv. Med eller uten dott? Hva er denne dotten for noe da? :)
Mamma laget det med salt kjøtt, og så hadde vi sirup til! Namnam :)

Aldri laget raspeballer selv. Med eller uten dott? Hva er denne dotten for noe da? :)
Lurer også på hva dotten er hehe :p

Smakte det for første gang i fjor, har ingen tradisjon med det hjemmefra. Ikke noen høydare for min del, jeg spiser heller tilbehøret med vanlige poteter til :D

Usj! Har så dårlig erfaringer med det fra barndommen, så blir kvalm bare av tanken! :eek:

Usj :( Kjedelig med dårlig erfaringer med det :(

Lager ikke det hehe :) smakte for første gang tidligere i høst, men var i min verste kvalmeperiode, så ingen god opplevelse :p

Du får teste nå som du ikke er så kvalm ;)

Med dott er med bacon midt inni ballen :) Jeg har laget selv, kjempe godt med pinnekjøtt og kålorabistappe til :D
Lurer også på hva dotten er hehe :p

Dott er bacon midt inni ballen :)

Her er det raspeballer, pinnekjøtt (eller annet saltkjøtt), grovpølse, bacon og kålerabistappe :)
Pappa har alltid ville ha sirup på, men det liker ikke jeg :P

Usj :( Kjedelig med dårlig erfaringer med det :(

Du får teste nå som du ikke er så kvalm ;)

Med dott er med bacon midt inni ballen :) Jeg har laget selv, kjempe godt med pinnekjøtt og kålorabistappe til :D

Dott er bacon midt inni ballen :)
Får bli om søstern kommer hjem og lager det flere ganger, får ikke tak i det melet her nordpå :p og det blir uten dott!

Søstern serverte forsåvidt med saltkjøtt, vossakorv, potet, kålrabistappe og sukker. Lurer på om det var stekt bacon til også.

Får bli om søstern kommer hjem og lager det flere ganger, får ikke tak i det melet her nordpå :p og det blir uten dott!
Søstern serverte forsåvidt med saltkjøtt, vossakorv, potet, kålrabistappe og sukker. Lurer på om det var stekt bacon til også.

Skjønner ikke dette med sukker til :P Spørs jo hvor ilandet man er hva man får til og hvordan de lager raspeball der....

Jeg liker best raspeball uten dott ;)

Skjønner ikke dette med sukker til :P Spørs jo hvor ilandet man er hva man får til og hvordan de lager raspeball der....

Jeg liker best raspeball uten dott ;)
Hun bor i stavanger og er opplært av sin samboer :)

Hun bor i stavanger og er opplært av sin samboer :)
Sukker er ikke normalt tilbehør til komle i Stavanger, just sayin ;-) hehe

Vi lager det uten dott, jeg bruker komlemel. Men koker de gjerne med kjøttkraft.

Sukker er ikke normalt tilbehør til komle i Stavanger, just sayin ;-) hehe

Vi lager det uten dott, jeg bruker komlemel. Men koker de gjerne med kjøttkraft.
Da aner jeg ikke hvor de har det fra :p

Back
Topp