Raskere gravid etter SA/MA...

Miss Independent

Elsker forumet
hvor kommer denne utsagnet i fra egentlig.
Etter jeg spontanaborterte denne uken, så har jeg hørt flere ganger at man kan bli raskt gravid igjen. Men da spør jeg; hvorfor det da? Finnes det forskning som støtter dette?

Jeg skjønner at det er veldig individuelt - alle er jo forskjellige. Men allikevel...

 
den har jeg aldri hørt om.. men kan være et sånn gammelt kjerring sagn som vi sier..

tror egentlig det er fra person til person. Noen blir gravid rett etterpå mens andre må vente flere mnd..
 
Stemte på meg sist i 07 da jeg hadde en sa.
Hadde til da brukt lang tid på åå bli gravid og etter sa så satt jentungen på første forsøk, jeg lot det gå en syklus i mellom, neste mnd var jeg med mannen 1 gang, hadde ikke anelse om når el var, men spiren satt.

Etter blæremolaen, da hadde jeg 6 mnd karantene, men første gang jeg og mannen var i lag etter satt spirren, men endte i MA.
Så får vi se nå...
 
For jeg har googlet litt angående det der og finner mange som tror det samme.

Folk begrunner med at kroppen er mer fruktbar da pga all hormonene som sitter igjen.

Finn selvfølgelig ingen medisinsk forskning på det da. Men det forskes lite på fertilitet generelt egentlig, syns jeg.

 
Omm det er psykisk eller hormonelt eller hva enn det måtte være vet jeg ikke.
Men har man født før så husker kroppen det ved neste fødsel slik at denne for  kroppen er lettere. Kan det være sammenheng at de områder som er aktive for å beholde et barn ikke har sovnet og fremdeles husker.

Uansett så er det en trøst for oss som mister å få lov å tro på det.
 
Kroppen er mer fruktbar etter en abort og mer mottakelig for en ny spire. Jeg hadde en mensen imellom og ble gravid igjen etter jeg mistet og har hørt maaange blir gravide uten å få mensen imellom også.

Trist at du mistet :( Masse lykke til videre :)
 
Vi har nok googlet om de samme greiene den siste tiden Hali. Siten vi er i samme situasjon. Jeg også har fått veldig inntrykk av at man blir fortere gravid igjen etter SA enn om man IKKE har hatt en SA..
Håper jo at dette stemmer på oss også. Er så mange solskinnshistorier om damer som har blitt gravide rett etter SA uten mens i mellom. *håper*
Leste til og med om ei som var på unnvendig UL pga SA (hun spottet enda)og da var det allerede et egg på vei ned! Hun fortet seg hjem og hadde sex og spiren satt og er nå en velskapt gutt !!
Ekstra spesiellt og se barnet sitt fra ubefrukta egg til levende menneske :D
VIL også ha en sånn koooselig historie :)

*krysser alt som krysses kan for oss*
 

Floria:

Ser det er flere enn meg som håper det klaffer neste pp. Selvfølgelig alle er forskjellige men jeg håper inderlig at jeg er blant de "heldige" som får full klaff rett etter SA. Men tør ikke å håpe for mye heller. Pluss er frykten for å miste igjen der..
Masse lykke til!

 
Stemte for meg... Men det er også lettere å miste igjen så...

Jeg hadde ma i sommer, utskraping 9 aug. El 3 uker etterpå hvor jeg ble gravid men så mistet jeg igjen... Har første pp etter den siste sa'en nå, håper det nærmer seg el snart! :-) Men aner jo ikke når den kommer...
 
Jeg har blitt gravid rett etter min 1. utskrapning (kanskje det har noe å si også om noen får utskrapning eller har en naturlig blødning?)
Dette endte i en tidlig SA.
men min gyn sa at det var bare å prøve, sjansen å miste var IKKE større, og man blir ikke gravid når kroppen ikke er klar for det.

Etter min 3. abort, MA med utskrapning, sa alle at jeg måtte vente, PSYKISK sett da.
Men ble gravid uten å ha hatt mensen.....
Er nå over 9 uker, og så langt ser det bare bra ut. De har ikke funnet ut hvorfor jeg har mistet 3 ganger, men går alikevell på Crinone.

Så selv om jeg ikke har en 100% sukses bak meg enda, og fortsatt er nervøs, KAN man godt bli gravid rett etter en SA/MA.

MEN psykisk er det absolut veldig tøft! Du må begynne helt på nytt igjen, og kan ha følelsen at du har vært gravid i måneder og ukene går treg, det er angst å miste igjen og.
Men er du sterk nok til å bære dette, er det bare å prøve!
Lykke til!
 
Jeg har også alltid hørt det.

Jeg mener også å ha lest et sted at det delvis er fordi kroppen danner en helt ny og frisk slimhinne, men altså, har ingen greie på det jeg =)

Håper du blir fort gravid igjen =)
 
har hørt det samme som deg, men om det ligger noe i det eller om det kanskje bare er en greie for å muntre de som har mistet opp litt er jeg usikker på.
 
Back
Topp