Raskere fødsel nummer 2?

Ja, da gjekk mykje fortare ....
Frå me kom på sjukehuset med nr 1 så tok da ca 11 tima før ho var ute ....
Frå me kom på sjukehuset med nr 2 så tok da 1 time og 20 min til ho var ute ... andre gongen opna alt seg mykje raskare .. Eg hadde ein plan om å venta 1 time før eg ringte jordmora, så eg slapp å vekka ho [8D].. hadde eg gjort da så hadde jento blitt født på ambulansebåten ... [:)]

Nei det tok mye lenger tid[:'(]

På papiret gikk fødsel nr. to dobbelt så raskt, men..

Riene var vondere mye tidligere denne gangen, så jeg synes denne fødselen varte MYE lengre enn den første...

Her var første fødsel igangsett pga overtid. Begynte å kjenne svake tak i magen ca kl 22, hadde 3 cm opning kl 00.45 og guten var fødd etter ca 10 min trykking kl 02.07. Ca 4 timar totalt, 1 t og 20 min aktiv fødsel.

Med søstera våkna eg av "menssmerter" i 6-tida ein morgon. Var på klinikken kl 09.15, framleis usikker på om det var fødsel på gang (men turde ikkje vente heller i tilfelle). Hadde 3 cm opning kl 09.30 og jenta var ute etter 11 min trykking kl 11.17. Ca 5 timar totalt, og ca 1 t og 45 min aktiv fødsel.

Andre fødsel var uendeleg mykje bedre forresten. Vannfødsel. Drømmefødsel.

fødsel nr 1: tok 28 timer fra første vonde rie til ungen var ute, etter 25 timer fikk jeg epidural og ble satt på drypp for fortgang og de tok vannet.
ungen kom til 8 dager over termin-

fødsel nr 2: startet med vanngang, og fra vannet gikk til ungen var ut tok det 7 1/2 time, fikk ikke tid til epidural, trengte ikke å få noe drypp eller noe slik da jeg hadde flott fremgang på fødselen.
ungen kom en dag før termin.

DYTTER

28 timer med førstemann og 1 time med andremann.....ganske stor forskjell[:D]

Litt usikker på hva jeg skulle svare..

Hele fødselen med nr 2 tok jo lenger tid (fra første rie), men fødselen ble jo stoppet en gang underveis.. så det teller kanskje ikke?

Men med nr 2 gikk jeg fra 4 cm til full åpning på 20 minutter da, så i bunn og grunn gikk det vel kortere [:)]

nr 1 startet med rier og varte i ca 8,5 timer, ble tatt med sugekopp etter 25 minutter med pressing.

nr 2 "startet" med vannavgang, fikk ikke rier. så jeg ble satt igang dagen etter. Riene kom når jeg fikk drypp og da tok det 50 minutter før hun var ute, 5 minutter med pressing. Hun ble født 24 timer etter vannet gikk [:D]

nr1: 4t aktiv fødsel, vanneet gikk maks 30min før det igjen.
nr2: ca 2t med kynnere (rakk å ta en dusj for å kjenne om det var kynnere, var usikker), kjørte til sykehuset og fikk beskjed om 2cm åpning så bare dra hjem. 45min etter var hu ute. 15min aktiv fødsel fra hu sjekka meg til hu var ute (5cm til ute). Bra vi ikke hørte på hu å dro hjem hvertfall.

Førstemann; 12.5 timer fra vannavgang.
Andremann; 3 timer fra vannavgang.

Ja det gikk fortere.
Med første mann tok det 24 timer fra første rie og ca 12 timer med aktiv fødsel ( fra 4 cm) før han kom ut.
Med nr 2 var hun ute 6 timer etter at vannet gikk i senga hvor jeg lå og sov.... Aner ikke når jeg fikk 4 cm og kan regne aktiv fødsel. Da vi kom på fødestua hadde jeg en 5-6 cm og en time senere var hun ute.... Herlig fødsel!

Første fødsel: Fra første vonde ri til han var ute tok det over 16 timer. To timer utdrivningstid og vakum. Ikke så kjekk opplevelse...

Andre fødsel: Ble satt i gang ved at de tok vannet og fra første vonde ri til hun var ute tok det ca. 6 timer. Utdrivningstid på ca. 15 minutter og det gikk kjempefint! Alt i alt en fantastisk opplevelse, og jeg kunne nesten tenke meg et barn til bare for å oppleve det igjen[:)]

fødsel nr 1: 15 timer
fødsel nr 2: 42 minutter

Nr 1 - 5,5 timer - tror det var 30-60 min trykking
Nr 2 - 3 timer - 10 min trykketid (fødselen hadde gått fortere om hun ikke var stjernekikker)

Første fødsel: 2 1/2 time
Andre fødsel: 42 minutter

[:)]

Back
Topp