Raskere fødsel nummer 2?

Kaimana

Gift med forumet
For de som vil,så kan de utdype svaret sitt[:D]

Ja det gikk veldig mye fortere! [:D]
Nr 1: 3 døgn maserier, 18 1/2 time fødsel, 1 1/2 t trykketid. Ble tatt med sugekopp.
Nr 2: 4 1/2 time fødsel, 30 min trykketid.

Ja, gikk fortere.[:)]

1mann: 10timer
2mann: 5.5time
3mann: 2-2.5time(mistet litt fokus på tid, så registrert ikke akkurat når riene startet)

Prøver nå på 4mann og dersom det går enda fortere så vet jeg ikke om jeg kommer meg til sykehuset tidsnok engang.

Første fødsel hadde jeg tette rier (30-90 sekunder mellom) i 27 timer. Det tok åtte timer fra jeg var i aktiv fødsel ( 4 cm ) til det var full åpning. Trykkingen tok 90 minutter.
Andre fødsel hadde jeg rier i 7 timer. Var ikke tette rier i mer enn 5 av de, det tok 90 minutter fra jeg var i aktiv fødsel til det var full åpning og selve trykkingen tok 15 minutter.

dytte litt opp

Nå var det bare 4 dager imellom første og andre fødsel, men nr 1 tok ca 17 og en halv time fra riene begynte til han var ute og nr 2 tok 2 og en halv time fra dryppet ble satt til han var ute.

Fra jeg kom inn på føden så tok det

7 timer med første mann og 3 timer med andre mann.

så det vil da si at med 3 mann ville jeg ikke rukket føden[8D]

Jeg har bare et barn foreløpig, men det fikk fort med han.
Han kom 10dager før termin og var ute bare 4timer etter at jeg begynte å kjenne riene.
Kom på sykehuset med 5cm åpning, en times tid etter var det full åpning og klart for å få han ut!!!
Håper ikke det går så mye fortere neste gang, for da er det jo ikke sikkert jeg rekker det [8D]

jepp! Med Tuva tok det 16 timer, med Sofia tok det 4 timer... ble regnet som styrt fødsel på slutten [:)]

Ja.
4 timer med nr 1.
1,5time med nr 2.

Nr. 1 kom 3 uker før termin, brukte totalt 8 timer.
Gikk fra 2-8 cm på 2 timer, men så satt han fast, så det ble sugepropp etter 90 min med pressrier..

Nr.2 kom 2 uker før termin, brukte totalt 4 timer og 20 min. Gikk fra 1-10 cm på ca 3 timer, 22 min med pressrier.
Nr. 2 var en drømmefødsel!! Kjapt, intenst, men veldig fin!! [:)]

dytter litt

Jaa...tok 15 timer etter 4 cm-og aktiv fødsel med nr 1.
Med nr 2 tok vel hele fødselen 4, 5 timer-kom inn med 8 cm og var på fødestua 25 minutter[8D][:D]

det gikk MYE fortere..
1: 16 timer fra første rie, 2,5 timer i aktiv fødsel
2: 6 timer fra vannavgang, 3,5 timer fra første ordentlige rie, 1 1/2 time i aktiv fødsel

Gikk raskere her. Førstemann tok 7,5 timer fra vannet gikk (startet med vannavgang), andremann startet med rier og tok 3 timer og 7 minutter. Skulle tro en rakk å komme seg til sykehuset på den tiden, men det gikk så fort da det kom skikkelig i gang så han ble født hjemme. [:-]

10,5 time med første,og 1 time og 7 minutter med nummer to[:)]

nr 1 9t
nr2 1t

Back
Topp