Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ja det gikk veldig mye fortere! [:D]
Nr 1: 3 døgn maserier, 18 1/2 time fødsel, 1 1/2 t trykketid. Ble tatt med sugekopp.
Nr 2: 4 1/2 time fødsel, 30 min trykketid.
Første fødsel hadde jeg tette rier (30-90 sekunder mellom) i 27 timer. Det tok åtte timer fra jeg var i aktiv fødsel ( 4 cm ) til det var full åpning. Trykkingen tok 90 minutter.
Andre fødsel hadde jeg rier i 7 timer. Var ikke tette rier i mer enn 5 av de, det tok 90 minutter fra jeg var i aktiv fødsel til det var full åpning og selve trykkingen tok 15 minutter.
Nå var det bare 4 dager imellom første og andre fødsel, men nr 1 tok ca 17 og en halv time fra riene begynte til han var ute og nr 2 tok 2 og en halv time fra dryppet ble satt til han var ute.
Jeg har bare et barn foreløpig, men det fikk fort med han.
Han kom 10dager før termin og var ute bare 4timer etter at jeg begynte å kjenne riene.
Kom på sykehuset med 5cm åpning, en times tid etter var det full åpning og klart for å få han ut!!!
Håper ikke det går så mye fortere neste gang, for da er det jo ikke sikkert jeg rekker det [8D]
Nr. 1 kom 3 uker før termin, brukte totalt 8 timer.
Gikk fra 2-8 cm på 2 timer, men så satt han fast, så det ble sugepropp etter 90 min med pressrier..
Nr.2 kom 2 uker før termin, brukte totalt 4 timer og 20 min. Gikk fra 1-10 cm på ca 3 timer, 22 min med pressrier.
Nr. 2 var en drømmefødsel!! Kjapt, intenst, men veldig fin!! [:)]
Jaa...tok 15 timer etter 4 cm-og aktiv fødsel med nr 1.
Med nr 2 tok vel hele fødselen 4, 5 timer-kom inn med 8 cm og var på fødestua 25 minutter[8D][:D]
det gikk MYE fortere..
1: 16 timer fra første rie, 2,5 timer i aktiv fødsel
2: 6 timer fra vannavgang, 3,5 timer fra første ordentlige rie, 1 1/2 time i aktiv fødsel
Gikk raskere her. Førstemann tok 7,5 timer fra vannet gikk (startet med vannavgang), andremann startet med rier og tok 3 timer og 7 minutter. Skulle tro en rakk å komme seg til sykehuset på den tiden, men det gikk så fort da det kom skikkelig i gang så han ble født hjemme. [:-]