raske middager

Trillemor82

Forumet er livet
har dere noen tips? vi har sikkert alle noen matretter som vi lager som på en måte bare er blitt til.... kanskje vi kan tipse hverandre?! som ikke tar så lang tid å lage.. og som man kan lage av slike basisvarer som man alltid har liksom.. [8D] som da passer etter jobb og barnehage.. [8D][8D]  jeg trenger virkelig tips.. jeg er såååååååååå matlei!![:D][:D][:D]

*Pitapizza/tortillapizza:

Smør saus/pesto/ketchup på pitabrød/tortillas. Ha på det du vil av fyll og ost. Stek nederst i ovnen på 220 grader. Tar bare noen minutter

*Pasta med laks:

Putt laksefileter i ovnen(eller stek i panna)
Kok fersk pasta
Lag en pose med fiskesaus

Hurtigwok:

Stek en pakke wokblanding i panna sammen med kylling/fisk/kjøtt
legg nudler i vann og bland dem med resten
Lag saus av soya eller fløte og karri eller bruk en pose eller glass med ferdig woksaus

Taco, alle middager med kjøttdeig går i grunnen kjapt, gryteretter og spagetti.
Karbonader, pølser og fiskepinner til potetstappe (ikke verdens mest spennende mat, men utrolig kjapt å lage).
Det samme med chips som tilbehør til løvbiff, biff, karbonade, kylling (ferdiggrillet eller bryst) og hamburger. Ikke akkurat sunt, men godt av og til.
Wok går også raskt. Hvis du hakker grønnsaker selv så tar det selvsagt mer tid, men her er jo mulighetene uendelige.

mange flotte tips her.. vi har en tendens til å havne i samme vaner hele tida... og jeg blir jo sååå lei.. i perioder er jeg flink og fikse menyer.. slik at det er lettere å planlegge.. [8D] men det sklir ut hele tida.. [8|] skal sette meg ned en dag og ha denne tråden i bakhodet.. bare å komme med flere ideer etc.. trenger ikke være sånne superraske.. men ideer til mat og oppskrifter til hverdagsmat[:D] matprat er oppbrukt nemlig... [8D]

Koteletter: jeg krydrer dem og freser dem raskt i stekepanna, så heller jeg over vann og hiver oppdelte poteter og gulrøtter oppi sammen med kotelettene... på med lokket og la det stå og putre til grønnsakene er møre - da har du en alt-i-ett-rett som gjør seg selv mens dere dekker bord, skifter klær, leker litt, etc.

Kjøttpudding, brun saus, amerikansk grønnsaksblanding og makaroni

Fiskeburger; hamburgerbrød, steinbitkaker, salat, løk, tomat, hvitløksdressing og ketshup

Grønnsakssuppe; posesuppe tilsatt ferske grønnsaker og kjøtt du måtte ha for hånden. Litt makaroni eller annen pasta oppi er også godt

ORIGINAL: lenemor

Koteletter: jeg krydrer dem og freser dem raskt i stekepanna, så heller jeg over vann og hiver oppdelte poteter og gulrøtter oppi sammen med kotelettene... på med lokket og la det stå og putre til grønnsakene er møre - da har du en alt-i-ett-rett som gjør seg selv mens dere dekker bord, skifter klær, leker litt, etc.

Kjøttpudding, brun saus, amerikansk grønnsaksblanding og makaroni

Fiskeburger; hamburgerbrød, steinbitkaker, salat, løk, tomat, hvitløksdressing og ketshup

Grønnsakssuppe; posesuppe tilsatt ferske grønnsaker og kjøtt du måtte ha for hånden. Litt makaroni eller annen pasta oppi er også godt

nam.. det hadde vi i dag!! takk for andre tips... nå skal jeg lage meg en fiskeburger til kvelds også tror jeg![8D] for jeg har jo ikke akkurat spist to snickers is liksom.. [8D]

Bønnegryte

Kjøttdeig stekes sammen med løk
En boks med hermetiske tomater (hakkede) og en boks med tomatbønner blandes i..

Serveres med brød til!

Back
Topp