Raske fødsler

Alle mine fødsler at vært styrtfødsler... jeg syns ikke jeg er heldig av den grunn!

Førstemann tok det 7 timer fra første rie til han var ute, Andremann tok det 3 timer fra første rie til hun var ute, Jeg mistet litt kontrollen og fikk ikke puste ordentig med nr 2 fordi det ble så intenst og riene bare haglet på. Så i ettertid synes jeg fødsell nr 1 var best.

Min første varte i 30 timer fra første eie, den siste varte i 4.. Hadde LETT valgt den på 30 igjen. Det gikk for fort med andremann :p

Jeg har lurt på det samme :P Min første varte i 6 timer. Er spent på om fødsel nr 2 går enda raskere :P

Nr 1 tok 1 time og 45 min
Nr 2 45 min
Nr 3 ble planlagt i gangsatt fødsel for å rekke sykehuset. Den tok 2.45 min

Er vel like store forskjeller der som i alt annet ;) her var det en veldig standard fødsel som varte i ti timer, da ifra vannavgang, fikk rier med en gang etterpå og til hun var ute :)

7 timer.
Syntes ikke det var en lang fødsel eller en strevsom fødsel. Var en veldig fin opplevelse selv om riene var veldig intense :)

Jeg også ble satt igang pga SF men det tok tid selv om jeg var moden. Ble satt igang med nr 2 og men var tydeligvis mer moden for den gikk fortere. Så tror det har med hvor moden man er og om fødsel ville begynt uansett.
Det kan godt hende. Jeg bare håper litt at det har mest med igangsettingen å gjøre når det gjelder meg, ellers blir det hjemmefødsel i juni, gitt! ;)

Da jeg kom inn på sykehuset hadde jeg 6 cm åpning og heller ikke så veldig vondt. så gikk det ca 3 timer, så var jenta mi født. Jeg vil gjerne ha en sånn fødsel igjen ;)

Med nr. 1 ble vannet tatt ved 3 cm. Han var ute 4 timer senere. Stort sett døden nær hele tiden :P

Med nr. 2 gikk jeg fra 2-6 cm på 3 timer, da gikk vannet og 26 minutter senere var gutten ute. Døden nær opplevelsen kom når vannet gikk der også.

Synes fødsel nr. 1 var pyton, mens fødsel nr. 2 var fantastisk! Jeg stemmer for kort men intenst!

Jeg tror at det er fryktelig viktig å slappe av!

Fødte størstemann 5 timer fra første rie og andremann 3 timer fra første rie.
Syns det var intenst og grusomt, mistet helt kontroll.
Ville heller holdt på i 10 timer med gode pauser og forsiktig fremgang.

Ofte føder man fort hvis man er moden fra før(har selv vært moden fra før uke 37 begge ganger)

Jeg synes min var fin. Første rie kl 16, de ble ikke ubehagelige før i 1-tiden. 3 cm åpning da vi kom på sykehuset 03.30, baby ble født 05.28. Veldig intenst, men greit å bli ferdig med det.

Første : 5,5t fra første rie.
Nr2: 3,5t fra første rie.

Nr 1 var bedre. Null kontroll med nr2. Og fikk ikke puste nesten mellom riene..

Spent nå hvordan fødsel nr 3 blir. Redd for styrt..

Jeg fødte første gang på 2,5 time. Fikk beskjed på ultralyd før fødsel at jeg hadde stort bekken (etter masse målinger). Vet ikke om det har så mye å si, men det ble nevnt et par ganger under fødsel også, at det kunne være derfor det gikk fort. Uansett så er det å ikke ha pauser mellom riene ganske så slitsomt, og jeg var helt utmattet etterpå og skjønte ikke hvor jeg var. Ikke klarte jeg å ta vare på snuppa heller, for jeg var så innmari sliten og "lost". Et par timer til eller pauser hadde vært fint ;)

Første kom 6 timer etter første tegn (vannavgang), veeeeldig spent denne gangen!!

Første kom etter 4timer i aktiv fødsel, nr 2 kom etter 2.5time i aktiv fødsel, og med nr3 nå så var han ute 2.5time etter vannavgang, hadde da rier i ca halvannen time.

Både nr 1 og 3 var stjernekikkere og jeg fikk derfor beskjed om at det tok litt lengre tid enn om de hadde kommet vanlig. Men syntes nr2 var den verste!

Med nummer 1 hadde jeg HELLP utvikling og hadde 2.5 timer I aktiv fødsel. Det var intenst og jeg var helt borte og sykehus personell anså meg som så syk at jeg fikk se sønnen min en liten stund før de hadde han hele natta.
Det kjentes ikke ut som om jeg hadde pause mellom riene og jeg ble helt gåen.

Nummer to har jeg ingen idé hvor lenge jeg var I aktiv fødsel, fra første vonde rie (når jeg ikke kunne sove igjennom) tok det ca 6 timer, dette inkluderer stagnering I 3-4 timer som mest sannsynlig kom av stresset ved å dra til sykehuset ifølge jordmor, med første var jeg innlagt før fødselen startet. I denne perioden kjente jeg heller ikke riene omtrent. Det var på alle måter en bedre fødsel, jeg hadde klare pauser I riene og hadde full kontroll, på alle måter en god fødsel, mens den første etterlot meg med fødselsangst.

Alle mine fødsler at vært styrtfødsler... jeg syns ikke jeg er heldig av den grunn!
Det kan jo forekomme store rifter og stress med å komme til sykehuset osv. Men jeg ville heller vært i helvete i kun 2 timer istedenfor 2 døgn. Styrtfødsel er ikke nødvendigvis mer intenst eller vondt. Mens lange fødsler ikke nødvendigvis gir pauser og kontroll. Og omvendt. Alle er forskjellige og det kan jo skje komplikasjoner uansett type fødsel. Vanskelig å sammenligne slik. Tenker at hvis man har kontroll og litt pauser og ikke bruker alt for lang tid er det det beste.

Hva er det som gjør at noen føder i rekordfart mens andre lider i timesvis? Må jo være helt greit å føde på kort tid, så er man ferdig med det :D Selv var jeg i fødsel i 11 timer. Synes det var lenge nok i grunn.

Aner ikke hva som gjør det. Jeg har selv opplevd begge deler..
Eldste ble tatt med akutt ks etter 33timer med rier, mens nr.3 bare "sklei" ut etter 5timer med rier (2,5time aktiv fødsel) :p

Brukte 2t og 45min fra 3cm, hadde en drømmefødsel med full kontroll. Tok 4t fra vi ankom sykehuset med 1cm til hun var ute, ingen smertestillende og ikke en rift.

Back
Topp