Raske fødsler

Min fødsel nr 2 varte i 1time og 40minutter fra 3cm og første skikkelig ri til han var ute.. Er det styrtfødsel? Hehe, har ikke helt skjønt dette jeg:)
Er jo raskt det! Føler at styrt vil si når man mister kontroll over kroppen sin selv. Men vi har vel sikkert like mange forkastelige meninger om dette som alt annet :p

Har hatt 2 styrtfødsler. Fødsel nr 1 tok 1 time og 27 minutter fra de satte drypp. Mistet fullstendig kontroll og syns det var jævlig. Nr 2 tok ca like lang tid men da slapp jeg drypp, og den hadde jeg full kontroll over, og det var en fantastisk opplevelse.

Jeg tror det hjelper på dersom man har mye kynnere tiden før hvertfall. Hadde mye av det med begge. Men skjønner ikke at det kan være såå stor forskjell fra person til person! Glad jeg ble fort ferdig hvertfall :)

Det kan jo forekomme store rifter og stress med å komme til sykehuset osv. Men jeg ville heller vært i helvete i kun 2 timer istedenfor 2 døgn. Styrtfødsel er ikke nødvendigvis mer intenst eller vondt. Mens lange fødsler ikke nødvendigvis gir pauser og kontroll. Og omvendt. Alle er forskjellige og det kan jo skje komplikasjoner uansett type fødsel. Vanskelig å sammenligne slik. Tenker at hvis man har kontroll og litt pauser og ikke bruker alt for lang tid er det det beste.
Det hadde jo vært fint med en mellomting ja. Siste fødselen min tok knapt halvannen time, en baby på godt over fire kilo. Underlivet mitt er ødelagt :(

Er jo raskt det! Føler at styrt vil si når man mister kontroll over kroppen sin selv. Men vi har vel sikkert like mange forkastelige meninger om dette som alt annet :p

Jeg følte ikke jeg mistet kontrollen, men epikrisen sier styrtfødsel. Etter det jeg har lest meg frem til er det fordi det var to timer aktiv fødsel (fra 4cm). Som førstegangs er det lite....

Jeg følte ikke jeg mistet kontrollen, men epikrisen sier styrtfødsel. Etter det jeg har lest meg frem til er det fordi det var to timer aktiv fødsel (fra 4cm). Som førstegangs er det lite....
Ja det er lite. Min første gikk det 3t aktiv fødsel. Og 1,5t av de var kun pressing.

Back
Topp