Raske fødsler

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Hva er det som gjør at noen føder i rekordfart mens andre lider i timesvis? Må jo være helt greit å føde på kort tid, så er man ferdig med det :D Selv var jeg i fødsel i 11 timer. Synes det var lenge nok i grunn.

Hadde en fødsel på 19 timer og en på 8 min. (Fra 4 cm til ungen var ute) den på 8 min var absolutt den eg likte best :p

Sent from my iPhone using BV Forum

1 time med nr to og 19 timer med første:)

1 1/2 time fra 4cm til han var ute! Var kjapt til å være førstegangsfødende sa de! Spent på neste fødsel i april :)

Tok ca 5 timer fra første rie til han var ute :) vet ikke hva som gjør at noen har kjapt og andre holder på i en evighet! Håper å få et barn til om ei stund og håper da at det går like fort da også :p lenge nok syns jeg :p

Aner ikke hva det er som gjør at det er så stor forskjell fra kvinne til kvinne. :)
Min første fødsel tok litt over 5 timer fra start til slutt, min andre fødsel tok 1 og en halv time. Selv syntes jeg min første fødsel var best, det gikk så fort med nr to at jeg følte at jeg mistet helt kontrollen og nesten ikke rakk å puste mellom riene. Veldig spent på hvor fort det skal gå denne gangen.... :p

Her tok det ca 28timer fra første rie. Men jordmor sa det gikk ganske fort med meg da jeg først hadde 6cm, at det var det som talte. Og da tok det ca 2timer

Raske fødsler er ikke nødvendigvis så mye bedre enn fødsler man bruker lang tid på. Raske fødsler så mister ofte kvinnen kontrollen og man har ikke pauser til å trekke pusten. Jeg synes min første fødsel var best. Selv om det gikk fort fra 6-10 cm.
Med andre gikk det fort fra 3-10 cm og jeg fikk ikke puste, hadde ikke kontroll og ønsket egentlig å dø :p
Jeg gruer meg ekstremt til å føde igjen. Vet det vil gå fortere denne gangen og det ønsker jeg ikke!

Raske fødsler er ikk eå anbeale det heller..
Jeg fødte 3 min etter ankomst føden..

Min første fødsel tok 3,5t og min andre tok ca 8t med litt styr for å få full åpning osv alikevel synes jeg min andre fødsel var den beste.
ved den første så var barnet ute 13 min etter vi parkerte utenfor sykehuset, det føltes som kaos, jeg hadde lite kontroll, jeg hadde konstante rier stort sett uten pause og følte i tillegg at jeg mistet noe på en måte. Jeg husker veldig lite av den fødselen og synes egentlig det er litt trist... Jeg har tøyelig hud så var heldig og trengte ikke sy noe etter den første fødselen og det var jordmødrene litt overrasket over, ved raske fødsler er det også vanligere å revne.

Her er det nok litt genetisk på morsiden. To av kusinene mine fødte greit. Resten av damene har slitt. Mamma lå i 3 døgn med første. Hun fikk til slutt spørsmål om hun trente mye, noe hun gjorde. Hvis musklaturen var sterk holdt den igjen og etter en muskelavslapningssprøyte åpnet hun seg fra 3-10 cm på en halvtime. Søsteren min lå i et døgn før det ble ks på 9cm. Hun lå også lengst med bare 3 cm før hun også fikk sprøyte. Legen sa at gjerne ballettdansere blandt annet hadde sterk kjerne og bekkenmusklatur. Jeg ba om sprøyte men fikk ikke, det hadde de sluttet med. Kom aldri lengre enn til 4 cm etter 25 timer. Har ikke hørt om andre som sliter fordi de har for sterk bekkenmusklatur... Men var nå det legene dems sa.

Alle damene i min familie har brukt minst ti timer. selv hadde jeg styrtfødsel . Aner ikke hvordan en lang fødsel er, men jeg føder gjerne styrtfødsel igjen. Intenst men spesielt.

Jeg hadde styrtfødsel, men det hadde nok noe med at jeg hadde lett svangerskapsforgiftning og ble satt i gang, så aner ikke om det går raskt denne gangen.

Jeg hadde styrtfødsel, men det hadde nok noe med at jeg hadde lett svangerskapsforgiftning og ble satt i gang, så aner ikke om det går raskt denne gangen.
Jeg også ble satt igang pga SF men det tok tid selv om jeg var moden. Ble satt igang med nr 2 og men var tydeligvis mer moden for den gikk fortere. Så tror det har med hvor moden man er og om fødsel ville begynt uansett.

Hadde rier i 65 timer før han kom ut, så det anbefales ikke.
Va utslitt under og etter fødsel.

Første tok 13timer, andre tok 2,5 time. Andre fødsel var bedre selv om riene var vondere. Hadde mer kontroll selv.

Veldig urettferdig at det skal vera så stor forskjell. Med min første hadde eg rier med maks fire min mellom i 32 timar, med nummer to hadde eg rier i 16 timar, men det var kun dei siste to-tre timane eg hadde lyst å dø;)
Så eg tenker at min andre fødsel var ein drømmefødsel:)

Har hatt to styrtfødsler og det som ble nevnt om kontroll er jeg ikke enig i.

Jeg følte at jeg hadde kontroll hele veien. Bestemte rett og slett selv når jeg følte at jeg var klar og begynte å presse, også var barna ute. Full kontroll hele veien.

Brukte 2 timer på første og i underkant av 1 på andre.

Back
Topp