Min fødsel var ikke såååå rask da, jeg rakk å være på sykehuset i en hel time. Han ble født 5 timer etter første rie. Det var intenst mens det sto på, men det gikk helt greit. Hadde tenkt å bruke badekar som smertelindring på sykehuset, men da hun sjekka åpninga mi (9 cm) fikk jeg beskjed om at de ikke ville rekke å fylle karet... Nå tok jo selve utdrivninga lenger tid enn ventet da kanskje, siden jeg altså brukte en time fra jeg kom inn med 8-9 cm, så jeg hadde kanksje rukekt å føde i vann, men det tenker jeg ikke mer på.
Siden dette var min første fødsel, og jeg var mer forberedt på sånn der "gå hjemme et halvt døgn med rier som tar seg sakte opp", så kom det noe overraskende på meg at det skulle gå så fort. Og hadde jeg visst det, hadde jeg nok ikke gått så lange turer på slutten av svangerskapet... tenk da, jeg tenkte at "går jeg bare en halvtime før jeg snur, så går det jo greit". Jadda...
Om det blir en "neste gang", går jeg nok ikke så lange turer nei, og ringer nok sykehuset ganske tidlig... syntes det var helt galskap å riunge etter bare 3 timer med rier som førstegangsfødende, men hadde jeg ventet en times tid, så hadde jeg ikke nådd frem... (Tar en halvtime å kjøre, men vi måtte jo vente på taxi også...(Mannen kjører ikke bil))