raske fødsler *inspirert!*

*Kolibri*

Forumet er livet
hører fra jm og fastlegen min at jeg kan få en veldig rask fødsel neste gang..står også dette i fødselspapirene mine fra sist, men forrige fødsel var ikke styrtfødsel.

Noen som vil fortelle litt hvordan dere opplevde å gå igjennom en så rask fødsel, og litt rundt dette?
[:)]

med min minste gikk det 1 1/2 time fra jeg våknet til han var født! Gikk jo kjempe fort ja, fikk liksom ikke sukk for meg, bf synes ikke noe om det, for ble mye stress og kav!

Dytter på den her.

Min fødsel tok 2,5time, så lurer på en evt neste....

ORIGINAL: *mumfie*

med min minste gikk det 1 1/2 time fra jeg våknet til han var født! Gikk jo kjempe fort ja, fikk liksom ikke sukk for meg, bf synes ikke noe om det, for ble mye stress og kav!

rakk du frem til sykehuset da?
skjønner godt at pappan blir litt stresset, det ble sambo og da det var fullt på alle sykehusene her i tigerstaden.."nå kan jeg ikke ta ansvar for dette mer" sa han til de på Ullevål, og da fikk vi heldigvis komme inn..1 1/2 time senere var vi lykkelige foreldre[:)]

ORIGINAL: kolibri

skjønner godt at pappan blir litt stresset, det ble sambo og da det var fullt på alle sykehusene her i tigerstaden.."nå kan jeg ikke ta ansvar for dette mer" sa han til de på Ullevål, og da fikk vi heldigvis komme inn..1 1/2 time senere var vi lykkelige foreldre[:)]

Vi rakk fram ja [:D] Såg vel skikkelig rare ut, med buksen nede på beina og en bf med alt yttertøy på og bare såg i veggen når han ble født [8D] Litt humorristisk var dt vel der og da....

Men i Oslo, får du ikke tildelt fødeplass da?

Vi rakk fram ja [:D] Såg vel skikkelig rare ut, med buksen nede på beina og en bf med alt yttertøy på og bare såg i veggen når han ble født [8D] Litt humorristisk var dt vel der og da....

hehe tenker vel ikke på påkledning når det står på nei hehe

joda, hadde fødeplass på Ullevål, men kan bli fullt på alle sykehusene her og..til og med i desember[:-] så fikk beskjed om å bli hjemme og vente på tlf fra sykehusene om hvor vi skulle. Hadde jeg ikke fått Ullevål, hadde jeg født i drosjen[8|]

hehe tenker vel ikke på påkledning når det står på nei hehe

joda, hadde fødeplass på Ullevål, men kan bli fullt på alle sykehusene her og..til og med i desember[:-] så fikk beskjed om å bli hjemme og vente på tlf fra sykehusene om hvor vi skulle. Hadde jeg ikke fått Ullevål, hadde jeg født i drosjen[8|]

Rare regler i den der tigerstaden ja, glad det i bergens område bare er haukeland liksom. Og kor gøy er det og vente på tlf om hvor du skal føde, når du faktisk er i aktiv fødsel omtrent [&:] men dedt går vel an å gi beskjed om når fødselen er i gang?

sist jeg fødte nå så , fødte jeg på 50 minutter fra første ri,å da gikk vannet og..
dette var en setefødsel..så jeg ble satt igang,men kjennte ikke noenting ..så jeg og samb skulle få tiden til å gå med å ta heilsen opp til kantinen for å se om vi fant den..vel oppe så fikk jeg et skikkelig tak i magen,åsså sa det *plopp*å da gikk vannet..inni heisen..stakkars mannen som var inni der ville vel bare ut [:D]for det ble litt panikk ..
så gikk det slag i slag..
det var en intens fødsel..det ble kaos på fødestuen og,for ingen hadde tatt imot en setebaby på så kort tid..[:)]

Jeg synes egentlig det gikk veldig greit, men jeg slapp at det ble så intenst da. Hadde kun tre rier før pressriene, og kun den siste var skikkelig vond (den var forsåvidt SYYYKT vond da, jeg gikk nok fra 3 cm til full åpning på den ene rien). Det eneste jeg kunne vært foruten er panikken. [8D] Jeg ble utrolig redd da det plutselig gjorde så jæævlig vondt, skjønte ikke hva som skjedde. Jeg trodde jo ikke babyen var på vei etter kun ti minutter med rier, liksom. [8D]

(det hele var forøvrig over på 20 minutter - jaix. [:-])

Mine fødsler har vert ganske like[:D]
Mine fødsler har begge tatt 2 timer! Begynnte med vannavgang et par timer tidligere.
Holdt på å bli sendt hjem begge gangene fordi jeg ikke var i aktiv fødsel. Fra 2 cm til begge var født tok det to timer!
Var ganske intense fødsler uten noe særlig pause. Fikk ikke bedøvelse noen av gangene. 

Men håper jeg får oppleve det en gang til[:D] Spent på om det blir likt da!

ORIGINAL: StinkiStini

Dytter på den her.

Min fødsel tok 2,5time, så lurer på en evt neste....

Min første tok 2,5 time fra første rie.. Andre tok 1,5 time[;)] 

Her har begge fødslene vært ganske like. 1t og 40min med første, og 1t og 20min med andre.
Det har vært ganske intenst mens det holdt på, og det var naturlig nok ikke tid til noe smertestillende.

Jeg kan jo ikke sammenligne med fødsler som tar lengre tid, men jeg synes fødslene mine har vært helt greie. Andre fødsel var også mye enklere enn første.

Min fødsel tok 4 timer fra første rie til hun kom. Ble ymtet om at jeg må ringe med en gang jeg kjenner noe neste gang siden vi bor 2 timer unna sykehuset. Ellers syns jeg 4 timer var perfekt. Nesten litt for raskt så må ha vært rart for dere som har fått på under 2 timer[:D]

Siste fødselen min tok 1 time og 22 min, vatnet gjekk etter ca 25 min, det va då eg skjønte at no skjer det noke. Ankom sjukehuset ca 15 min før jenta va fødd, hadde då 7 cm opning, skal seie det gjekk slag i slag ette det, pappaen kom 4 min før (skal sei eg va sint)

syns det va en fantastisk fødsel, skulla ha betalt mykje for å oppleve den 1 gang til[:D]

men bekymrer meg for korleis neste fødsel blir (om eg skal ha fleire) om det går like fort, evt fortare, første fødsel tok dobbelt so lang tid, altso nesten 3 tima.. vil neste fødsel vere over på ca 40 min???

Jeg var allerede innlagt pga vannavgang, men det skjedde fint lite, så mens jeg lå på et vanlig rom og venta på at det skulle bli ledige fødestuer og modent nok til at de kunne sette meg igang skikkelig fikk jeg noen akupunkturnåler av ene jordmora for at modningsprosessen skulle gå raskere når jeg ble satt igang... Vel fra første tegn til rier og ungen var ute gikk det under 30 min, og det var veldig intenst!! Følte egentlig jeg bare hadde en eneste stor rie. Og da jeg skulle gå fra rommet mitt og til undersøkelsesrommet (måtte undersøkes før jeg skulle få gå i dusjen -noe jeg ønsket som smertelindring) føltes det veldig "rart", men mer rart var det da jeg såvidt fikk satt meg ned på benken og jordmora ropte at nå kommer ungen[8|] hun rakk såvidt å rope inn en jordmorstudent så var snuppa ute[:)] hehe, i ettertid var det jo greit, men om jeg noensinne skal føde igjen (noe jeg ikke har planer om) ønsker jeg en 4 timers fødsel som den første[8D][;)] men skal og sies at jeg var i super form og kunne sikkert løpt marraton rett etterpå, hehe. Og jeg skjønte i alle fall ikke hvorfor barnepleieren masa om at jeg måtte ligge å spise middagen min før jeg fikk gå i dusjen[8D]

her gikk fødsel nr 2 ganske raskt.. 2 timer fra vannet gikk til hun var ute ( mine fødsler har begge startet med at poff, vannet går).. Jeg synes det gikk altfor fort igrunn.. fikk liksom ikke tenkt meg om hehe... Stod i papirene mine at fødselen kunne bli rask, da fødsel nr en ikke var så veldig lang den heller.. Kom på sykehuset ca 30 min før hun var ute.. veldig glad sambo ikke var langt unna, da jeg ringte han.. (han var på jobb)... håper virkelig ikke (OM det blir..) neste fødsel går fortere.. da blir det vel hjemme med ungene som hjelp[8D]

men jeg var veldig raskt på beina igjen da.. hadde jeg fått lov hadde jeg nok dratt hjem når jeg fikk reist meg opp[8D]

Jeg hadde styrtfødsel sist, så er veldig spent på neste kjenner jeg...
Fødselen tok 2 timer fra første rie og ingen(inkludert meg selv) skjønte at jeg var i fødsel før det var igjen 45 av fødselen[8|]

Min første fødsel tok ca 3,5 timer. Fødte 50 min etter vi kom på føden. Ved andre fødsel hadde jeg fått streng beskjed om å reise på føden sporenstreks jeg kjente den minste antydning. Det gjorde jeg, og pinlig berørt av dumme meg som hadde reist til føden pga kynnerere, begynte jeg å unnskylde at jeg hadde kommet, og at jeg nok bare overdreiv og skulle sikkert reise hjem igjen med like stor mage som da jeg kom. Jordmora ville undersøke meg siden jeg likevel var der, da kikket hun på meg og sa "du blir her, du har 5 cm åpning" . Dette var ca 1230, jeg hadde slett ikke vondt, bare noen tak i magen. Kl 13 begynte riene å hagle på, skikkelig intense og forferdelig vonde. Jeg rakk og komme meg opp i badekarret, spydde som en gris og beit samboeren i hånda[8|][&:] AUA!! Kl 1346 var jenta ute[:D]
To flotte fødsler, begge i vann uten smertestillende. Kunne gjerne ha gjort det igjen. Var skikkelig sprek etterpå, kunne dratt rett på byen jeg[:D]

Kom inn på sykehuset med 3cm stram åpning, 1knapp time etterpå var lillemor født. Veldig intens fødsel.

Her lå jeg med milde masrier fra fredagen. Ikke veldig vonde, men vonde nok til at jeg ikke fikk sove! (sikkert litt spenning med i bildet også..)

Ble lagt inn på obsposten lørdag kveld fordi jeg bare var i uke 35, og masriene fortsatte hele natta uten særlig effekt.. Begynte å bli vondt i 5 tiden, og litt over 5 hadde jeg 3-4 cm åpning. Halv seks - 25 minutter etterpå -  var han født.

Det var utrolig intenst, og så VANVITTIG vondt! Er jo ikke mulighet for noen smertestillende heller når det går så kjapt. Adrenalinet står jo til himmels, noe som fører til at jeg ikke husker særlig mye. Siden jeg var alene, så er dette litt tist synes jeg, hadde vært kjekt at i det minste noen andre kunne fortalt meg hva som skjedde. Neste gang vil jeg MYE heller ha en 10timers fødsel med både smertestillende og gjerne et minutts pause mellom riene. Litt mer "koselig" enn jeg hadde sist, det var bare hektisk fra ende til annen.

Back
Topp