Rask vektoppgang

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Flere som opplever det? Jeg har jevnt over gått opp slik som tabellen viser og hatt en fin stigning. Men nå, på en uke har jeg gått opp 3,5 kg. Syns dette var sykt mye..? Skal på fostervannskontroll i dag, så skal forhøre meg litt.. Men syns dette var voldsomt!! :p

Flere som opplever det? Jeg har jevnt over gått opp slik som tabellen viser og hatt en fin stigning. Men nå, på en uke har jeg gått opp 3,5 kg. Syns dette var sykt mye..? Skal på fostervannskontroll i dag, så skal forhøre meg litt.. Men syns dette var voldsomt!! :p
Jeg har også gått opp et par kg på veldig kort tid nå. Fått en del væske i kroppen ser jeg,så er nok mye pga det.

Jeg har også gått opp et par kg på veldig kort tid nå. Fått en del væske i kroppen ser jeg,så er nok mye pga det.
Ja, tror også det skyldes vann. Får ikke på meg ringene mine og ansiktet føles hovent. Syns det kom litt tidlig. Er 32+4 i dag. Tror ikke jeg fikk vann før uke 37/38 sist. Men det kan kanskje komme så tidlig?!

Jeg gikk opp 12 kilo innen uke 20, mye var vann. Ringene måtte av i uke 18... Etter det roet vektoppgangen seg, så det er nok vannet som gjør det. Det synes heldigvis ikke så godt, men jeg merker det på fingrene, knærne og anklene. Går mye med støttestrømper, og prøver å drikke en del vann. Så her kom vannet veldig tidlig! Er spent på om det kommer mer fremover..

Ja, tror også det skyldes vann. Får ikke på meg ringene mine og ansiktet føles hovent. Syns det kom litt tidlig. Er 32+4 i dag. Tror ikke jeg fikk vann før uke 37/38 sist. Men det kan kanskje komme så tidlig?!
Ja,er helt vanlig at man får noe vann i kroppen,hvertfall på slutten. Men man skal jo alltid være litt obs på rask vektoppgang om det er snakk om mye vann,for i kombinasjon med høyt blodtrykk og proteiner i urinen,kan det jo være tegn på svangerskapsforgiftning. Men alene er det helt normalt:)

I uke 28/29 fikk ikke jeg på meg ringer og anklene var litt hovne også. Sko og sokker ble plagsomme, men det ble bedre en periode igjen. Hadde gått opp 2,8kg på en uke da.

I uke 28/29 fikk ikke jeg på meg ringer og anklene var litt hovne også. Sko og sokker ble plagsomme, men det ble bedre en periode igjen. Hadde gått opp 2,8kg på en uke da.

Ja, føttene mine er store nå og jeg har fått nerver i klem. Var på fostervannskontroll i dag, fikk beskjed om å følge med og siden jeg har kontroll neste uke hos ordinær lege skulle det gå fint frem til da, skulle det være noe på gang. 3,5 kg var ikke særlig problematisk nå enda, men må følges med slik at det ikke fortsetter i samme gate. De skyldtes ikke foster eller fostervann i hvert fall, så han konkluderte med at det var vann i kroppen min som var skyld i det.

Jeg må ha den mest stabile vektoppgangen i historien. Har gått opp nesten nøyaktig 500gram i uka :P ikke såå gøy å tenke på at jeg har gått opp 17 kg og er i uke 35, men fortsetter kroppen i samme kurve er jeg 20kg opp ved termin, og det skal vel gå helt greit :)

Back
Topp