Først og fremst, jeg har ikke tidligere slitt med at jeg har lagt på meg. MEN nå er jeg bekymret og vil gjerne høre om noen som opplever det samme som meg nå, eller har opplevd det tidligere (og ja, skal spørre jordmor på neste kontroll). Ved uke 12 hadde jeg allerede lagt på meg 8kg ( som jeg syntes på det tidspunktet var mye), men jeg visste da at noe av årsaken lå i kosthold. Det eneste jeg fikk i meg var chips til middag, lakris og salt potetgull utover dagen. Nå er jeg i uke 22 og har lagt på meg 12 kg! Jeg er absolutt ikke hysterisk, men tenkte jeg måtte måle kaloriinnholdet for å finne ut om jeg faktisk spiser for mye. En typisk normal matdag for meg består av grov ristet brødakrive til frokost, dobbel 00 youghurt til mellommåltid, grove knekkebrød til lunsj, tradisjonell middag, youghurt naturell med varme bær til kvelds, samt at jeg spiser 2-3 mandariner til mellommåltid ( en per mellom måltid ). Jeg har veid mat, og regnet på det, til og med i rein desperasjon vært til kostholdsveileder for å dobbelsjekke kaloriinnhold. Alt virker normalt, og jeg ligger faktisk på kaloriunderskudd. Jeg spiser ikke en gang godis lengre i helgene. Uansett så går jeg veldig mye opp i vekt synes jeg. Puppene har doblet seg i størrelse (til min store glede!!), merker litt mer rundt midje, og størrelse på mage tilsier at det ligger tvillinger der(kun ei jente da). Jeg vet at dette er individuelt selvfølgelig men er ute etter å høre om det er flere her med rask vektøkning? Er det noen som har opplevd å gå mye opp i starten, for deretter ikke legge på seg mye? Er også ut etter å høre om noen her har hatt svangerskapsdiabetes eller erfaring med det.