Rask vektøkning

Maanestråle

Gift med forumet
Hva regnes egentlig som rask vektøkning? Har plutselig over natten fått sinnsykt mye vann i beina og hendene, skoene går knapt nok på, og ringene setter dype spor... Fikk en del vann i kroppen sist også, men det kom ikke så brått...
Gikk på vekta i dag tidlig og den var 1,5 kg mer enn i går...

Aner ikke, men syns jo det var en bra vektopgang på kort tid, da. Ville absolutt ringt jm eller lege og spurt, så slipper du å lure på...

Ok...ringte legen - kunne få time om ca to uker...ringte føde.pol - måtte ringe jordmor. Ringte jordmor - fikk beskjed om å ringe legevakta...
GIR OPP! Er vel kanskje ikke veldig akutt heller...hva ville dere gjort??    

Er det virkelig mulig????

hadde ringt lv, også jeg... Ville krevd å få målt blodtrykk og tatt urinprøve.

Ja enig, det er bedre å sjekke en gang for mye en en gang for lite. Ville tatt legen din 5 minutter liksom.. Argh! De er så teite noen ganger...

2barnsmor? skrev:
Jeg ville også krevd å få sjekket blodtrykk og urin! Ring legevakta du :)

Sign!

for min del er ikke det noe unormalt, verken som gravid eller før graviditet.. Vekta mi varierer med 1 kg nesten daglig..kommer så ekstremt ann på hva jeg har spist, om jeg har drukket mye, godt på do osv osv..så du kan jo se ann et par dager, er jo mye mulig det "stabiliserer" seg.
Er det eventuelt svangerskapsforgiftning du er redd for? Da er det i grunn også ganske vanlig å bli ekstremt hoven i ansiktet også..men hadde legen eller jordmora vært bekymret for at det kunne vært noe alvorlig, så hadde du blitt tatt inn, så er nok ingen ting å bekymre seg for. For som sagt, for enkelte er dette helt normalt at veta kan variere såpass fra dag til dag..

Jeg kan gå opp og ned 1-1.5 kg på samme dag jeg, pga vann i kroppen (spesielt om kveldene), så trenger ikke være noe. Håper du fikk gjort noe med det så du slipper å bekymre deg!

Back
Topp