Rask førstegangsfødsel

AnetteGrS

Andre møte med forumet
9.mai våknet jeg klokka 8 og stod opp for jeg fikk ikke sove lengre. Gikk på do og tisset samt stellet meg, så kjente jeg tendenser til "milde magesmerter" nederst i magen. Jeg satte i gang med å flette håret (har så tykt hår at jeg måtte få det bort) og vekket samboer slik at han var klar om dette var noe. Klokka 9 ringte jeg legevakten som satt meg over til jordmor som hadde vakt. Hun ba oss reise til sykehuset til Haugesund (vi har to timer kjørevei). Hadde en del økende smerter jo lengre vi kjørte, men det var bare å puste seg gjennom! Klokka 11 var vi ankommet og jeg ble koblet til CTG. Klokka 12 ble jeg sjekket og da hadde jeg 7cm!! Rett inn på fødestue og jeg spurte angående epidural, for dette var noe jeg ønsket, men jordmor anbefalte å prøve uten da vi ikke visste om fødselen kom til å gå fort. Jeg fikk lystgass og klarte fint å puste meg gjennom med det. Klokka 13 var jeg plutselig 10cm og da var det egentlig bare å sette i gang. 14:18 ble William født med 32 minutter varighet på pressrier. Han var 4570g, 53cm lang og 37cm rundt hodet. Helt ekstremt at jeg som førstegangsfødende skulle få oppleve en SÅ rask fødsel med et så stort barn :Heartblue Er også ekstremt stolt som klarte det uten epidural siden jeg var så sikker på at jeg måtte ha det. Jeg hadde termin 7.mai. Etter fødselen har jeg vært ekstremt oppegående. Jeg var oppe å gikk for å finne meg mat samme kveld som jeg hadde født, så alt i alt en veldig fin opplevelse!:Heartred Endelig er han her!IMG_9875.jpeg
 
Back
Topp