Rask fødsel

gulleliten2012

Forelsket i forumet
Med førstemann tok det ca 12 timer fra første rie til han var ute. Med frøkna tok det 1 time og 20 minutter fra vannet gikk, hadde kun hatt svake rier regelmessig i ca tolv timer til da, da var det brått 4 cm og rett inn på føden. Begge to var satt i gang ti dager etter termin og ti dager før.

Håper på at det skjer naturlig denne gangen, men redd for at hvis vannet går at vi ikke rekker fram :p har ca en times kjøring. Å når vannet har gått så har riene bare blitt kasta på meg konstant til ungen er ute så da er det nok umulig å få meg inn i en bil :p

Fler som allerede tenker på fødselen? :p

Tenker litt..ble satt igang sist en uke på overtid..gikk veldig fort, 40 min aktiv fødsel..Så håper det starter av seg selv denne gangen å at ting tar litt lengre tid:)

Har hatt 2 laaaange fødsler, så tenker jeg har god tid :D men kanskje du kan snakke me sykehuset. Noen får bo nærmere sykehuset den siste tiden :)

Har hatt 3 raske fødsler uten å bli satt i gang, jeg har vært usikker på om jeg rekker sykehuset. Har fått ambulanse. 1t 45min, 2,5t og 3 t har jeg brukt fra første rie...

Misunner dere litt kjenner jeg! Brukte 4,5 døgn sist for 11 år siden. Håper på en kortere og enklere fødsel denne gang :)

Hos meg var det 3.5 time med førstemann. Ble da satt igang med modningstablett 10 dager over.
Fikk beskjed om at viss jeg skulle ha flere måtte jeg bare hive meg i bilen fra første rie da neste gang sannsynligvis ble kjappere.
Så ja, jeg har tenkt på det. Men vi har bare 25 min kjøring, så rekner med det går fint :)

Fra vannet gikk til han var født så tok det 3 timer.
Er veldig spent denne gangen, mangen sier det går fortere for hver gang..... :D

de 2 siste fødslene er styrtfødsel så e forbredt på at denne gang rekker eg ikke fram

Er litt skummelt å tenke på :p
Hvis jeg kjenner det går fort så blir jeg heller hjemme å så får gubben ringe ambulanse :p

Spent på hvordan neste fødsel blir for første gang gitt det fort :) brukte bare 3 timer så kommer ikke til å drøye med å reise inn til sykehuset når jeg kjenner det er i gang

Nr 1: 12 timer fra jeg ble satt igang til han var ute
Nr 2: 9 timer fra første ri til hun var ute
Nr 3: 3 timer og 19 min fra første ri til han var ute
Nr 4: 5 timer pga en konisering som ble gjort var arrvevet så hardt at heg ikke fikk åpning. Men når di fikk slitt det opp var han ute på 10 min

Her tok det 15 timer fra riene kom/vannet gikk til han var ute. De ville ikke sjekke meg pga infeksjonsfare, så jeg fikk verken badekar eller lystgass siden de trodde jeg ikke var i aktiv fødsel ennå. Det var ikke før jeg sa jeg kjente nedpress at de undersøkte meg, og til deres forskrekkelse fant ut at jeg hadde 8cm åpning :D Ser for meg at neste fødsel går fort.

Er litt misunnelig på dere med raske fødsler kjenner jeg. Her tok det 50 timer fra vannet gikk. Var så sliten etter dette. Husker jeg ville heller bli avlivet enn å fortsette på et punkt, haha :P Håper det går dobbelt så fort neste gang, minst!

Er litt misunnelig på dere med raske fødsler kjenner jeg. Her tok det 50 timer fra vannet gikk. Var så sliten etter dette. Husker jeg ville heller bli avlivet enn å fortsette på et punkt, haha :P Håper det går dobbelt så fort neste gang, minst!
Jeg kan nevne at en rask fødsel er en kjempe påkjenning for kroppen. Det tok 6 mnd før jeg følte meg "frisk" igjen. Så tør å påstå at en mellomting er det beste;)

Jeg kan nevne at en rask fødsel er en kjempe påkjenning for kroppen. Det tok 6 mnd før jeg følte meg "frisk" igjen. Så tør å påstå at en mellomting er det beste;)
Hva skjedde som gjorde at du følte deg dårlig så lenge etterpå? :/ det er jo ille.. jeg hadde en fødsel på 3 timer å ble ikke dårlig, så heller 3 timer enn 50!

Jeg skjønner at det blir mer en "storm" av rier når det går så fort. Sikkert ikke kjekt det heller ;)

Hva skjedde som gjorde at du følte deg dårlig så lenge etterpå? :/ det er jo ille.. jeg hadde en fødsel på 3 timer å ble ikke dårlig, så heller 3 timer enn 50!
Selve fødselen gikk kjempefint. Jobbet meg godt gjennom riene. Presset en stund, men det er like jævligt for alle;) Gutten min snudde seg ikke helt, so ble ødelagt av skuldrene hans. Måtte sy mye, slet med infeksjon, ømhet og trykk i underlivet lenge. Mistet mye blod , lav blodprosent i laaang tid. Jeg tror kroppen min fikk sjokk. Så jeg misunte alle som var i så god form etterpå :) Det er ikke mye snakk om hvordan kroppen kan reagere i ettertid, å at en kan forvente at det tar en god stund før en føler seg frisk igjen. Er for lite fokus på dette, alt du snakker med jordmor om handler om graviditet og fødsel.
Så blir jeg litt frustrert av å se hvor perfekt alle bloggere, b-kjendiser å instagram profiler skal framstille det å nettopp har født.

Jeg har tenkt på fødsel lenge nå, før jeg i det hele tatt visste at jeg var gravid. :p Sist gikk vannet kl. 05.30, riene startet 06.30 og 09.26 ble datteren min født med hastekeisersnitt pga. seteleie og smalt bekken. Jordmødrene forberedte seg på fødsel i heisen på vei til operasjonsstua, da riene var så ekstreme at de var redd vi ikke skulle rekke frem. Så håper på å få føde vaginalt denne gangen og gleder meg egentlig litt, men krysser fingrene for at det ikke går altfor fort. 45 min til sykehuset her! :nailbiting: Alle i familien min har raske fødsler. Den lengste var på 8 timer, men ellers ligger de på 4-5.

Back
Topp