Rask fødsel med nr.1. Hva med nr.2?

:angel12
Styrtfødsel var det nok, ja, men den var ikke rask i rekke-fram-til-sykehuset-sammenheng:) Særlig så føltes de to pressriene før jeg fikk presse ganske intense:wideyed: Jeg hadde 5 pressrier tror jeg, og pustet meg gjennom nr 1, 2 og 4 fordi jeg først måtte komme meg i en stilling det gikk an å føde i og så måtte jeg bremse farta:nailbiting:

Fasen med pressing var 45 min med første, 15 min med andre, 5 min med tredje, så nå venter jeg 1min40:hilarious:
Hadde 15 min pressing med nr 1, og maks 5 min med nr 2 jeg også - så blir spennende med nr 3 ;) siden jeg bor såpass langt unna sykehuset håper jeg åpningsfasen er lang nok til at vi kommer oss på sykehuset. Spent på om vi får kjøre selv da.. hadde 2 minutt mellom riene ganske kjapt i forløpet sist.. men nr 1 startet jeg på 5 min mellom riene. De bruker å si at man skal kjøre når man har 15 min mellom riene ;)

Har hatt to fødsler som har startet med super splash-vannavgang :hilarious: første fødsel endte i ks etter 30 timer med lite fremgang og veldig høy crp verdi + feber på 40 hos meg. Med nr. 2 gikk det 10 timer fra vannet gikk til hun var ute. Blir spennende å se hva som skjer med nr. 3 ;)

Hadde 15 min pressing med nr 1, og maks 5 min med nr 2 jeg også - så blir spennende med nr 3 ;) siden jeg bor såpass langt unna sykehuset håper jeg åpningsfasen er lang nok til at vi kommer oss på sykehuset. Spent på om vi får kjøre selv da.. hadde 2 minutt mellom riene ganske kjapt i forløpet sist.. men nr 1 startet jeg på 5 min mellom riene. De bruker å si at man skal kjøre når man har 15 min mellom riene ;)
Med nr 1 startet jeg med 20 minutter mellom. Nr 2 startet med 10 min mellom. Startet som veldig svak kiling i magen. Så svakt at jeg bare kjente de om jeg kjente etter, så det ble brått 20 min i stedet et par ganger med andremann i begynnelsen fordi jeg gikk glipp av en om jeg gjorde noe annet enn å sitte stille. Jeg hadde fordelen med å aldri ha kjent kynnere, så en kiling jevnt over ble raskt identifisert som rie. Nr 3 skilte seg ut med at det aldri ble regelmessig. Kunne stilt klokka etter regelmessigheten med de to første. Kom jevnt raskere og sterkere mens jeg ventet i timesvis hjemme. Med tredjemann virket det som om jeg kjente kynnere for første gang. Hyppigere om jeg sto og gikk, sjeldnere om jeg satt og lå. Varighet, intensitet og hyppighet varierte helt til han var ute. Merkelige greier. Skjønte det var rier av at de ble småvonde etterhvert. Var faktisk usikker på om jeg ville bli sendt hjem for falsk alarm fra sykehuset da jeg kom dit. Han var ute 1,5 time senere.

Back
Topp