Rask fødsel med nr.1. Hva med nr.2?

TsumTsum

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Novemberfnuggene 2023
Første fødsel gikk temmelig raskt. Jeg opplevde verken at vannet gikk (før på sykehuset tett opp mot fødsel) eller å ha rier med noe særlig pause i mellom. Det starta rett på, og jeg rakk akkurat å komme meg til sykehuset før jeg måtte begynne å presse.
Noen som har opplevd lignende med barn nr.1, som også har født barn nr.2? Hvordan var din andre fødsel i forhold?

Nei, her gikk det trått med nr 1, 30 timers fødsel og lang prosess med å få han ut.
Fødsel nr 2 varte i 12 timer og tøtto kom raskt ut, i fosterposen faktisk, hadde dårlig tid tydeligvis :)

Nr 1 tok ca 2,5 timer, nr 2 tok rett under 2 timer.. skal ha nr 3 og 4 nå, og er spent da jeg ikke får føde på mitt lokalsykehus, men må kjøre 3 timer for å føde...

Jeg hadde keisersnitt med første.
Håper å kunne føde vaginalt denne gangen (om alt går som det skal) :) Men hvis det er arvelig så føder jeg raskt. Mamma sine fødsler har vart mellom 45min- 2 timer på det lengste. Men det skjer det som skjer. Jeg er isåfall spent:)

1.barn -vannet gikk hjemme og 5t etter var han ute..
2.barn -50minutter fra første rie.
3.barn - jordmor møtte oss utenfor akuttmottaket på ahus, med seng..! Rakk akkurat å komme oss inn på et rom før han kom ;)

1.barn -vannet gikk hjemme og 5t etter var han ute..
2.barn -50minutter fra første rie.
3.barn - jordmor møtte oss utenfor akuttmottaket på ahus, med seng..! Rakk akkurat å komme oss inn på et rom før han kom ;)
Uff, det jeg frykter :eek: at det skal gå så mye raskere. Jeg har et stykke å reise til sykehuset.. jeg føler et sterkt behov for å komme meg på sykehuset først, selv om det sikkert går greit i ambulansebåten/bilen også :sorry:

Ta det opp med jordmor.. Det jeg hadde bestemt meg for var å dra til sykehuset UMIDDELBART da jeg kjente rier.. Ikke vente hjemme og telle minutter.. Umulig å vite hvordan neste fødsel blir, men jeg er tydeligvis sånn skrudd sammen at jeg føder veldig raskt :wacky: Slipper å ta båt da heldigvis.. Mulig jeg hadde prøvd å campe litt nærmere sykehuset når det nærmet seg termin hvis jeg var deg;)

Ta det opp med jordmor.. Det jeg hadde bestemt meg for var å dra til sykehuset UMIDDELBART da jeg kjente rier.. Ikke vente hjemme og telle minutter.. Umulig å vite hvordan neste fødsel blir, men jeg er tydeligvis sånn skrudd sammen at jeg føder veldig raskt :wacky: Slipper å ta båt da heldigvis.. Mulig jeg hadde prøvd å campe litt nærmere sykehuset når det nærmet seg termin hvis jeg var deg;)
Det kunne jeg ha gjort, men så er det ikke noe særlig å bo på hotell i ubestemt tid heller :joyful: det kan bli dyrt! Men jeg er helt enig i at det ikke blir aktuelt å sitte hjemme og telle minutter.

Mine fødsler har ikke vært veldig raske, men nr 2 og nr 3 var begge 1/3 av tiden til fødselen før, så om den trenden fortsetter, vil det gå veldig raskt nå med nr 4;)

Jeg ser at det virkelig går igjen at fødslene går raskere og raskere da! :nailbiting::D
Noen som har opplevd å ikke komme seg til sykehuset?

Jeg er i samme båt som deg, fikk klar beskjed at jeg skulle reise ned ved første rie og ringe på veien ned. Så er meget spent på fødsel nr 2!

Jeg er i samme båt som deg, fikk klar beskjed at jeg skulle reise ned ved første rie og ringe på veien ned. Så er meget spent på fødsel nr 2!
:nailbiting:Det går jo absolutt som regel fint å føde på vei dit også, men jeg skulle aller helst ha kommet meg til sykehuset først! Krysser alt jeg har for at jeg rekker bort.
Har du også lang vei?

Snakker vi hele fødselen eller bare aktiv fødsel da?

første fødsel varte totalt 12 timer, 6 timer aktiv fødsel

Andre fødsel startet med rier på natta, men fødte ikke før litt før kl 24.00 på kvelden... Så lang åpningsfase, men hadde under 2 timer skriv fødsel!

har 2,5 time reisevei til sykehuset, så det kan bli spennende....

Snakker vi hele fødselen eller bare aktiv fødsel da?

første fødsel varte totalt 12 timer, 6 timer aktiv fødsel

Andre fødsel startet med rier på natta, men fødte ikke før litt før kl 24.00 på kvelden... Så lang åpningsfase, men hadde under 2 timer skriv fødsel!

har 2,5 time reisevei til sykehuset, så det kan bli spennende....
Det er vel hele fødselen fra man skjønner at det er på gang til ungen er ute som er interessant for de som føder raskt. Rekker man skjønne det i tide? Min siste fødsel var 1,5 time fra 4 cm til ungen var ute, men jeg hadde kjent rier i flere timer, så den havnet ikke i rask-kategorien likevel.

Mamma fødte rask med nr 1, så hun ble lagt inn før det startet med de neste. 10 minutter fra første rie til ungen var ute med nr 2, men den var igangsatt. Flaks en jordmor fikk tatt imot....

Det er vel hele fødselen fra man skjønner at det er på gang til ungen er ute som er interessant for de som føder raskt. Rekker man skjønne det i tide? Min siste fødsel var 1,5 time fra 4 cm til ungen var ute, men jeg hadde kjent rier i flere timer, så den havnet ikke i rask-kategorien likevel.

Mamma fødte rask med nr 1, så hun ble lagt inn før det startet med de neste. 10 minutter fra første rie til ungen var ute med nr 2, men den var igangsatt. Flaks en jordmor fikk tatt imot....

faktisk så regnes fødselen din som styrtfødsel selv om du hadde lang tid før aktiv fødsel ;) min også - selv om Jeg gjerne omtaler den som verdens lengste fødsel ;)

:angel12
faktisk så regnes fødselen din som styrtfødsel selv om du hadde lang tid før aktiv fødsel ;) min også - selv om Jeg gjerne omtaler den som verdens lengste fødsel ;)
Styrtfødsel var det nok, ja, men den var ikke rask i rekke-fram-til-sykehuset-sammenheng:-) Særlig så føltes de to pressriene før jeg fikk presse ganske intense:wideyed: Jeg hadde 5 pressrier tror jeg, og pustet meg gjennom nr 1, 2 og 4 fordi jeg først måtte komme meg i en stilling det gikk an å føde i og så måtte jeg bremse farta:nailbiting:

Fasen med pressing var 45 min med første, 15 min med andre, 5 min med tredje, så nå venter jeg 1min40:hilarious:

Back
Topp