Rasist...

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Hvis man kommer med påstander som at man ikke har noe til overs for utlendinger, da bør man tåle at folk tror man er rasist altså. Da er man vel egentlig rasist, for man dømmer folk etter rase/opphav.

Jeg er så lei av slike idiotiske påstander! "Liker ikke utlendinger, men er ikke rasist altså!", "Dissa jævla utlendingene - men hey, kom ikke her og kall meg rasist" osv. osv.

jeg er ikke rasist, MEN jeg har ikke noe til overs for utlendinger [:D]

jeg mener det er en forskjell på å ikke like og ikke ha noe til overs.. jeg kan si at jeg ikke har så mye til overs for deg (dette var bare et eks[:D]) men det betyr ikke at jeg ikke liker deg ol

ORIGINAL: mamma_85

ORIGINAL: ¤Ida

helt enig...
er så mye opprop om rasisme at jeg tror jeg bynner å helle mot det nå, er så MØKK lei at man skal bære våre "nye landsmenn" på gullpute[>:]

Blir de bært på noe mer gullpute enn du og meg???

Ja.. [;)]

ORIGINAL: mens.vi.venter

ORIGINAL: Hyssamaia!

Syntes enkelte er litt kjappe med å uttale seg enkelte ganger..
Hvor går grensen til å være rasistisk? Folk ble kalt rasister fordi de ville ha politi uniformen fri for hijab.. er egypterne rasister fordi de ber folk kle på seg der nede? der må man jo nærmest være fullt påkledd 24/7..

Jeg har ikke så mye til overs for utlendinger, men jeg er ikke rasist av den grunn. jeg har mine grunner til å være skeptisk mot våre nye landsmenn.
Blir litt irritert, for så fort man kommer med den minste ting som ikke er 100% possitivt om utlendinger så er man rasist[:'(]

det er vel heller våre nye landsmenn som er rasister og kvinnediskriminerende!! har en nabo som er fra tyrkia og fordi han måte snakke med meg i stede for min sambo så ble jeg rasist ( ifølge han)!!! fordi jeg forsto ingen ting og orket ikke å høre på han fordi han ikke var hvit og norsk...!!! sa han. d eneste jeg sa var at hvis det var noe kunne han si det til meg istede siden jeg eier like mye her som min sambo!! men men...

Ja når naboen din er sånn, så er nok alle nye landsmenn sånn [8|]

Hvis man kommer med påstander som at man ikke har noe til overs for utlendinger, da bør man tåle at folk tror man er rasist altså. Da er man vel egentlig rasist, for man dømmer folk etter rase/opphav.

Jeg er så lei av slike idiotiske påstander! "Liker ikke utlendinger, men er ikke rasist altså!", "Dissa jævla utlendingene - men hey, kom ikke her og kall meg rasist" osv. osv.

Ingen utlendinger??? Kaller det rasistisk jeg da.
Du dømmer jo tydligvis disse siden du ikke har noe til overs for noen av utlendingene du ser/møter!!

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: mamma_85

ORIGINAL: ¤Ida

helt enig...
er så mye opprop om rasisme at jeg tror jeg bynner å helle mot det nå, er så MØKK lei at man skal bære våre "nye landsmenn" på gullpute[>:]

Blir de bært på noe mer gullpute enn du og meg???

Ja.. [;)]

Fordi???

Helt enig hyssamaia. Jeg er ikke rasist,men er en del utlendinger jeg ikke kan fordra,men det er en del nordmenn jeg ikke kan fordra heller,så for min del så har det ikke noe med å være rasistisk å gjøre.

ORIGINAL: Bdancer

jeg er skeptisk til mange folk. men ikke pga hvor de er fra, hudfarge eller religion. Jeg er skeptisk til personligheten til noen folk...og det er jo uavhengig av rase... synes også rasist brukes unødvendig mye.

Det var det jeg ville komme fram til i innlegget mitt ja..men signerer dette siden det var bedre formulert[:)]

ORIGINAL: Hyssamaia!

jeg mener det er en forskjell på å ikke like og ikke ha noe til overs.. jeg kan si at jeg ikke har så mye til overs for deg (dette var bare et eks[:D]) men det betyr ikke at jeg ikke liker deg ol

nei det er sant, men det kan tolkes helt annerledes !

og jeg tolker det som at du ikke liker noen utlendinger uansett hvem det er .. men nå har jeg jo lest litt hva du skriver og ser at det ikke er sånn [:)]

nei jeg liker ikke noen utlendinger uansett hvem[:D] jeg snakker med de, hjelper de, omgås de ol på lik linje som med norske.. men i starten før jeg har blitt kjent med de er jeg litt reservet[:)] pga det jeg har opplevd når det gjelder utlendinger.. og av den grunn mener jeg at jeg ikke kan kalle meg rasist..

hadde jeg ikke tålt trynet på de, ikke kunne se på de, snakket til de eller noe.. da hadde jeg nok været en rasist..

Hvorfor skal alt deles inn i "utlending" eller "afrikaner" eller "nordmann"? Hvorfor må vi alltid "deles inn" etter vår bakgrunn/hudfarge?

Skjønner det er praktisk i f.eks etterlysninger når man skal beskrive utseendet til en savnet person, men å mene at "nordmenn" er sånn, eller "utlendinger" er sånn får det til å fryse kaldt nedover ryggen min.

Back
Topp