Rasist...

Hyssamaia!

Gift med forumet
Syntes enkelte er litt kjappe med å uttale seg enkelte ganger..
Hvor går grensen til å være rasistisk? Folk ble kalt rasister fordi de ville ha politi uniformen fri for hijab.. er egypterne rasister fordi de ber folk kle på seg der nede? der må man jo nærmest være fullt påkledd 24/7..

Jeg har ikke så mye til overs for utlendinger, men jeg er ikke rasist av den grunn. jeg har mine grunner til å være skeptisk mot våre nye landsmenn.
Blir litt irritert, for så fort man kommer med den minste ting som ikke er 100% possitivt om utlendinger så er man rasist[:'(]

helt enig...
er så mye opprop om rasisme at jeg tror jeg bynner å helle mot det nå, er så MØKK lei at man skal bære våre "nye landsmenn" på gullpute[>:]

Rasist går jo egentlig på rase. Men det er bare så mye lettere å si, enn "fremmedfientlig", "fremmedfrykter", som ikke er ett ord engang, eller "idiot uten egne meninger, bare tar alt fra Frp- eller Demokratene-programmet"

ORIGINAL: |Toadette|

Helt enig! [&:]

Når noen snakker nedsettende om en hel gruppe mennesker og tillegger dem dårlige kvaliteter eller regner dem som mindre verd enn seg selv om sin egen gruppe, er det rasisme.

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

det er kanskje ikke mange rasister her inne, men veldig mange med fremmedfrykt !

Oh yeah!

ORIGINAL: Hyssamaia!

Hvor går grensen til å være rasistisk? Folk ble kalt rasister fordi de ville ha politi uniformen fri for hijab.. er egypterne rasister fordi de ber folk kle på seg der nede? der må man jo nærmest være fullt påkledd 24/7..

Jeg har ikke så mye til overs for utlendinger, men jeg er ikke rasist av den grunn. jeg har mine grunner til å være skeptisk mot våre nye landsmenn.
Blir litt irritert, for så fort man kommer med den minste ting som ikke er 100% possitivt om utlendinger så er man rasist[:'(]

SIGNERER!

ORIGINAL: |Toadette|

Det var vel ingen som kalte noen rasister inne på den andre tråden vel ??? eller??

jeg bryr meg ikke om noen i politet bruker hijab ! og jeg kaller heller ikke de som har noe i mot det for rasister !

men de som hele tida klager over utlendigner, nja de kan jeg vel kalle for rasister te slutt .

"Der drar du debatten opp på det nivået den bør være, nemlig om hijab til politiuniformen er OK eller ikke. Men i det de rasistiske utsagnene hagler, så fordummer man en debatt som kunne vært interessant å ta. I det man begynner å diskutere MUSLIMEr istedenfor religionsutøvelse og uniformkoder, så har man drept hele debatten. Det gjorde Frp i går. Diskusjonen var saklig før idiotpartiet over alle idiotpartier trakk nisseluen nedover øyenene og begynte å diskutere muslimer. Og desverre er 1/3 av norges befolkning så ukritiske og dumme at de tror det er det det dreier seg om. Ditt første innlegg handler om muslimer, og det er det jeg angriper. Utsagnet du kommer med i det innlegget er også et rasistisk utsagn. Det siste innlegget ditt diskuterer religiøse symboler i en uniform og er saklig og har ingenting med rasisme og gjøre. Dersom du ikke oppfatter deg selv som rasist, synes jeg du bør holde deg til saken slik du gjør i siste innlegg her. "

eg oppfattet det som at hun kalte hun rasist [8|]

Jepp! Jeg syntes det var et rasistisk utsagn å skrive at "Muslimene vil overta landet vårt". Det er den slags DEM mot OSS holdning som er rasistisk i mine øyne. Som jeg skrev over her: GENERALISERING. Jeg er temmelig sikker på at ALLE muslimer ikke har en tanke om å overta landet VÅRT. Dessuten er det mange muslimer som er norske, og dermed inkludert i VÅRT.

Derimot vil jeg få presisere at jeg ALDRI har kalt noen rasist fordi de er imot hijab sammen med politiuniform. Det er en helt annen debatt, og det prsiserer jeg også flere ganger inne i den diskusjonen. Så se innleggene mine i sammenheng. Jeg angrep ingen for å være rasistisk fordi de var imot hijab til politiuniformen.

ORIGINAL: Hyssamaia!

SIGN!!! Men jeg drar jo ikke alle over EN kam...vet om fler ok utlendninger.

Og selv om jeg ikke syns noe om hijab og poiltiuniform, er jeg vel for faen meg ikke rasist fordet[>:]

Det var vel ingen som kalte noen rasister inne på den andre tråden vel ??? eller??

jeg bryr meg ikke om noen i politet bruker hijab ! og jeg kaller heller ikke de som har noe i mot det for rasister !

men de som hele tida klager over utlendigner, nja de kan jeg vel kalle for rasister te slutt .

Sitter du å sover når du skriver eller??

Syntes faktisk at utlendinger er mer rasistiske. Opplever ofte at nigerianske/somalianske kvinner kan være rett og slett hatsk mot norske kvinner. Min svigerinne blei spyttet i ansiktet når vi var på uteresturant, av en nigeriansk kvinne. Jeg har blitt kalt stygge ting av noen nigerianske damer som går på butikken her. (jobber på et bordell som ligger borti gaten) Og det er mange tilfeller jeg har vært borti på nattklubbene jeg har jobbet der utlendinger faktisk er rasistisk.

ORIGINAL: CogJ

det innlegget var til meg, og jeg syntes det er helt teit å bli kalt rasist for jeg ikke syntes at hijab eller hvordan det skrives, passer inn i politiet...

MEN, de som kommer her å lager jævelskap, dreper, stjeler, voldtar, misbruker barn, ja de kan faen mg reiser der de de kom fra...

Og som du vet VELDIG godt, så var det ikke på grunnlag av at du ikke syntes hijab passet med politiuniform jeg skrev det innlegget!

ORIGINAL: Fru Riskorn

Når noen snakker nedsettende om en hel gruppe mennesker og tillegger dem dårlige kvaliteter eller regner dem som mindre verd enn seg selv om sin egen gruppe, er det rasisme.

Ja, bare synd at mange ikke skjønner at det går begge veier[>:] Er mange utenlandske som er rasisitiske mot Norske og samme i andre deler av verden som f.eks i USA så er det mye rasisme som går begge veier..

Er i mot at de som er utenlandske kriminelle skal få bli her osv(mener alle med utenlandsk statsborgerskap), er utrolig mye av det og jeg mener da at de kan bli sendt hjem så hjemlandet kan få de "problemene" de kriminelle fører med seg!

Flott at vi hjelper de som virkelig trenger det!

Rapport | Innlegg nr.: 1

Så jo det på tv når israel skulle ha en fredlig markering i oslo, og hva palestinerne gjorde da..
ser også ofte på nyhetene fra "ville vesten" mennen tar med gutteungene ut får og demonstrere, de ser jo helt gale ut jo..hehe
Er ikke rart at mange Norske blir mer og mer skeptiske, når man får med seg sånt inn i landet vårt..
(Heldigvis er ikke alle som kommer hit sånn da)

ORIGINAL: KRISTINEJ

Så jo det på tv når israel skulle ha en fredlig markering i oslo, og hva palestinerne gjorde da..
ser også ofte på nyhetene fra "ville vesten" mennen tar med gutteungene ut får og demonstrere, de ser jo helt gale ut jo..hehe
Er ikke rart at mange Norske blir mer og mer skeptiske, når man får med seg sånt inn i landet vårt..

Norge er jo ett kristent land, folk velger selv og flytte hit..
Hadde vi fått så mye hjelp om vi hadde flyttet til feks palestina? sosialhjelp og trygd.. hehe

Ehhh....
Får de som bor i Palestina sosialhjelp og trygd i det hele tatt??

Tror ikke de har samme system der som her gitt, enten du er svart, hvit, gul, rød, blå, lilla, kristen, hindu eller muslim, jøde eller sikh.

Jeg vil bare starte med å si at jeg virkelig gir F i om politiet bruker hijab eller ikke. Jeg forstår ikke hvorfor man skal problematisere det i det hele tatt. Tror nok det er viktigere debatter å ta i politiet. For meg er dette en bagatell.

Så vil jeg bare si at mange av utlendingene vi har i norge er flyktninger. De kommer fra et sant helvete. Og grunnen til at de er i norge er ene og alene fordi de ikke kan bo der de egentlig har lyst til å bo. Jeg syns man skal prøve å vise litt empati og forståelse. At noen utlendinger gir et dårlig inntrykk, bør ikke føre til at man fordømmer alle som ikke er etnisk norske.
Syns dere virkelig det er rettferdig at vi skal be noen om å forkaste hele sin bakgrunn og fullt og helt bli norske? Skal det virkelig være et problem for oss at noen har en dings på hodet? Jeg ser ikke det store debattgrunnlaget..

ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: Fru Riskorn

Ja, bare synd at mange ikke skjønner at det går begge veier[>:] Er mange utenlandske som er rasisitiske mot Norske og samme i andre deler av verden som f.eks i USA så er det mye rasisme som går begge veier..

Er i mot at de som er utenlandske kriminelle skal få bli her osv(mener alle med utenlandsk statsborgerskap), er utrolig mye av det og jeg mener da at de kan bli sendt hjem så hjemlandet kan få de "problemene" de kriminelle fører med seg!

Flott at vi hjelper de som virkelig trenger det!

klart det går alle veier det! Når det er en overlegen gruppe mot en underlegen gruppe, og den overlegne gruppen velger å utøve sin makt uten hensyn til den underlegne, er det raisme. Om det er hvite mennesker som er stygge med svarte, eller svarte med hvite har ingenting med saken å gjøre. Klart at mennesker med mørk hud kan være like rasistiske som mennesker med lys hud! En drittsekk er en drittsekk - uansett hudfarge...

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

ORIGINAL: KRISTINEJ

Norge er jo ett kristent land, folk velger selv og flytte hit..
Hadde vi fått så mye hjelp om vi hadde flyttet til feks palestina? sosialhjelp og trygd.. hehe

Ehhh....
Får de som bor i Palestina sosialhjelp og trygd i det hele tatt??

Tror ikke de har samme system der som her gitt, enten du er svart, hvit, gul, rød, blå, lilla, kristen, hindu eller muslim, jøde eller sikh.

var derfor jeg fjernet det, blandet litt..

det er kanskje ikke mange rasister her inne, men veldig mange med fremmedfrykt !

Og hva begrunner du dette argumentet med?? Hva siker du til når du sier at folk her inne har fremmedfrykt?

Greit å komme med eksepler.. istede for bare å si noe sånt!

ORIGINAL: Skorpio82

Sitter du å sover når du skriver eller??

det er mulig !

har jeg kalt noen rasist fordi de mener at man ikke skal bruke hijab når man er politi ?

Ikke alltid man sikter til deg vettu[:)]

Det var èn som var riiiiiiiiiimelig kjapt ute og kalle en for rasist! Etter bare et innlegg om at hun ikke synes noe om hijap til politiuniformen

Back
Topp