rasendes på vekta

inLove

Elsker forumet
holdt på å få stolpesjokk når jeg gikk på vekta i dag og den viste 5 kilo opp[:(] blir så lei meg,sikker på at jeg kommer til å bli den dundra til babyen kommer ut[:(] trudde jeg kom til å være sånn snerten gravid som ikke la på seg noe særlig jeg[&:] andre som legger på seg?

Det er da ikke så mye.. 7-8 kg her.. 

Synes ikke 5 kg var mye jeg altså, du er jo halvveis! [;)]

Må legge til at jeg er ganske opptatt av vekta ellers, men nå som jeg er gravid driter jeg i det. Koser meg med å være gravid og er storfornøyd med kroppen min nå! [:)] Den fungerer perfekt og kan bære fram og livnære noe helt fantastisk. [;)]

men hadde ikke heilt forventa det så tidlig..må sei det at jeg er veeeldig opptatt av vekt..[&:] sikkert ikke bra i denne situasjonen men håper ting stansera snart.

5 kg opp totalt? I så tilfelle er jo ikke det så mye :-). Jeg har lagt på meg 3 kg hittil, men en del muskler er nok krympet litt. Men ligner jeg på min mor og søster kan jeg glede meg til 30 kg vektøkning...[&:]. Husk at normalvektige bør legge på seg 12-16 kg. Er en under normalvektig så bør en legge på seg enda mer.

ja 5 kilo totalt...mamma la på seg 10 kilo med meg men 28 med dei 2 første[&:] ei venninne av meg fikk baby i juni og ho la på seg 2 kilo,hadde sett for meg noe sånt jeg[;)]

må også si at jeg ikke syns 5 kg er mye for halvveis svangerskap. Har selv lagt på meg 6 kg [:)] å tenker ikke så mye på det. vi legger på oss mest mellom uke 17 - 23, så det er helt normalt!

bare du spiser normalt og alt det der så får du den vektøkningen som du skal ha [:)] om det er 10 eller 30 kg totalt.

jeg bekymrer meg ikke for vekta [:)] den kommer som den kommer. men forstår at det er litt sjokk å se disse tallene gå fort oppover - men du er jo i den riktige vektøkningsperioden [:D]

la forresten på meg rett over 20 kg med forige mann - og de bare raste av igjen.... så det er veldi individuelt om hva som er riktig vektøkning [:)]

Oi. 2 kg? For meg høres det nesten helseskadelig ut. Babyen alene veier jo mer enn det, så kommer morkake, blodvolum, bryster osv i tillegg. Hun må ha gått en del ned i vekt under graviditeten hun, og ikke hatt mye å gå på til ammingen.

er heller ikke bestevenn med min vekt lengre har gått opp 6-7 kg.. men men ikke så mye å gjøre med det ennå..

Jeg veier fortsatt bare 52 kilo, tre mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid, så her er det motsatt problem og det problemet er faktisk litt mer alvorlig, selv om de sier det ikke går ut over babyen i magen da.... [8|][8|][8|]

ho venninna mi har blitt litt vell tynn da så ja hun kunna sikkert ha gått opp litt mer under svangerskapet.men trudde de va fra uke 25 man la på seg mye så da såg jeg for meg 40 kilo opp[&:] men skal vell noe til[;)] vet at det kommer ett vidunder ut av dette men håper jeg slipper å gå opp så mye og at jeg blir "normal" igjen. vet det er enkelte som sliter med å få av seg svangerskapskiloene og håper at jeg slipper å bli en av dem...men spiser ganske normalt og har hund så går tur hver dag..men nå har vi ferie og da har jeg spist litt snop[8D] det er ihvertfall ikke vann dissa 5 kiloa jeg har gått opp[;)]

jeg har gått opp fra 48,9kg til 53,9kg... hmm ekke det akkurat 5kg ?? [8D][:)]
er veldig lav da, så er ikke sånn spinkel å tynn.

jeg har gått opp ca 4,  det siste kg har kommet siste to ukene, selv om jeg har kasta opp masse... merksnodig... 
meeen jeg gikk ned ca 6 kg før jeg ble gravid, er fornøyd jeg ikke har gått opp de ennå[:D] kommer nok tidsnok tenker jeg

Jeg gikk også opp 5 kg i en fei i uke 20. Har nesten ikke fått mage, men kjenner at jeg er tyngre. Spiser normalt og trener regelmessig.. men, visse kilo skal på:)

Hvis kostholdet er noenlunde normalt og at en beveger seg, så bør en ikke kikke på vekta en gang. Det er bare tall og alle legger på seg forskjellig. Viktigste er at en er fornøyd med egen kropp og tilstand.

[:)][:)][:)]

2 kg tilsammen:) er ganske fornøyd med det,men hadde rekna med å gå opp mer..

Jeg har foreløpig gått opp ca 1,5 kg. Er veldig glad for at det ikke har kommet på så mange kg, men det kommer vel snart flere tenker jeg[:'(] Forrige gang gikk jeg opp 30 kg..DET vil jeg ikke oppleve igjen[:@]

jeg har gått opp litt under 1,5kg siden jeg ble gravid (MEN det skal sies at det "hang" igjen 4 kg fra forrige svangerskap.. )
Sist gikk jeg opp minst 20kg før jeg fødte, men håper vekta stopper litt før denne gangen.

jeg har lagt på meg 1 kilo siden vi kom igjen fra syden og det er 1 uke siden[:(] men jeg skal alltids takle å gå opp totalt 15 kilo men IKKE mer..jeg er ganske lav så 15 kilo må være maks..

Meste jeg har lagt på meg i de fire svskapa jeg har hatt fra før er 2 kg med minstemann. Ellers så har vekta stått stille. Jeg gikk ned 12 kg med eldstemann, men han var jeg utrolig syk med så der måtte jeg få intravenøst. Men likevel så veide han 3310 gr og var 47 cm lang så han fikk det han trengte sånn sett.

De tre siste har vært 3740 gr og 50 cm, 3750 og 49 lang og minstemann var 3790 gr og 49 cm lang. Har jo ikke akkurat vært noen fugleunger som har kommet[:D][:D]

Og jeg har helt normal vekt, vipper mellom 65 og 70 kg, kommer an på om det er sommer eller vinter [:D][:D][:D][:D] Og jeg er 168 cm høy hele året [;)]

Kos dere med magen damer og nyt det å være gravid. Det er så utrolig individuelt hvor mye og hvor lite man går opp, men UANSETT så tar barnet det det trenger av næring.
Hittil i dette svskapet så har jeg lagt på meg 1,5 kg og jeg dytter i meg det jeg har lyst på uten å ofre vekta en tanke. Den kommer som den vil.

Så lenge man tenker litt på å ha ett forsåvidt sunt og variert kosthold i hverdagen være seg man er gravid eller ikke så er ikke det noe som endrer seg drastisk bare for at man er gravid. Man følger jo vanene sine likevel, til tross for at man kan få noen lyster her og der, men man vet jo hvorfor de kommer. Da er det kroppen som trenger noe av det som er i disse tinga vi da dytter i munnen uansett om det er skolekritt, nedlagte agurker, papir, ansjos og alt det andre rare greiene som man hører og leser om [:D][:D][:D][:D]
Har selv heldigvis aldri hatt noen av disse lystene (takk og pris), har holdt meg til gulrøtter, nøtter og salt lakris.

Ha en strålende kveld damer og kos dere med magene!!![8D]

Back
Topp