Rasekatt - hvilken?

gutt09jente11

Forumet er livet
Vi har hatt huskatter, og har nå en hannkatt på 2 år.

Vi har så veldig lyst på en rasekatt, men så usikker på hvilken??

Har stor enebolig med stor hage, bor på landet. Har to unger under 4 år. Har også hund og ilder, men de har jo ikke så mye kontakt med katten akkurat.

Har ikke lyst til å betale 10 000 heller, tenker jo bare som kosekatt og familiekatt - ikke utstilling. :)

Hjelp! :P Hva har dere og hvorfor?

Norsk skogskatt :) ( eller jeg har vell strengt talt blandingskatt.. Men det er en del skogskatt i den ). Utrolig snill katt, og de jeg kjenner som har den rasen er også fornøyd med pusen :) Også er de kjempe pene <3

Jeg kan anbefale Ragdoll på det varmeste! De er veldig rolige og kosete katter som går godt sammen med små barn :) Finnes ikke bedre gemytt på rasekatter enn Ragdoll spør du meg (jeg har vært borti endel). Anbefaler en kastrert hannkattunge (hunnkattene kan være litt "sære")

men hvordan har ikke ilderen og hunden så mye kontakt med kattene? de er jo i samme hus?

spør av nysgjerrighet altså ;)

vi har blanding med skogskatt i seg. veldig bedagelig snill sofapus ;)

Vel jeg vil ikke anbefale main coon, selvom de er kjempe fine katter og veldig kosete så er mange av de uforutsigbare dessverre. Men MÅ det være rasekatt?

Ilderen er i 2.etj, og der er ikke kattene. :) Hunden er mye ute, ellers har den plass på stuen der den ligger. :)

Nei det må jo ikke være rasekatt, men det hadde vært litt spennende å ha en katt utenom det vanlige. :)

Ragdoll, uten tvil!

Vi har fem maine coon..... Og mer tålmodige katter med unger har jeg ikke sett.... Men viktig å velge oppdretter som har hatt tid til dem. Store, flotte, morsomme og meget rolige... Bortsett fra at de er veldig gla i å ut altfor tidlig på morgenen.... Hehe..... Vi bor på landet og her får de være ute så mye de vil.... Storkoser seg:-D

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Jeg har en katt som er blanding av ragdoll og burmeser.
Og dette er en rimelig spesiell katt. Han er gode egenskaper fra de begge.
Han er en katt som elsker barn, han går bort til min 6 måneders gammel sønn å legger seg ned å lar han dra og kose på babyvis ;) ImageUploadedByBV Forum1358022007.892211.jpg
Her sitter katten å maler mens trollet drar i ørene hans. Utrolig herlig katt.
Og dette tror jeg er ragdoll sine egenskaper, iallefall i følge min dyrlege :)
En burmeser er en litt mer utfordrende katt, som er sta, snakker mye, og familiekjær.
Min er dette også :p
Jeg vil anbefale deg å lese litt om forskjellige raser og finne en som passer for dere :)

Jeg har en katt som er blanding av ragdoll og burmeser.
Og dette er en rimelig spesiell katt. Han er gode egenskaper fra de begge.
Han er en katt som elsker barn, han går bort til min 6 måneders gammel sønn å legger seg ned å lar han dra og kose på babyvis ;) Vis vedlegget 1900
Her sitter katten å maler mens trollet drar i ørene hans. Utrolig herlig katt.
Og dette tror jeg er ragdoll sine egenskaper, iallefall i følge min dyrlege :)
En burmeser er en litt mer utfordrende katt, som er sta, snakker mye, og familiekjær.
Min er dette også :p
Jeg vil anbefale deg å lese litt om forskjellige raser og finne en som passer for dere :)

Hihi, sånn er vår katt også :) Så tålmodig med ungene. Det er en huskatt :)

Ragdoll er nydelig, og har lest mye om mange katter, men står jo så bra om alle sammen :D

Må bare få si det igjen, Ragdoll er fantastiske familiekatter :) 2-åringen her koser og klemmer på hannkatten her, drar han i ørene og han er veldig tolmodig med han :) De har aldri klort eller gjort han noe vondt. De går heller vekk til et sted hvor 2-åringen ikke kommer til hvis det blir for voldsomt :) Dessuten er de veldig vakre katter, og er du heldig så finner du et kull hvor en av kattungene har en fargefeil slik at de selges noe rimeligere enn fullpris. Uansett rase er det nok en stor fordel at oppdretter har barn og at kattungene er vant med å bli håndtert av barnehender ;)

Siameser / orientaler! Kortpelsa og enkel ift pelsstell, masse personlighet, leiken og aktiv hele livet, prater masse, sosial og skal være med på alt som skjer. Tror den er av de rimeligere rasekattene, ca 5000,-. Bare pass på at oppdretter er seriøs.

Siameser! De kan du få for rundt 5000 ;) Fantastisk personlighet på de!

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Ser Ragdoll er nevnt flere ganger.. De er nydelige og utrolig tålmodige og snille, men et kjennetegn på rasen er at de ikke er så begeistret for å ligge i fanget. Det savner jeg ved Ragdollen.. :)

hva med å kjøpe en katt hos dyrebeskyttelsen. da vet de allerede personligheten til katten.
og du får den ferdig sterilisert =D
betalte vel 1400 for katten, og da var den vaksinert, chippet og sterilisert. billig!!

Back
Topp