Rart man blir redd?

Heidi:)

Glad i forumet
Usjamei..synes en etter en forlater oss på forumet nå jeg.. er det rart man blir redd og frykter sa... 

Utrolig leit altså! .. vet ikke helt hvor langt jeg er på vei,men rundt 7 uker..skal bestille tidlig ultralyd neste uke igjen for å få det bekreftet.. men synes tiden går veeeldig tregt frem til 12.uke.. usj!

Skjønner du er bekymret... men jeg tenker at så lenge jeg ikke blør så må jeg ikke tenke så mye på det! Jeg er veldig glad for at jeg skal på ultralyd rundt uke 12 sånn at jeg da får se om alt er iorden før ferie og offentliggjøring av nyheten. Er mer redd for å få beskjed om en sånn MA da enn for SA nå egentlig... Men dersom noe skulle være noe gale, så tenker jeg at det er godt å få vite det rundt 12 og ikke måtte vente enda lengre... Så prøv å ikke tenke så mye på det;) Det er jo ingenting du kan gjøre med det uansett og etter en ultralyd i uke 12 er man jo ganske trygg på at det sannsynligvis vil gå bra;) Hvis du tar en ny ultralyd nå, så kan det jo fremdeles gå gale frem mot uke 12...

Ja, ikke sant..det jeg tenkte nå også..at selv om alt er bra på en ul nå så kan det skje noe fælt om et par uker uansett.. men jeg var på tidlig ul for 1.5uke siden hvor de bare så lukket livmor og fostersekk med ANTYDNING til noe plomme/foster,men det ville hun ikke si for tidlig..derfor jeg føler jeg bare må på en ul til for å se at det nå virkelig er noe der..klarer ikke slå meg helt til ro med at det er noe der før jeg får se det nå... :/

Jeg mistet for noen mnd siden,oppdaget MA i uke 15..ble tilfeldig oppdaget på kontroll.
Nå er jeg gravid igjen og har faktisk roen over meg,det er ingenting vi kan gjøre med det.....Vi må ha positiv fokus og satse på det beste.Kjempe trist at folk mister,og det setter egne tanker igang...Prøv å tenk positiv,det går helst bra :) Og gjør det ikke det,ja så prøver man igjen,en har ikke noe valg.

Ja det er det jeg prøver på;)  Men hadde din MA kunne blitt oppdaget tidligerer dersom du hadde vært på ultralyd rundt uke 12? Eller skjedde det etter den tid?

Jeg har hatt en SA i april. Men uansett har jeg valgt å være lykkelig og glad over denne graviditeten. Jeg velger å ikke bekymre meg i tre mnd, men heller ta nedturen dersom den skulle komme. Det at en er gravid skal man nyte, er jo så spennende å ha en slik hemmelighet med sin kjære <3

Bidemoren skrev:
Ja det er det jeg prøver på;)  Men hadde din MA kunne blitt oppdaget tidligerer dersom du hadde vært på ultralyd rundt uke 12? Eller skjedde det etter den tid?

Den hadde skjedd i uke 9,helt typisk MA.. så denne gamng skal jeg ha ul i uke 11 :)

Er vanskelig å ikke tenke på det... Men man får bare håpe at det går bra... Og gjør det ikke det, er det ikke så mye vi kan gjøre... Annet enn å begynne på nytt...

Krysser fingrer og tær for at spirene klamrer seg fast!

Drømte i natt at jeg hadde SA..... ikke noe hyggelig følese. Glad det bare var en drøm, føler med de som har opplevd det.
Selv om min graviditet ikke er planlagt og jeg har følelsene alle veier ang det, merker jeg at jeg ikke vil at den skal bli borte på den måten.

Hva står MA for?

Dararamm skrev:
Drømte i natt at jeg hadde SA..... ikke noe hyggelig følese. Glad det bare var en drøm, føler med de som har opplevd det.
Selv om min graviditet ikke er planlagt og jeg har følelsene alle veier ang det, merker jeg at jeg ikke vil at den skal bli borte på den måten.

Hva står MA for?

MA står for missed abortion,det er når fosteret dør,men ikke støtes ut av kroppen.

Venninna mi mistet i uke 35 + 5 så her i gården tar jeg det i grunn rimelig med ro denne gangen for jeg vet at ting kan skje når som helst i svangerskapet. Med førstemann var jeg konstant redd men nå tenker jeg mer at det som skjer det skjer... skal vel nevnes at i ble gravide på første forsøk nå, så jeg skjønner de som har prøvd lenge og også har sa/ma flere ganger.

Jeg mistet i uke 13 sist, så den magiske 12ukesgrensa ble litt ødelagt for min del...vselv om fosteret døde i uke 8 så fikk jeg ingen symptomer på ma før i uke 13. Tiden etterpå fortonet seg med masse blødninger og ukontrollert mensperioder, så måtte begynne på p-pillen for å få styr på det igjen...og ett år etter aborten så sitter en ny spire. Selvfølgeliger jeg bekymret, men jeg gleder meg ikke særlig til uke 12, fordi for meg blir det ingen sikkerhet.. Får heldigvis tidlig ul pga ma i fjor + at jeg går på medisiner som man ikke vet hvordan påvirker fosteret.

Dararamm:
Jeg drømte også i natt at jeg hadde SA!!..Var grusomt..våknet helt fra meg,men ble fort lettet da jeg skjønte det var en drøm..usj..

Nei,det er vel bare å tenke positiv og håpe på det beste!! Tenker hele tiden at det bare er kun få % hvor det kan skje aborter..men derfor jeg blir litt skremt da det er så mange som sier ha det til oss her :/

Back
Topp