Rare ting man lurer på

Men snøen er jo hvit om natten når det er mørkt også..

Har du sett isbiter som er hvite inni? Det er samme prinsippet, det fryser og kommer sprekker inni. Lysbølger fungerer på forskjellige bølgelengder, og det er ikke alle mennesker kan se. Også er det slik at selv om vi oppfatter vann og dermed is som gjennomsiktig er det ikke det, så når lyset kommer inn i isbiten brytes lysbølgene istedet for å gå gjennom, om det er forståelig. Og siden det er så mange millioner med bittesmå snøkrystaller på et sted, så kastes lysbølgene på hverandre og blir brutt om og om igjen.

Heregud, dette øhres så bra ut i hodet mitt men kommer ikke frem i det hele tatt.

Hvorfor ble det slik at bare kvinner kan bli gravid og føde?
Finnes det liv på andre planeter?
Hvem har bestemt at trær er trær og gress er gress osv?
Styrer Gud oss, slik vi styrer karakterene i The Sims?

Det er nettopp det, man har dinosaurer, også ble det høner. Kan man da si at høna i utgangspunktet stammer dra dinosaurtida? :p
Men fisk og klegg legger også egg.
Det samme gjør slanger, skilpadder og nebbdyr

Hvordan kan en fargeblind sette navn på fargene? Jeg ble så fascinert når min fargeblinde stefar forklarte at gresset for han var oransje.

Hahahaha, innser nå at det var dumt å lese denne tråden rett før jeg skal sove.... Når kommer jeg sikkert til å drømme om flere av tingene folk lurere på :wacky:

Hvordan lærer man barna å snakke når foreldrene er døve? Det tenker jeg på. Jeg kjente barn av døve foreldre da jeg selv var barn, men tenkte ikke på å spørre de.

Hvordan kom noen på å lage mobilen? Elektronikk generelt. Eller lutefisk.

Hvem "fant opp" kalorier, og hvordan fant de ut hvor mange kalorier noe inneholder da de først begynte å se på kalorier?

Hvorfor surrer flua videre etter å ha blitt slått i luften?

Jeg kjørte forbi veiarbeid her en dag, og da begynte jeg å lure på om de har egne stillinger for å dirigere trafikken eller om de bytter på.. ? :p
Jeg tenker ALTID på noe som andre rister på hode på. :p

Begge deler :p noen leier inn trafikkdirigenter, andre bytter på. Der jeg tar litt ekstravakter er det Per og Pål som dirigerer den ene natta, mens Espen og jeg vasker tunnelen, den neste natta er det omvendt :p

Jeg lurer på hva som skjer når man dør...hvis jeg først begynner å spinne på den tanken når jeg har lagt meg kan jeg like godt stå opp igjen :p

Hvorfor er NAV-skjema så grusomt innvikla?

Hvorfor er godteri så fryktelig godt?
Og mens jeg er inne på den -hvorfor er junkfood bedre enn feks fiskeboller? Burde vi ikke fra naturens siden være programert til å like det som er best for oss best?

Hvorfor er det vondt å føde, og i verste fall livsfarlig? Burde ikke det vært hyggelig og ikke det minste farlig sånn for å sikre menneskeheten...ikke at verden er underbefolket altså, men...rare ting man lurer på - jepp :p

Begge deler :p noen leier inn trafikkdirigenter, andre bytter på. Der jeg tar litt ekstravakter er det Per og Pål som dirigerer den ene natta, mens Espen og jeg vasker tunnelen, den neste natta er det omvendt :p

Jeg lurer på hva som skjer når man dør...hvis jeg først begynner å spinne på den tanken når jeg har lagt meg kan jeg like godt stå opp igjen :p

Hvorfor er NAV-skjema så grusomt innvikla?

Hvorfor er godteri så fryktelig godt?
Og mens jeg er inne på den -hvorfor er junkfood bedre enn feks fiskeboller? Burde vi ikke fra naturens siden være programert til å like det som er best for oss best?

Hvorfor er det vondt å føde, og i verste fall livsfarlig? Burde ikke det vært hyggelig og ikke det minste farlig sånn for å sikre menneskeheten...ikke at verden er underbefolket altså, men...rare ting man lurer på - jepp :p
Akkurat det med døden lurer jeg også på.. Det kan jo ikke bare bli "svart" også er det over :o

Jeg har en mistanke om at Gud eller noen styrer oss. For hver gang jeg skal på kjøkkenet å hente noe, så husker jeg det ikke når jeg kommer dit. Akkurat som at noen har trykka angre handling :laughing021 Sikker på det sitter noen ett sted å ser på meg og ler :p

Jeg har en mistanke om at Gud eller noen styrer oss. For hver gang jeg skal på kjøkkenet å hente noe, så husker jeg det ikke når jeg kommer dit. Akkurat som at noen har trykka angre handling :laughing021 Sikker på det sitter noen ett sted å ser på meg og ler :p
Har vært inne på tanken her og ;) Haha!

Hvorfor tok det så lang tid for mennesket å finne skriftspråket?
Jeg mener, seriøst. Det er jo verdens mest logiske ting. Hvordan forventet de at noen skulle skjønne tegninga med stikkemennesker?

For ikke å snakke om hjulet.

Og hvem kom på å samle opp helium og putte det i en ballong?

Eller stikke fingrene inn til noen bier og tenke at dette, dette er sikkert bra greier..

Jeg lurer på hvorfor man ikke gjorde tegnspråk til en universell greie med en gang når man hadde mulighet for å lage et språk alle kunne forstått :S

Jeg lurer på om vi egentlig er en del av "The Truman show" At noen ser på oss og bestemmer at det skal skje fæle ting for å se hvordan vi reagerer.

Jeg lurer på hvorfor man ikke gjorde tegnspråk til en universell greie med en gang når man hadde mulighet for å lage et språk alle kunne forstått :S
Det har jeg lurt på også. Så mye enklere!

Hvordan kan en fargeblind sette navn på fargene? Jeg ble så fascinert når min fargeblinde stefar forklarte at gresset for han var oransje.
Haha! Kanskje noe av samme greia, som at for meg har tallene egne farger?
4 er grønn. 7 er blå. 5 er gul. Osv. :p
Men vet at de som er helt blinde, de kan ofte "føle" farger. Hvis de holder i et garnnøste, så kjenner de på en måte om fargen er varm eller kald osv. Helt sprøtt!

Back
Topp