Rare ting man lurer på

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Når jeg ikke får sove begynner hjernen min å komme opp med de merkeligste spørsmål. Blant annet:

Hvorfor koster det mer for en dameklipp enn en herreklipp på frisøren selv om mannen skal klippe av langt mer enn kvinnen?

Utenfor butikker står det ofte skilt om at dyr ikke er tillatt, men førerhunder er velkomne. Hva er egentlig vitsen? Den som har med førerhunden kan jo ikke se skiltet

Klarer man å gråte om man har hodet under vann?

Hvorfor har jenter (hvertfall de fleste jeg vet om) åpen munn når de har på seg mascara?

Hvorfor heter det Donkey Kong når der ikke er et eneste esel (donkey) i spillet?

Kan dyr ta selvmord?

Er en sebra svart med hvite striper eller hvit med svarte striper?

Håper det ikke bare er jeg som lurer på slike rare ting :p
Kom med dem!! ;)

Last edited:
Du er absolutt ikke alene :p Får hele tiden høre "herregud, du lurer på så mye rart" :p

Spurte min mor her om dagen, kan hester få tvillinger ? Hun bare rista på hodet og kom med glosa :p

Hvor blir all den fordampede stearinen fra lysa av?

Hvem har vært prøvekanin for alle nye medisiner/mirakelkurer de finner ? Og hvordan har de komt på å lete akkurat der ?

Oooog til det som irriterer meg mest !!! Hva er utenom enden på verdensrommet ? Det kan jo ikke vare uendelig..

Hvordan i all videste verden kom man frem til ordet "ketchup".

Ketchup.

Det må være verdens teiteste ord.

Det med klipp av damer og menn har jeg også lurt på , spes når jentene har kort "guttefrisyre"

Lurer somregel på mye rart men kommer selvsagt ikke på noen av dem nå;-/.
Når det kommer til priser på frisør damer vs menn leste jeg en forklaring på det en gang at det koster mer for damer fordi det somregel tar mer tid å klippe damer siden de somregel har mer hår å klippe. Det ble tatt opp om de ikke burde ha pris på klipp uavhengig av kjønn og heller på hvor mye/lang tid klippen tok men det hadde de ikke svar på

Jeg kjørte forbi veiarbeid her en dag, og da begynte jeg å lure på om de har egne stillinger for å dirigere trafikken eller om de bytter på.. ? :P
Jeg tenker ALTID på noe som andre rister på hode på. :P

Når jeg ikke får sove begynner hjernen min å komme opp med de merkeligste spørsmål. Blant annet:

Hvorfor koster det mer for en dameklipp enn en herreklipp på frisøren selv om mannen skal klippe av langt mer enn kvinnen?

Utenfor butikker står det ofte skilt om at dyr ikke er tillatt, men førerhunder er velkomne. Hva er egentlig vitsen? Den som har med førerhunden kan jo ikke se skiltet

Men alle andre kan se skiltet, slik at de ikke lurer på om førerhund har lov til å være der. Personen med førerhund vet at hunden kan være med over alt, men det er nok mange som ikke er klar over det.

Klarer man å gråte om man har hodet under vann?

Ja, men faren for å drukne er ganske stor hvis man skal gjennomføre en krampegråt. Jeg ville holdt meg til kun tåreproduksjon i så fall.

Hvorfor har jenter (hvertfall de fleste jeg vet om) åpen munn når de har på seg mascara?

For å åpne øyet mer, og lettere kunne kontrollere blunking.

Hvorfor heter det Donkey Kong når der ikke er et eneste esel (donkey) i spillet?

Den japanske skaperen av Donkey Kong trodde at donkey betydde dum på engelsk. Navnet skulle kunne tolkes som Dum Ape, men språkkunnskapene hans var ikke gode nok.

Kan dyr ta selvmord?

Ikke slik som mennesker gjør, men de kan bli deprimerte og slutte å spise feks. Evnt dø for å reprodusere seg, men dette er ikke selvmord i så måte.

Er en sebra svart med hvite striper eller hvit med svarte striper?

Kan være begge deler, det er pigmenteringen i huden som avgjør det. Det finnes zebraer med prikker og, i stedet for striper.

Det meste kan googles. ;)

Hvordan i all videste verden kom man frem til ordet "ketchup".

Ketchup.

Det må være verdens teiteste ord.
Ketchupen kommer opprinnelig fra Asia, hvor den som oftest var en krydret, søt fiskesaus som ble kalt kitjap eller kecap manis. Det tok ikke lang tid før den nådde Malaysia og Indonesia, der den ble kalt «kechap» og «ketjap». Denne sausen ble brakt til Europa på 1500-tallet, av europeiske sjømenn. I Europa ble den gjort mindre krydret og tilsatt flere smaksstoffer, som sjampinjong, pepperrot og ansjos. Det tok ikke lang tid før navnet kitjap var forvansket til ketchup.

https://no.wikipedia.org/wiki/Ketchup

Ketchupen kommer opprinnelig fra Asia, hvor den som oftest var en krydret, søt fiskesaus som ble kalt kitjap eller kecap manis. Det tok ikke lang tid før den nådde Malaysia og Indonesia, der den ble kalt «kechap» og «ketjap». Denne sausen ble brakt til Europa på 1500-tallet, av europeiske sjømenn. I Europa ble den gjort mindre krydret og tilsatt flere smaksstoffer, som sjampinjong, pepperrot og ansjos. Det tok ikke lang tid før navnet kitjap var forvansket til ketchup.

https://no.wikipedia.org/wiki/Ketchup

Ja jeg har lest det før, men likevel unnskylder det ikke ordet. Det er bare helt merkelig, uavhengig av opprinnelse og språk.
Bare smak på det.

Ketchup.

Jeg blir gaaaaaaaaaaaaaal :wacky:

Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup.

[QUOTE="Venessiela,

Kan dyr ta selvmord?

Håper det ikke bare er jeg som lurer på slike rare ting :p
Kom med dem!! ;)[/QUOTE]
De legger seg for å dø når dem er skadet iallefall:/

Og hvordan kunne de, som de første og eneste menneskene på jorda gå til nærmeste by der de møtte andre mennesker ? Alle stammer jo fra dem ? :p

Nå var strengt tatt Adam og Eva et av flere prøveprosjekter, Gud skapte jo flere vesener før han skapte menneskene i sitt eget bilde..
Så det kan jo ha vært noen av dem, men så misfortsod Adam og Eva og trodde det var mennesker det også :P

Hahahaha, herlig!!!!! :D

Nå var strengt tatt Adam og Eva et av flere prøveprosjekter, Gud skapte jo flere vesener før han skapte menneskene i sitt eget bilde..
Så det kan jo ha vært noen av dem, men så misfortsod Adam og Eva og trodde det var mennesker det også :p

Haha, ja hvem vet :p Irriterende er det iallefall :p

Ja jeg har lest det før, men likevel unnskylder det ikke ordet. Det er bare helt merkelig, uavhengig av opprinnelse og språk.
Bare smak på det.

Ketchup.

Jeg blir gaaaaaaaaaaaaaal :wacky:

Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup. Ketchup.
De fleste ord blir kårny om du tenker nøye nok over det. Jeg smakte litt for lenge på ordet bryllup en dag, og da ble det VELDIG rart. Det er forresten et rart ord, hvor kommer det fra egentlig? Hvem er det som finner opp ord?

Back
Topp