Rare ting man gjorde

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Gjorde dere eller sa dere noe rart før, under eller etter fødsel?

Her måtte jeg absolutt vanne juletreet, så fikk mannen til å vanne det. Under fødselen, da jeg skjønte at jeg snart måtte presse fortalte jeg jordmor at jeg syns i grunn riene var litt uregelmessige og kanskje ga seg. Også begynte jeg å gå litt rundt mens jeg undret på hva jeg skulle gjøre. Etter fødselen ba jeg pent om paracet fordi disse etterriene var litt brysomme. Hadde nettopp født uten noen smertelindring, så klart etterriene var litt plagsomme :p fikk forresten ikke paracet.. ;) :p

Tror jeg sa en del rare ting under fødselen ja.....hylte og skrek i lystgass masken og ba om unnskyldning til jordmor etterpå fordi jeg var så flau. Hun sa selvfølgelig at jeg ikke trengte å gjøre det:-)

Jeg beklaga til jordmor på forhånd for eventuell bannskap under fødsel, da jeg visste at hun har reist rundt som misjonær :p I lystgassrusen øste jeg vel utav meg noen vittige kommentarer.
" Det e greit med alt som e unnagjort før jul" sa jeg før jeg pressa ut gutten :p
"Det e itj vi som ska hæft bort tida dåkkes"
"Barneskirenn" !
Det tok ca1t fra vi kom inn på fødestua til han var ute, så vi var litt paffe over hvor raskt og relativt smertefritt det gikk!

Jordmoren som tok i mot gogutten har fått nytt kallenavn på føden nå da..

Hadde to jordmødre og en gyn som var med på slutten av fødselen. Hun jordmoren som tok i mot gutten min hadde hele hånda (noe som føltes laaaangt oppi brystet mitt) opp i vagina for å støtte han på vei ut. Så helt plutselig under en rie, traff hun et punkt der oppe, og ALL smerte slapp i noen sekunder. Både i rygg og mage. Plutselig helt smertefri. Tryglet henne og sa "vær så snill og hold fingrene dine der.. det der var sinnsykt godt!" Veldig kjapt etterfulgt av at jeg begynte å stryke hun andre jordmoren på hanskene hennes. Hun hadde latexhansker på kalde hender, og det var det mest fløyelsmyk jeg noensinne hadde tatt på! - (jeg uttrykte meg høyt og tydelig på hva jeg tenkte og følte om hendene til jordmødrene :p til mitt forsvar, så var de kalde hendene til hun ene bare perfekt der og da siden jeg følte jeg holdt på å koke over.)
Da kom det fra gyn..... "Det der var creepy ass'!" Også LO alle rått :p
Samboeren min sto med tårer i øynene.

Jordmoren som hadde fingrene oppi hølet har fått kallenavnet "magic fingers"

Gjorde og sa vel ikke så mye rart men hadde bestemt på forhånd at jeg skulle prøve uten epidural og bare lystgass, men smertene ble for mye så ca 2 t før hun kom fikk jeg epidural og når den ble satt ble jeg litt "rusa" på lystgass og dinglet med beina på og sa "bedre lykke neste gang " tok også en selfie med ducklips og "peace" tegn.

Skrek også en gang på en pressrier og sa med en gang uskyldig til jordmor :)

Hverken sa eller gjorde så mye rart det jeg kan huske, men jeg var ekstremt opptatt av å takke anestesilegen som satte epiduralen før han gikk :P

Vet ikke hvor uvanlig det er, men jeg måtte føde med sokker! Hele svangerskapet har jeg gått uten sokker så fort jeg var kommet meg hjem. Men da måtte jeg ha sokker på!

Jeg beklagde meg for jordmor siden jeg ikke hadde rukket å barbere leggene før fødselen :p

Midt under pressriene fikk jeg panikk og sa til jordmor at jeg ikke ville føde vaginalt allikevel. Jeg ba henne om
å få babyen til å stoppe å presse på, slik at jeg kunne dra hjem igjen.

Jeg sa utrolig mye rart under begynnelsen av fødselen. Når ting ble mer dramatisk på slutten skrek og hylte jeg utrolig mye.

Ba om unnskyldning til alle 10 fagfolk i rommet etter å ha født.. Følte meg veldig dum og flau rett etter snuppa hadde kommet ut..

Kroppen min ville ikke samarbeide under fødselen, og det gikk ikke fremover selv om jeg fikk drypp og hadde rier fra helvete. Det gikk mot ks, men de (legene og jm, jeg hadde gitt opp på dette tidspunktet) ville prøve alt før avgjørelsen ble tatt. Jeg utbrøt at jeg snart kom til å ringe pappa, for han er jeger og kan flå, så han kunne sikkert ta ks på meg om de ikke gjorde noe snart. Dette var på dag nr 3 med forsøk på igangsettelse, timer før avgjørelsen om ks ble tatt. Jeg fikk epidural like etter dette :P

På operasjonsbordet lå jeg å lo. Var så lettet over at alt snart alt var over, og syntes følelsen av at noen "rotet" inni meg var merkelig.

Jeg sa ikke så mye rart, men nektet å gå opp i fødesengen da jeg skulle presse. Barnepleieren eller hva hun nå var, synes tydeligvis det var rart at jeg ville føde stående, for hun prøvde å dra meg oppi der mot min vilje helt til jordmor rakk å si at jeg ikke skulle oppi. Personlig følte jeg ikke at jeg hadde særlig mye valg, da det var eneste stillingen jeg taklet pga smerter i bekkenet. På nest siste press så skulle hun absolutt ha meg til å puste i oksygenmasken. "Jeg klarer ikke", skrek jeg. Jeg stod jo og støttet meg på sengen, og hun skulle absolutt ha meg til å holde den masken selv. Fikk kjeft, for ungen måtte visstnok ha oksygen.

Gjorde dere eller sa dere noe rart før, under eller etter fødsel?

Her måtte jeg absolutt vanne juletreet, så fikk mannen til å vanne det. Under fødselen, da jeg skjønte at jeg snart måtte presse fortalte jeg jordmor at jeg syns i grunn riene var litt uregelmessige og kanskje ga seg. Også begynte jeg å gå litt rundt mens jeg undret på hva jeg skulle gjøre. Etter fødselen ba jeg pent om paracet fordi disse etterriene var litt brysomme. Hadde nettopp født uten noen smertelindring, så klart etterriene var litt plagsomme [emoji14] fikk forresten ikke paracet.. ;) [emoji14]
Så utrolig teit at du ikke fikk paracet?? De kom og tilbydde meg både paracet og naproxen uten at jeg hadde spurt etter.

Kroppen min ville ikke samarbeide under fødselen, og det gikk ikke fremover selv om jeg fikk drypp og hadde rier fra helvete. Det gikk mot ks, men de (legene og jm, jeg hadde gitt opp på dette tidspunktet) ville prøve alt før avgjørelsen ble tatt. Jeg utbrøt at jeg snart kom til å ringe pappa, for han er jeger og kan flå, så han kunne sikkert ta ks på meg om de ikke gjorde noe snart. Dette var på dag nr 3 med forsøk på igangsettelse, timer før avgjørelsen om ks ble tatt. Jeg fikk epidural like etter dette :P

På operasjonsbordet lå jeg å lo. Var så lettet over at alt snart alt var over, og syntes følelsen av at noen "rotet" inni meg var merkelig.

Nå lo jeg høyt for meg selv. :)

Så utrolig teit at du ikke fikk paracet?? De kom og tilbydde meg både paracet og naproxen uten at jeg hadde spurt etter.
Det var mens jeg var på fødestuen. Jeg måtte bli ferdig med ett eller annet som hadde med livmoren å gjøre, sånn at ikke smertestillende kamuflerte ett eller annet med livmorens sammentrekning og blødninger. Fikk både paracet og naproxen da jeg kom over på barsel :)

Det var mens jeg var på fødestuen. Jeg måtte bli ferdig med ett eller annet som hadde med livmoren å gjøre, sånn at ikke smertestillende kamuflerte ett eller annet med livmorens sammentrekning og blødninger. Fikk både paracet og naproxen da jeg kom over på barsel :)
Ah :)

Back
Topp