Rare strofer under fødsel..

gubben hadde et par turer med å tappe oppi badevann og ta ut for det ble for kaldt. så varmt oppi, så fant jeg ut at jeg ikke ville sitte der mer..
anestilegen kom å skulle sette epidural på meg når jeg hadde 8cm åpning, han kom og så ble han fader meg kalt ut igjen.. har aldri blitt så lei meg frustrert og forbanna på en gang [:)]

så kom det endelig en ny anestilege som satte epiduralen, han skulle jeg gifte meg med... hehe..

heiv mamma ut av rommet når ho presterte å si "huff.." med et sorgelig blikk i ansiktet når jeg hadde de værste riene.. KOM DEG UUUT!!!

å ho jordmora.. skulle ha meg til å puste av den lystgassen hele tia, jeg syns ikke den funka i det hele tatt men ho ga seg ikke!!! argghh[:@]  tilslutt tok gubben den i bruk [8D] 
så husker jeg det irriterte meg som pokker at ho jordmora sa hele tia: "bare den siste kneika nå.. snart over den siste kneika.. bare en liten KNEIK"...  

Ler så jeg griner og holder på å tisse på meg! [:D]

Sa vel ingenting morsomt sånn spesielt, men JM som kom inn etter vaktskiftet, når pressriene startet, mente vi var veldig morsomme. [:D]
Reagerer ofte på stress, smerter og angst med galgenhumor, så jeg og mannen satt og slengte med leppa, kom med ordspill og "vittigheter".
Som hun sa det var hun mer vant til gråt og tenners gnissel (og litt "DU FÅR ALDRI SEX MER!") enn spøk og humor på det tidspunktet. [:D]

Eneste jeg sa var vel helt på slutten av pressriene, når hodet sto i åpningen mellom to rier og jeg fikk beskjed om å vente på neste rie før jeg trykket. Det sprengte jo som bare F, jeg hadde trykketrang til tusen, og dama bare står der og sier "vent på neste rie, vent på neste rie" igjen og igjen.
Til slutt ropte jeg "KOMMMER IKKE DEN FORDØMTE RIEN SNART, DA?!?" og DA kom rien og vips var hodet ute, et trykk til og vips så var jeg mamma. [:)]

Var ellers fryktelig veloppdragen, siden jeg fikk den tidlige epiduralen jeg hadde avtale om (fødselsangst) en time eller så etter at jeg kom inn med 4 cm. åpning og gode rier. [;)]

ORIGINAL: *THEA*

Jeg ble så surra av den lystgassen så på slutten av ei rie tok jeg verdens største magedrag med lystgass å sa til jormora med maska over ansiket: "Luke I am your father"

Da jeg ble sydd fikk jeg bruke lystgassen å da ble jeg så kanonfull at inni hodet mitt sang jeg de vakreste strofer av en eller anna sang. Synes det var så vakkert,helt til jordmor spurte: " Thea,har du så vondt enda da?" 
Jeg hørte jo da at det var langt i fra noe vakker korsang jeg lå å sang,men en lang strofe klagelyder.

gud hvor vont i magen jeg har av å le, og tårene renner, dette var en morsom tråd, lurer på om jeeg kommer til å si noen dumme ting[8D]

fødsel nr 1 var jeg så høy på lystgass og morfin at jeg ikke husker noe av det jeg sa

Midt under pressriene med nr 2 tok jeg tak i daværende samboer og skrek: "Vi skal FAAAAAEN IKKE HA FLERE UNGER!!". Fire mndr etterpå ble det slutt og jeg fikk ikke fler... med ham [8D]

fødsel nr 3, under riene på slutten: "HERREGUUUUUUD, hvorfor fikk jeg fler etter første ungen!?" Greit å være etterpåklok, eller? [8D]

Back
Topp