Rare strofer under fødsel..

ORIGINAL: *THEA*

Jeg ble så surra av den lystgassen så på slutten av ei rie tok jeg verdens største magedrag med lystgass å sa til jormora med maska over ansiket: "Luke I am your father"

Da jeg ble sydd fikk jeg bruke lystgassen å da ble jeg så kanonfull at inni hodet mitt sang jeg de vakreste strofer av en eller anna sang. Synes det var så vakkert,helt til jordmor spurte: " Thea,har du så vondt enda da?" 
Jeg hørte jo da at det var langt i fra noe vakker korsang jeg lå å sang,men en lang strofe klagelyder.

Helt vanvittig morsom tråd [:D]
Hahahah! Så mange vittige historier her [:D]

Selv har jeg ingen tror jeg.. var så sykt fokusert på å bare bli ferdig..

Fødsel 1:

"Æ gir opp"
"Kan du ta av sokkan mine" [8|]
"Æ trur ikke æ kommer til å føde den her ungen noen gang"
"Det tar jo så laaang tid jo" (dah!) [8D]

Jordmora: "Du har jo 10 cm åpning!"
Æ: "Det trur æ ikke på, det kjennes ikke sånn ut iallefall" [8D]

"Kan ikke noen andre føde den ungen her?"
"Æ haate når du kjenne oppi dær, det e ekkelt!"

Fødsel 2:

"Ta av mæ sokkan"
"La vær å kjenn oppi dær, det e jo ingenting å kjenne etter!"
"Lure på ka som e på tv i dag?" [8D]

OSV....

Ikke så mye gøy egentlig tror jeg.. jeg brølte til mannen min at han måte gjøre hendene sine kaldere om han skulle holde meg i hånda.

Da jeg skrek til under en pressrie og jordmora skulle til å si noe så sa jeg : hysjhysj, jeg vet det! Jeg skal ikke skrike jeg skal presse!

I ettertid da jeg var på barsel gikk jeg og takket alle jeg traff (som jobbet der) for hjelpa, for jeg husket ikke hvem som hadde vært med på fødselen..  (hadde kort fødsel, så rakk ikke å merke meg ansiktene)

Jeg ble så surra av den lystgassen så på slutten av ei rie tok jeg verdens største magedrag med lystgass å sa til jormora med maska over ansiket: "Luke I am your father"

Da jeg ble sydd fikk jeg bruke lystgassen å da ble jeg så kanonfull at inni hodet mitt sang jeg de vakreste strofer av en eller anna sang. Synes det var så vakkert,helt til jordmor spurte: " Thea,har du så vondt enda da?" 
Jeg hørte jo da at det var langt i fra noe vakker korsang jeg lå å sang,men en lang strofe klagelyder.

Hahaa.. [8D]

Eg tror eg daue Grævla bra tråd[:D]

"kjetil reknett"

-tror jeg henspilte på at dette var helt sykt, sånn som da kjetil rekdal scorte på straffe mot brasil, og arne scheie mistet hodet og kalte ham kjetil reknett og påsto at han hadde spilt i klubber han ikke hadde spilt i[:D]

"jeg er en st. bernhard!"

-mente at jeg ikke klarte å puste normalt, men peste som en diger hund, og lagde brummelyder[;)]

Jeg skulle kjenne på hodet i åpningen, og trodde av en eller annen grunn at jeg kjente hele hodet, men var jo bare toppen på det, så jm så ganske rart på meg når jeg utbrøt "så lite hode denne babyen har!" (37 cm ble det[;)])

Etter han kom ut var jeg så letta pluss stolt av meg selv som klarte det så greit, så jeg sa liksågreit til mannen min at "dette kan jeg LETT gjøre igjen!" Ikke ofte de hørte det rett etter fødsel sa jm da[:D]

Veldig positiv jeg, rett og slett, men følte meg egentlig i toppform etter å ha presset han ut, følte meg kjempesterk[:D]

ORIGINAL: sol angelica

Eg tror eg daue Grævla bra tråd[:D]

SIGN!!!

KOM UT DIN JÆVLA UNGE!
Jordmor: Kan se toppen på hodet
Jeg: DRA i håret.. jeg DRITER i det.. jeg er moren, jeg bestemmer!!

Jordmor etter fødselen:
Gleder meg til å se dere igjen..
jeg: Jeg kommer FAEN aldri tilbake..

1år etterpå sitter jeg her 4 mnd gravid hehe!!

Hehehe, nå røper jeg kanskje hvilken iq jeg har....

mEn, mens jeg hadde rier og slikt så begynte jeg å bli litt fortvilet.. For når de først begynte, så bare balla de på.. Jeg hadde nesten ikke pause mellom hver ri. Så jeg sukka oppgitt til jordmor "dette kommer jo til å ta laaaaang tid, for jeg har jo ikke regelmessige rier. Er jo ikke 5 min mellom hver ri her i gården, de kommer jo i ett sett." Skal sies at jordmor fikk seg en liten latter[:D]

Hilsen ei som tydeligvis har hengt seg oppi at det SKAL være 5 min mellom hver ri for å gi mest effekt!!!

Da jeg hadde rier satt sambo i en stressless som jeg brukte for og lene meg på.Jeg stod bak stresslessen og holdt meg øverst på stolen, og hoppet opp og ned samtidig. Hver gang jeg fikk ei rie og måtte hoppe, sa jeg til sambo at han ikke skulle snu seg eller se på![8D]

Og så er det mulig jeg sa til j.m at jeg bæsjet på gulvet[:-] det var bare vannet som gikk da[8D] hehe

Gud så mye morsomt[:D]

Selv har jeg dette å bidra med:

- Jeg vrir meg i smerter og sier at det gjør så ****** vondt, og min svenske jordmor presterer å si; "Jammen... Lilla vennen, det gjør inte ont at foløsa barnen" - HVA FAEN PRATER DU OM??? ER DU JORDMOR ELLER HAR DU BARE GÅTT DEG VILL HER PÅ AHUS!?!?!?!!? Og det verste er at sambo sto og var sååå enig med henne, ville bare kaste begge to ut av rommet med det helsikkes beltet jeg måtte ha rundt magen hele fødselen....

- Som flere sier her, så føles det jo virkelig at du må på do under pressriene... Jeg prøvde å forklare sambo med pipestemme(mens jeg hadde kvelertak på han) at nå ser det ut som om at det vil skje en liiiten ulykke. Jordmor forklarte at det er bare barnets hode som er på vei ut -"JA MEN HERRE!!!! HUN SKAL VEL IKKE UT DER?!?!?!?!"

En annen ting var at jeg fikk epidural og følte jeg var i himmelen... Men fikk hele tiden beskjed om at jeg måtte prøve å holde bena litt oppe, så epiduralen skulle gi effekt der det var meningen. Det gikk inn ett øre og ut det andre... Sambo minnet meg på dette gang på gang, men han fikk en klut i trynes hver gang han sa noe, så det ga han seg med...
Når jeg var ferdig skulle jeg reise meg opp.... det endte med at jeg datt i gulvet! Jeg hadde jo epidural nedover begge beina, så kjente absolutt ingenting!!!!!! Ble satt i rullestol, - memo til meg selv: hold bena høyt neste gang!!!!!!

jeg har også sakt nå driter jeg nå drite jeg nå driter jeg ( var bare pressrier )

Da snuppa hadde fått hode litt ut lurte de på om jeg ville kjenne.
"nei da kan hun hoppe inn igjen "
eller når jeg var nesten ferdig
" neste gang er det din tur"  sa jeg til mannen min. jordmødrene lo godt.
( nå er jeg gravid igjen så det ble ikke han sin tur.)
diss kalde klutene har nok vært tilplage for mange. jeg kastet min på barnepleiern og glefset at jeg var da ikke varm.

Jeg ble kjørt fort opp på kiurgen for jeg stoppet ikke å blød.
Var rimeli i ørska etter narkose og forteller mannen min stolt at
sykepleiern som var der han var fra øst Europa han snakket så dårlig norsk
ja ja sier mannen min HAN VAR DA SVENSK hehehe

Jeg lå å vrei meg i smerte på senga og trodde min siste time var kommet da jordmora spurte om jeg kanskje ville prøve litt lystgass... Hadde helt glemt hele lystgassen, så jeg klikka og spurte hvorfor i HÆLVETTE jeg ikke hadde fått den før! ...hadde akkurat begynt å få skikkelig vonde rier...

Satt på senga å venta på epidural og suuuuuupa lystgass alt jeg kunne mens jeg vifta med bena og sang/skreik HAVE YOU GOT ANY DRUGS?? ANY ANY DRUGS???? (sambo spiller i band, og de har en tullesang som er sånn)

Radioen sto på, og jeg skrøt og skrøt til jordmor og anestesilegen om at sambo har vært på den kanalen med bandet sitt. Og så sa jeg, "de spiller cøntry musikk asså!! de vil ikke innrømme det selv, de sier det er roots, men det er faen meg cøntry! Ikke si det til han, men jeg liker ikke cøntry musikk!!" ....sambo sto ca 10 cm fra meg og var vel liiitt flau over jenta si ja[8D]

Alt foregikk på engelsk da, siden jeg fødte i Irland. Og når jeg pusta ut mellom en pressri så brølte jeg "FOR FUUUCKS SAKE!!!!" og unnskyldte meg umiddelbart fordi jeg banna. Jordmora sa "ikke unnskyld deg, det går bra" og jeg bare "OK! FUUUUUUUUUUUUCKIIIIIIIIIIIIIIIIIIING WHOOOOORE!!!!!!!!!!!!"

Da jeg fikk lystgass, synes jeg denne var helt ubrukelig og brølte (trodde jeg): "DENNE VIRKER IKKE!!!"

.. mens jeg i virkeligheten snøvlet "Denne vijjkejj ijjjjjeeeee...." og virket som DEN bryggesjaueren, sa sambo [8D]

Hos meg gik alt veldig fort. Så da jeg plutselig måtte presse ropte jeg av full hals: "SETT EPIDURAL FØR DENNE UNGEN KOMMER UT"!!!

[8D]

Men det var jo forseint..

Og mens jeg lå å pressa snakka jeg om hvor herlig det var å presse, at det ikke var vondt i det heletatt i forhold til riene..

Var en veldig fin fødsel i følge jordmor, uten smertestillende, for det rakk de jo ikke.

Så var det jo under pressriene at jeg hver gang sa: Nå kommer han ja? så sa jordmor nei ikke enda, og da sa jeg hva vet du om det?????

Sa vel egentlig ikke så masse under fødselen..
Men når snuppa akkurat var kommet ut så spør jeg "Hvilket kjønn ble det??" (Vi ville ikke vite på UL)
Jm svarer: "Det ble ei lita jenta"
Så går det kanskje 10sek, og jeg sier "Er du HEELT sikker" [8|][:-]
Jm løfter henne opp, rett over ansiktet mitt "Se selv du" [:D]

ORIGINAL: MammaLilleTrille

jeg har en film et sted etter sambo filma meg og jeg sitter og ler av den enda[:D]
fikk lystgass og så spør mamma
mamma: skal du ha en kald klut på panna de?+
Meg: Herregud og teit du er.
mamma: hva da?
meg: er du helt fjern eller en kald klut skal jeg med det da.

så tok jeg fingern rundt hoder mange ganger akkurat som hu var helt teit. jeg var jo helt borte vekk og det her var gange moro egentlig når jeg ser filmen haha[8D]

hahahah [8D][:D]

Back
Topp