Gud så mye morsomt[:D]
Selv har jeg dette å bidra med:
- Jeg vrir meg i smerter og sier at det gjør så ****** vondt, og min svenske jordmor presterer å si; "Jammen... Lilla vennen, det gjør inte ont at foløsa barnen" - HVA FAEN PRATER DU OM??? ER DU JORDMOR ELLER HAR DU BARE GÅTT DEG VILL HER PÅ AHUS!?!?!?!!? Og det verste er at sambo sto og var sååå enig med henne, ville bare kaste begge to ut av rommet med det helsikkes beltet jeg måtte ha rundt magen hele fødselen....
- Som flere sier her, så føles det jo virkelig at du må på do under pressriene... Jeg prøvde å forklare sambo med pipestemme(mens jeg hadde kvelertak på han) at nå ser det ut som om at det vil skje en liiiten ulykke. Jordmor forklarte at det er bare barnets hode som er på vei ut -"JA MEN HERRE!!!! HUN SKAL VEL IKKE UT DER?!?!?!?!"
En annen ting var at jeg fikk epidural og følte jeg var i himmelen... Men fikk hele tiden beskjed om at jeg måtte prøve å holde bena litt oppe, så epiduralen skulle gi effekt der det var meningen. Det gikk inn ett øre og ut det andre... Sambo minnet meg på dette gang på gang, men han fikk en klut i trynes hver gang han sa noe, så det ga han seg med...
Når jeg var ferdig skulle jeg reise meg opp.... det endte med at jeg datt i gulvet! Jeg hadde jo epidural nedover begge beina, så kjente absolutt ingenting!!!!!! Ble satt i rullestol, - memo til meg selv: hold bena høyt neste gang!!!!!!