Rare strofer under fødsel..

haha[8D]
Mye rart her altså.. [8D]

ORIGINAL: Lissyjane

Den var verken merkelig eller morsom. Den var bare grov[8D]

Fortell da[:D]

Jeg hadde preset ut hodet, og jordmor utbrøt "nå er hodet ute"
Jeg skrek: Jeg vil ha ut hele hodet, dra ut den jævla ungen.

ORIGINAL: Thunderella

Her kommer mine moments..

1) Riene var så himla vonde, og ikke noe hjalp.. Jeg ble sittende å holde pusten, og jordmoren drev å maste om hva jeg drev med! Etter å ha ødelagt for meg flere ganger svarte jeg krasst: "Jeg prøver å ta mitt eget liv ved å holde pusten! Slutt å mas, for du ødelegger når jeg må snakke!!"

2) Da anestesilegen kom for å sette epiduralen måtte jeg sitte gjennom en rie.Jeg satt gjennom ria, og så sa han at etter neste rie skulle han sette den! Da svarte jeg kjapt: "Har du PRØVD å sitte gjennom en rie selv eller??"
Anestesilegen var en mann, så det hadde han ikke. Da mente jeg at neste gang jeg fikk en rie så skulle JM knee han i pungen helt til ria var over! Han ble ikke med på det..
Neste rie kom, men siden de kom så tett rakk han ikke sette den da heller! Da smalt det fra meg: "Du skal hele jævla ungen bare du setter den nå!!!"

3) Da jeg måtte presse trodde jeg at jeg måtte skikkelig på do! Jordmoren sjekket åpningen, og sa at det var babyen som skulle ut! Jeg svarte vel rimelig oppgitt at "Herregud, jeg vet da vel godt hvordan det kjennes når jeg må drite!"
Jordmoren ga seg å jeg gikk inn på do.. Etter 2 sekunder skjønte jeg at JM hadde et poeng og ropte på henne: "Jeg tror det kommer en St Bernardhund ut av ræva mi nåååååååååååååå..."

3 minutter etterpå var vi foreldre! :)

(Dagen etter kom anestesilegen inn å lurte på om han fortsatt kunne få babyen.. Hehe.. )

4) Før epiduralen drev jeg å jamret meg under en rie. Mens jeg jamrer kommer det et høyt smertefult HYYYYYL! (fortsatt under rien..)
Jordmor iler til, og spør hva som skjer..

"Jeg fikk støt!"

5) Jeg og sambo har snakket om at noe av det værste i hele verden er å sitte fast en plass med musikk du virkelig hater!
Typ at heisen stopper med Opera på anlegget i flere timer.. *grøss*

Vel, under fødselen begynte jeg å vli skikkelig drittlei av at det bare var meg som hadde det skikkelig fælt, så jeg skulle gjøre hele seansen skikkelig kjip for JM og sambo også..

Og hva gjør man da?

JO! Man synger "Fangat av en Stormvind" så høyt man kan, tonedøv som en bever og med rier fra helvete!

Enjoy the show..

ORIGINAL: *Leah Amalie mi*

Spurte om de kunne skyte meg og at vi bare kunne avslutte hele greia, trengte ingen baby likevel jeg. Men heldigvis går ikke det an da [:D]

Også midt under pressriene kauka jeg til jordmora: Du, deg vet jeg hvem er!!! Du er hu norgesmestern i snowboardkjøring!
Og hu bare, ehhh, neeei? Jo jo jo, jeg er helt sikker.

Deretter en ny ri, og i neste pause fant jeg at hu bare hadde et veldig likt navn som hu. Kjersti Buås[8D]

gjorde samme..æ syntes legen va så utrolig lik han sure gamle mannen i vill,villere villaveien...og plagde alle som var innom rommet med hva han heter i serien.. leeeenge leve lystgass [:D]

ORIGINAL: tindra

ORIGINAL: *Leah Amalie mi*

Spurte om de kunne skyte meg og at vi bare kunne avslutte hele greia, trengte ingen baby likevel jeg. Men heldigvis går ikke det an da [:D]

Også midt under pressriene kauka jeg til jordmora: Du, deg vet jeg hvem er!!! Du er hu norgesmestern i snowboardkjøring!
Og hu bare, ehhh, neeei? Jo jo jo, jeg er helt sikker.

Deretter en ny ri, og i neste pause fant jeg at hu bare hadde et veldig likt navn som hu. Kjersti Buås[8D]

gjorde samme..æ syntes legen va så utrolig lik han sure gamle mannen i vill,villere villaveien...og plagde alle som var innom rommet med hva han heter i serien.. leeeenge leve lystgass [:D]

har aldri sagt så mye under fødslene..
men husker med minsta..hadde problemer med å få jordmor til å tro på meg pga at jeg virka så lite påvirka av smertene. Hun mente jeg hadde masrier og jeg visste jeg var i fødsel.
Mannen min filmet..og når jordmor endelig gikk med på å undersøke meg dukket hun storøyd opp mellom bena mine mens hun utbrøyt "10 cm åpning..gud hvor dyktig du er på å føde barn"   ser meg selv reise meg halvveis av senga(på videoen) og husker jeg tenkte...æ dræp dæ om du ikke spring nu, æ må bare få klæppa kløuvan i dæ! så kom ei ny ria og æ la mæ stille telbake i sænga..og jordmora levde ennu når vi forlot sykehuset nesten 6 uker senere ;)

ORIGINAL: Niceday

ORIGINAL: Thunderella

Her kommer mine moments..

1) Riene var så himla vonde, og ikke noe hjalp.. Jeg ble sittende å holde pusten, og jordmoren drev å maste om hva jeg drev med! Etter å ha ødelagt for meg flere ganger svarte jeg krasst: "Jeg prøver å ta mitt eget liv ved å holde pusten! Slutt å mas, for du ødelegger når jeg må snakke!!"

2) Da anestesilegen kom for å sette epiduralen måtte jeg sitte gjennom en rie.Jeg satt gjennom ria, og så sa han at etter neste rie skulle han sette den! Da svarte jeg kjapt: "Har du PRØVD å sitte gjennom en rie selv eller??"
Anestesilegen var en mann, så det hadde han ikke. Da mente jeg at neste gang jeg fikk en rie så skulle JM knee han i pungen helt til ria var over! Han ble ikke med på det..
Neste rie kom, men siden de kom så tett rakk han ikke sette den da heller! Da smalt det fra meg: "Du skal hele jævla ungen bare du setter den nå!!!"

3) Da jeg måtte presse trodde jeg at jeg måtte skikkelig på do! Jordmoren sjekket åpningen, og sa at det var babyen som skulle ut! Jeg svarte vel rimelig oppgitt at "Herregud, jeg vet da vel godt hvordan det kjennes når jeg må drite!"
Jordmoren ga seg å jeg gikk inn på do.. Etter 2 sekunder skjønte jeg at JM hadde et poeng og ropte på henne: "Jeg tror det kommer en St Bernardhund ut av ræva mi nåååååååååååååå..."

3 minutter etterpå var vi foreldre! :)

(Dagen etter kom anestesilegen inn å lurte på om han fortsatt kunne få babyen.. Hehe.. )

4) Før epiduralen drev jeg å jamret meg under en rie. Mens jeg jamrer kommer det et høyt smertefult HYYYYYL! (fortsatt under rien..)
Jordmor iler til, og spør hva som skjer..

"Jeg fikk støt!"

5) Jeg og sambo har snakket om at noe av det værste i hele verden er å sitte fast en plass med musikk du virkelig hater!
Typ at heisen stopper med Opera på anlegget i flere timer.. *grøss*

Vel, under fødselen begynte jeg å vli skikkelig drittlei av at det bare var meg som hadde det skikkelig fælt, så jeg skulle gjøre hele seansen skikkelig kjip for JM og sambo også..

Og hva gjør man da?

JO! Man synger "Fangat av en Stormvind" så høyt man kan, tonedøv som en bever og med rier fra helvete!

Enjoy the show..

Jeg fødte i ambulansen å ble dermed ikke syff før 4 timer ETTER fødselen.

*jordmor-slapp av i beina skal bare se litt
*jeg jada ok
*jordmor stikker noen fingre inn for å GRAVE ut blo klumper
*jeg halloooo jeg kan stramme magemusklene så kommer det ut
*jordmor ok,men slapp av i beina jeg skal bare sy litt
*jeg ja jøss prøv selv å slapp av
*jordmor joda jeg har gjort dette selv også
*ja men så for fan gjør det på deg selv 4 timer etter fødselen,kan hjelpe deg om du vil

Husker egentlig ikke så mye, men hadde en liten episode da jeg skulle få epidural (som jeg aldri rakk å få)

Legen: Jeg tror hun har pressrier
Jordmor: Har du pressrier?
Jeg: NEI!!
Legen: Jo, det har du, jeg kjenner det når jeg trykker på ryggen din.
Jeg: NEI, slutt å lyve, jeg har ikke pressrier!!
Det ropte jeg mens jeg strevde for harde livet med å ikke presse, for jeg SKULLE ha den epiduralen.
Men neida, jeg ble avslørt! [8D]

Sa vel en gang i løpet av fødselen at Emma kom til å ble enebarn også. (Har forandret mening nå da) [8D]
Også slo jeg sambo i magen! Men jeg sa unnskyld med engang da! Ble så paff over at jeg faktisk gjorde det..hehe..

Med min første så var det ikke så vell mye jeg sa.. Husker jeg sa til sambo at jeg skulle fader i H... ikke ha flere barn nei.. og du som står der som en hvit stokk kan bare holde munn.. du tåler at jeg så vitt kliper deg.. SKULLE vært i fødsel du..

Nr 2: så gikk sambo med en våt kald kluut etter meg siden jeg gikk i "prekestolen" under hele fødselen, klarte ikke og sitte 1 min en gang for sjekk.. Men vart så irritert på han at gi no F.. i den kluten da, hjelper ikke på smerten den.. og når han tok den vekk for en stund, så sa jeg til han at han måtte TØRKE meg i panna med en iskald våt klut, skyll den 3 ganger først...

Under pressriene så holdt jeg mamma i ene hånden min, klemte så mye i henne uder er pressrie at jeg kom på etter at jeg hadde en liten pause at FADER, du har jo vondt i den armen du, off stakkars deg, skal ikke klipe deg meir.. men takk mamma for at du er med.. HJELPER meg mye du i forhold til MIN SAMBOER..  

og når jeg holdt på og presse så holdt jordmora en varm klut på dåsa.. så jeg spurte henne hvorfor i svarte gjør du det? Lindrer ikke det smerten litt da nå som hodet er halveis ut sa hun? jeg: Kunne du ikke sakt det for lenge siden da.. Men ja det var deilig, og takk guuud for at jeg snart er FERDIG... da kom siste rie og da var lisj pia mi ut

Noen flere? :)

sa ikke noe særlig under press riene untatt: DRA DEG UTTTTTT!!!!!
Og så barnepleieren som var der stod å sa: Pust, du må puste.. inn nesa og ut munnen, stod sånn helle tiden, til slutt såg jeg på henne å sa: Hva i HELVETE ser det ut som jeg prøver på?!?!?!??!
Og så sku typen tørke meg med en kald klut i ansiktet for barnepleieren hadde sagt han sku gjør det, sendte han et "jeg dreper deg blikk", reiv kluten ut av hendene hans, tørket meg sint i ansiktet og kastet den tvers over romet.. hehe.. han sluttet å gjøre stort etter det... hehe

husker etter jeg fekk epidural la jeg meg tilbake kikket jm å sa: NÅ er himmelen blå og grasset grønnt!! og gidde henne tommler opp!! hu og typen holdt på å le seg ihjel..[:)]

Hadde vist sagt mye anna rart etter jeg fekk epidural, men jeg husker det ikke, så tror den gikk litt i hode på meg..[:D]

ORIGINAL: Windy

He-he.. lå i mange uker på sykehuset, og hadde rom inntil ene føderommet..  Jeg og romkameraten min våknet ofte på nattaen ja av hylende fødende damer..  Og hørte mye rart og!

"Dytt han inn igjen! Jeg vil ikke mer!"  (hodet stod i åpningen)

"å se til helvete å la være å røre meg der!!"  (jordmor som sjekket åpningen)

"jeg hater deg! Dette er diiiiiiiin skyld!!"  (til pappaen)

"snart ferdig snart ferdig snart ferdig snart ferdig osv..osv...osv.."  (ei som tydeligvis prøvde å oppmuntre seg selv)

He-he..  men var ikke så morsomt når de bare skrek og skrek og skrek og skrek..  Gurimalla...

Leste også en morsom jeg må ta med:
Fødende kvinne sender mannen sin for å hente kaffe.  Jordmor kommer inn å spør om slimproppen har gått?  "Ja han er for å hente kaffe!"...   he-he-he...

Under første fødsel...
-Jordmor: Nå er hodet nesten ute, ørene er ak kommet ut.
-Meg: Hold godt fast i dem denne gang, ikke la han slippe unna!

hmmm... hva JEG sa under fødsel.. vil nok heller si hva pappan sa under fødsel;):P
Jeg ligger med pressrier, sier fitte fitte fitte....osv. Da presterer gubben min og hysje på meg[8|] han syns det var flaut.

Det eneste jeg sa igrun var: "skubb ho inn igjen!!!! " Sto i opninga... Var syyyykt vondt.

Jeg fikk epedural,sambo lurte på hvordan jeg følte meg og jeg svarte: jeg er i syden nå [:D] åsså når jordmora drev å prata til meg og jeg synest det var drgt så sa jeg at hun måtte dra til H.....te..[8|] stakkars jordmor

jeg sliter som værst med hode som bare sklir ut og inn å jeg kommer ikke noe videre

"nei, nå gidder jeg ikke presse mer, dette orker jeg rett å slett ikke.. nå går jeg hjem"

hehehhee akkurat dær og da hadde jeg tenkt å pakke sakene mine å dra..

Jeg ble så surra av den lystgassen så på slutten av ei rie tok jeg verdens største magedrag med lystgass å sa til jormora med maska over ansiket: "Luke I am your father"

Da jeg ble sydd fikk jeg bruke lystgassen å da ble jeg så kanonfull at inni hodet mitt sang jeg de vakreste strofer av en eller anna sang. Synes det var så vakkert,helt til jordmor spurte: " Thea,har du så vondt enda da?" 
Jeg hørte jo da at det var langt i fra noe vakker korsang jeg lå å sang,men en lang strofe klagelyder.

ORIGINAL: *THEA*

Jeg ble så surra av den lystgassen så på slutten av ei rie tok jeg verdens største magedrag med lystgass å sa til jormora med maska over ansiket: "Luke I am your father"

Da jeg ble sydd fikk jeg bruke lystgassen å da ble jeg så kanonfull at inni hodet mitt sang jeg de vakreste strofer av en eller anna sang. Synes det var så vakkert,helt til jordmor spurte: " Thea,har du så vondt enda da?" 
Jeg hørte jo da at det var langt i fra noe vakker korsang jeg lå å sang,men en lang strofe klagelyder.

Back
Topp