Rare spørsmål til gravide -og hva svarer dere?

Tone

Flørter med forumet
Juli13-jentene
Ja, etter hvert som det blir offentliggjort, kommer ofte de rare spørsmålene...

En klassiker: var det planlagt?
Jeg returnerte med: hva tror du? (han vet at vi har nytt, stort hus og et barn på 1,5 fra før)
Synes vel egentlig at det er et litt frekt spørsmål. Hva mener dere?

Hvilke spørsmål og svar får og gir dere? ( det en skulle ha svart kommer jo som regel noen timer for sent ... )

Har ikke fått noen rare spørsmål, men ville nok ikke reagert om noen hadde spurt om det var planlagt. Da hadde jeg enkelt og greit svart ja.
Det er jo ikke gitt at dere planlegger en til selv om dere har nytt hus osv? :)

Jeg har ikke fått noen rare spørsmål foreløpig, men i dag var jeg i middagsbesøk og ble ledd av fordi de mente kulen på magen min var så liten! Jeg som er så stolt over den lille humpen:( har også fått spørsmål om det var planlagt, og syns ikke det var så ille:)

Enig i at det er mange dumme spm ute og går, og ja de kan være litt irriterende...Men de fleste mener ikke noe med det, og sier kanskje noe av det bare for å si noe. Synes kanskje enkelte gravide henger seg litt vel mye opp i slikt og tar mye opp i værste mening..(sikter ikke til deg nå altså:) Jeg lar det gå inn ene øret og ut det andre. Evt svarer jeg like dumt tilbake;)
Vi visste ikke hvilket kjønn vi ventet sist, og da folk spurte meg: Hva venter dere da? Så sa jeg bare på tull: Mest sannsynlig en baby;)

Jeg liker ikke å bli spurt om det var planlagt ! Føler det er som å spørre "ja var den ønsket da. Hadde dere egt lyst på baby?" Selvom de fleste ikke mener noe vondt med det.. Så er det kjipt når det da faktisk ikke er planlagt da kanskje også må du svare det. syntes det er en privatsak.. Ellers. Fikk spm her om jeg ble lei meg om jeg fikk gutt?? Hvorfor skulle jeg blitt det:0 aldri sagt noe om det

Jeg liker heller ikke å bli spurt om det var planlagt, synes dette er en privatsak men tror ikke folk mener noe vondt med det heller så prøver å ikke bli irritert på det :) ellers har jeg ikke fått så mange rare spørsmål, men det kommer vel :P

Flere som har spurt om det er planlagt, og blir like sjokket hver gang. Det er og forblir en privatsak, men hallo - vi har 2 barn fra før, vi vet jo hva vi gjør på... Om folk ikke har annet å spørre om, trenger de ikke å si noe! Mener jeg i hvertfall!

Jeg har blitt spurt to ganger (etter å ha sagt at jeg er litt over 11 uker på vei) VET DERE HVA DET BLIR DA? :P altså går det an? Hahaha
Svarer med å le litt inni meg og si at det er aalt for tidlig å si noe om ;)

Har ikke fortalt det til noen enda. Men det som irriterte meg mest sist var alt maset om at det måtte bli en jente siden førstemann var gutt. Visste jo at det kom til å bli en gutt til så alt det jentemaset gjorde meg skikkelig sint. Er overbevist om at det blir gutt nå og men nå blir det sikkert ennå mer mas om jente. Gad!

Har ikke fortalt det til noen enda. Men det som irriterte meg mest sist var alt maset om at det måtte bli en jente siden førstemann var gutt. Visste jo at det kom til å bli en gutt til så alt det jentemaset gjorde meg skikkelig sint. Er overbevist om at det blir gutt nå og men nå blir det sikkert ennå mer mas om jente. Gad!
Uff ja, det høres litt slitsomt ut faktisk. Akkurat som at man nesten ikke skal kunne glede seg over en gutt til...Har ingen følelse på hva vi får denne gangen. Men jeg tenker at det er fordeler med å få en gutt til også. Det er fint å være to brødre, og det er praktisk mtp klær etc:)

Som trådstarter nevner så er det jo et klassisk spm: om det var planlagt.

Tror ikke folk legger så masse i det, og jeg har selv spurt andre gravide, det samme spm automatisk.
Jeg for min del syns det er helt greit om folk spør. Fint at de viser interesse tenker jeg! Verre med dem som ikke viser noe interesse i heletatt, og reagerer som om du har fortalt dem noe uinteressant;-)

Vi har 3 jenter fra før, og jeg vet jo nå at det blir pes om det er gutten som kommer nå.. Og det lurer jeg jammen på selv også;-)

Eneste som jeg ikke liker, er Evt når personer som ikke er nære, skal ta deg på magen!

Jeg har blitt spurt to ganger (etter å ha sagt at jeg er litt over 11 uker på vei) VET DERE HVA DET BLIR DA? :P altså går det an? Hahaha
Svarer med å le litt inni meg og si at det er aalt for tidlig å si noe om ;)
Det er ikke gitt at folk vet dette, om de ikke har barn fra før. Man blir plutselig ekspert på svangerskap mens folk flest har jo ikke peiling. Dette har jeg merket godt på meg selv vertfall, alt gikk i glemmeboka da eldstemann ble født. De fleste aner ikke hvor langt det vil si å ha kommet x antall uker når man sier uker og ikke mnd. :p altså for all del 11 uker skjønner jo de fleste er tidlig ;)

Det er ingen som har spurt ennå, for nesten ingen vet :p sjefen min spurte ikke, men sa det kom jo ikke som en overraskelse :) ellers tror jeg ingen mener noe vondt med det, fikk mange slike spørsmål sist, da var jeg jo veldig ung og det var midt i studiene. Tror gravide har lett for å dra slike ting oppi nesa :p

De aller fleste gravide ønsker at alle andre skal være interessert i deres graviditet og for veldig mange er det vanskelig å vite hva de skal spørre om. Jeg trur de fleste spør for å virke interessert men så vet de egentlig ikke hva de bør spørre om. Det er jo så mange gravide som tar seg nær av absolutt alt.

Om det er noe man syntes ikke passer seg å spørre om så får man heller si på en pen måte at det ønsker man ikke å snakke om da. Og om det er masse teite spørsmål kan man le av det i ettertid. Men husk at de fleste som spør uansett hvor dumme spørsmål dere mener det er, så mener de det bare godt.

Er gravid med tvillinger å har fått to spm som jeg synes folk egentlig ikke burde spørre om :p

Første spm er alltid: Er det prøverør?? ( siden er tvillinger)

å andre spm som er helt på jordet..: men var det planlagt å bli gravid med to???? :p

Eneste jeg svarer er at den første er planlagt å den andre er en gave ;)

Har ikke fått noen direkte rare spm..
Men kjenner jeg blir litt "provosert" når folk kommer med kommentaren "ja nå må gutten komme".. Har 2 jenter fra før.. Hvorfor mener folk liksom at det er så perfekt å få en av hver??!!
Selvfølgelig..skal ikke nekte for at jeg har veldig lyst på en gutt..men bryr meg egentlig døyten om kjønn bare det er friskt!

Jeg blir også litt irritert når folk spørr om det var planlagt. For ja, den var både planlagt og ønsket ❤️

Vi som har en sønn fra før, får også høre at "ja, da kommer vel jenta denne gangen?" Og en annen som irriterer meg er når kompisene til mannen min sier; "Ja, når du slo til med gull (gutt) første gangen, må du kanskje nøye deg med sølv (jente) denne gangen!" Til begge deler svarer vi at vi blir kjempe fornøyde uansett kjønn, "gull" eller "sølv", for vi er bare glade og takknemlige for at vi får oppleve å bli foreldre igjen!! ❤️

Men det som provoserer meg aller mest er når svigermor irriterer seg over at babyen blir født i fellesferien, for da vil hun helst være på camping! Og til det svarte vi at "selvom babyen var planlagt, var den ikke planlagt til minste detalj, så den kommer når den kommer" ❤️

"Også tvillinger da, hvordan kunne du gjøre dette?!"

Dummeste jeg har hørt noensinne.

Back
Topp