Rare søvnvaner

Studentmammen

Betatt av forumet
Noen netter sliter jeg veldig med å få sove uten noen spesiell grunn. Må bare stå opp igjen, for så å leggemeg litt senere. Mens andre netter kan jeg sove i 9 timer uten problem (ser ut til at jeg trenger mye søvn, for er kjempetrøtt hele dagen uansett! ). Flere?:)

Noen netter sliter jeg veldig med å få sove uten noen spesiell grunn. Må bare stå opp igjen, for så å leggemeg litt senere. Mens andre netter kan jeg sove i 9 timer uten problem (ser ut til at jeg trenger mye søvn, for er kjempetrøtt hele dagen uansett! ). Flere?:)
Signerer denne. Er helt håpløst til tider o_O

Har begynt å slite med å finne en god stilling å sove i så snur og vrir meg mye, har vondt i korsryggen og midten av ryggen så det er vondt å snu seg, men jeg «må» likevel. Har logget å stønnet hver gang jeg har snudd meg nå i timevis, kunne sikkert ha stått opp me en gang, men greit å få sovet ut også når en har mulighet :)

Samme her.. Klarer ikke sovne på kvelden, ligger bare å vrir meg i timesvis.. Så nå sitter jeg heller oppe til jeg er kjempetrøtt (to-tre) før jeg legger meg.. I helga fikk jeg ikke sove før sju på mårran, opp igjen klokka ti, og fikk heller ikke sove på kvelden igjen.. Irriterende! Hvertfall når man egentlig føler seg trøtt og slapp og sliten, men ikke tale om at man får sove! Begynte etter at jeg ble sykemeldt, så har vel noe med at jeg ikke er like aktiv på dagtid lengre, kanskje...

Jeg legger meg 22-23 hver kveld og våkner 4-5 hver morgen.. Da er det opp på do og så er jeg veldig sulter,så blir en skive og et glass melk.
Men er lys våken og er tøft å få sove igjen. Men fra 12 til 15 tiden,sover jeg SÅÅå godt.. Drømmer ikke vonde ting og sover tungt.. Så det er blitt den beste tiden min.. Kroppen er grådig merkelig. Kanskje den forbereder seg til våken netter
:-)

Samme her.. De første månedene sov jeg som tornerose, men nå er søvnen helt på bærtur ...

Spis kvelds og gå til sengs, det funker her i hvert fall. Kan ikke legge meg uten å ha spist sen kvelds (etter 21.30) En skive eller frukt + melk.
Gjerne også litt vann ved nattbordet.
Sovner som en sten og sover til jeg må på do.

Jo mer jeg drikker jo tidligere må jeg opp på di - Kl 4 er fint - da er det enda to timer til jeg skal opp og går fint å sovne igjen.

Legger meg sjelden senere enn 23.00

Helst mellom 21.45 og 22.45 ❤️

Rare søvnvaner ja.. Jeg sover i etapper om natten. Våkner ofte og drømmer intenst. Søvnen er skikkelig tung når den først er der. Men føler meg aldri uthvilt om morningen. Heller sliten. Er avhengig av å sove litt på dagtid.

Sover somregel før halv 11 på kvelden, men våkner ca halv 4-4 når lokalavisa blir utlevert :p tyner meg selv til og holde meg våken til halv 12-12 sånn jeg heller sover godt til klokka ringer og jobb står for tur, får sjeeeldent sove på ettermiddager så er lange dager inniblandt :(:)

Jeg er litt omvendt, jeg sover hele natten utenom når jeg sjangler meg ut på do i halvkoma, sovner igjen med engang.. Nå som jeg er sykemeldt så sover jeg fra ungene går på skolen til jeg har vekkerklokken på, prøver å stå opp senest 13.30 de dagene jeg ikke skal noe. Jeg kan sove hele døgnet om jeg får lov. Har innimellom en natt eller to der jeg ligger i 30-40 min før jeg sovner, men det er skjeldent. :)

Her også :( våkner også ofte sånn ved 4-5 tiden.. da må jeg som oftest bare stå opp for jeg får ikke sove igjen :(

Back
Topp